کد خبر 797089
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
ناو جنگی

ژاپن قصد دارد بزرگترین ناو جنگی خود را برای شرکت در مانور نظامی مشترک با ناو هواپیمابر آمریکایی در نزدیکی شبه جزیره کره اعزام کند.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، ژاپن اعلام کرده است که یکی از دو ناو بالگردبر خود را که بزرگترین ناو جنگی این کشور به شمار می رود، به همراه دو فروند کشتی اسکورت برای شرکت در مانور نظامی با سه فروند ناو هواپیمابر آمریکایی به نزدیکی شبه جزیره کره اعزام می کند.

نیروی دریایی ژاپن با انتشار بیانیه ای افزود: ۳ فروند کشتی جنگی ژاپن روز یکشنبه همراه با ناوهای هواپیمابر آمریکایی یو اس اس رونالد ریگان، یو اس اس نیمیتز و یو اس اس تئودور روزولت در دریای ژاپن و دریای شرقی چین مانور مشترک انجام خواهند داد.

این ۳ فروند ناو آمریکایی از سال ۲۰۰۷ میلادی تاکنون هیچ رزمایش مشترکی را برگزار نکرده اند.

هنوز مشخص نیست که آیا ترامپ برنامه ای برای بازدید از این ناوهای هواپیمابر دارد یا نه. این مانور مشترک در حالی برگزار می شود که ترامپ در حال سفر ۱۲ روزه به کشورهای آسیایی است و قبلا به توکیو، سئول و پکن سفر کرده است.

دولت ترامپ از کره شمالی خواسته است تا آزمایش های موشکی و هسته ای خود را متوقف کند. ناو هواپیمابر ۱۰۰ هزار تنی رونالد ریگان که در ژاپن مستقر است، حدود ۷۰ فروند هواپیمای جنگنده را حمل می کند و قدرتمندترین ناو جنگی آمریکایی در آسیا به شمار می رود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس