آمانو

مدیرکل آژانس انرژی اتمی در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس» گفت ایران تحت سخت‌ترین نظام بازرسی در جهان است و برجام فعالیت هسته‌ای ایران را به‌ شدت کاهش داده است.

به گزارش مشرق، «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز گذشته (پنجشنبه) گفت توافق هسته‌ای ایران ابزار قدرتمندی برای نظارت و راست‌آزمایی بر فعالیت‌های اتمی ایران است.

آمانو طی مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس» گفت: «فعالیت‌های اتمی ایران پس از برجام به شدت کاهش داشته پس ما نظام راستی‌آزمایی قدرتمندتری برای نظارت (بر برنامه اتمی ایران) و اینکه تایید کنیم فعالیت‌های هسته‌ای کاهش داشته، در اختیار داریم.»

وی با بیان اینکه ماموران آژانس در ایران به‌صورت روزانه میلیون‌ها قطعه اطلاعات، شامل صدها هزار تصویر از دوربین‌هایی که در تاسیسات هسته‌ای ایران نصب شده و 2 هزار پلمپی که در بخش‌های مختلفی از آنها خورده، جمع‌آوری می‌کنند، تاکید کرد: «از هر نظری، این یک نظام راستی‌آزمایی قوی است.»

مدیرکل آژانس اتمی دیدار روز قبلش با «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل را «بسیار مفید» توصیف کرده و افزود: «ایران اکنون تحت سخت‌ترین نظام بازرسی هسته‌ای در جهان است و آژانس تا کنون به تمام مکان‌هایی که نیاز بوده دسترسی داشته است.»

آمانو در دیدار روز گذشته با هیلی برجام را «دستاوردی چشم‌گیر» در جهت راستی‌آزمایی هسته‌ای توصیف و تائید کرده است که «تعهدات مرتبط با هسته‌ای ایران ذیل این توافق، در حال اجرا هستند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
    4 0
    نه بابا ما که الان داریم بطور خفنی فعالیت هسته گی انجام میدیم! پیشرفتمون اصلا لنگه نداره! (پیش بینی سخنان برخی مسئولان به غیر از صالحی!!!)
  • پسر IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
    1 0
    برجام نافرجام فقط برای خارجی ها منفعت داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس