کد خبر 796977
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۰
پورشه کاین

شرکت پورشه در تدارک عرضه‎ی نسل جدید پورشه کاین است و این خودرو از سال ۲۰۱۸ میلادی راهی بازارهای جهانی می‎شود.

به گزارش مشرق، شرکت خودروسازی پورشه بزودی و از سال ۲۰۱۸ میلادی سومین نسل از شاسی‎بلند محبوب خود «کاین» را راهی بازارهای جهانی می کند. خودرویی که در بین ایرانیان نیز از محبوبیت زیادی برخوردار است و با وجود ممنوعیت واردات این شاسی بلند لوکس به کشورمان در سالهای اخیر، ممکن است روزی مجددا به بازار ایران برگردد.

نسل جدید پورشه کاین در مقایسه با نسل دوم خود تغییراتی همچون بالارفتن سطح آسایش و رفاه سرنشینان و ارتقاء سطح تکنولوژی را تجربه کرده است. گزینه های پیشرانه قوی مجهز به توربو شارژر در نسل جدید کاین به انضمام گیربکس ۸ سرعته از نوع Tiptronic S و با ترکیب طراحی بدنه، شاسی بلندی اسپرت و خوش فرم را پدید آورده است.

از بارزترین تغییرات ظاهری در مدل ۲۰۱۸ پورشه کاین باید به بزرگ‎تر شدن ورودی های هوا و چراغ های جلوی جدید اشاره کرد. همچنین بزرگترین الگوبردای کاین ۲۰۱۸، از مدل پانامرا اسپرت توریسمو صورت گرفته و آن هم طراحی رینگ و چراغ‌های عقب خودرو است. گرچه سقف نسل سوم پورشه کاین نسبت به نسل قبل ۹ میلیمتر کوتاه تر شده است اما به واسطه ی افزایش ۶۳ میلی متر طول خودرو، محیط داخلی با افزایش اندک حجم همراه بوده و به عبارتی دیگر نسل جدید پهن تر از گذشته است. حجم صندوق عقب نیز با افزایش ۱۰۰ لیتری به ۷۷۰ لیتر افزایش یافته است.

پورشه کاین ۲۰۱۸ در دو نسخه‎ی استاندارد و کاین s راهی بازار خواهد شد. نسخه‎ی استاندار با پیشرانه‎ی ۳ لیتری ۶ سیلندر مجهز به توربو شارژر با توان تولید ۳۴۰ اسب بخار و گشتاوری ۴۵۰ عرضه می‎شود. به لطف این پیشرانه، کاین تنها ظرف ۶.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‎رسد. البته در صورت بهره‎مندی از کیت Sport Chrono تا ۵.۹ ثانیه نیز کاهش خواهد یافت. بیشینه‎ی سرعت در نسخه استاندارد کاین ۲۴۵ کیلومتر بر ساعت است.

نسخه‎ی Cayenne S در قلب خود از پیشرانه ای ۲.۹ لیتری ۶ سیلندر مجهز به جفت توربو بهره می برد. پورشه کاین s جدید در مقایسه با نسل قبل خود با افرایش قدرت ۲۰ اسب بخاری همراه بوده و قدرت و گشتاوری آن به ترتیب ۴۴۰ اسب بخار و ۵۵۰ نیوتون متر است. این نسخه ظرف مدت ۵.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و بیشینه سرعت ۲۶۵ کیلومتر بر ساعتی دارد.

منبع: خودروکار

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس