کد خبر 796790
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
بوفون

۲۰ سال بعد دروازه بان یوونتوس دوباره یک پلی اف را برای صعود به جام جهانی پیش روی خود می بیند. ایتالیا این بار باید برابر سوئد به میدان برود. بوفون می خواهد ششمین حضورش را در این بازی‌ها تجربه کند.

به گزارش مشرق، حضور در جام جهانی برای ششمین بار آخرین رویای دروازه بان تیم ملی ایتالیا است.

 ۲۹ اکتبر سال ۱۹۹۷ جانلوییجی بوفون برای نخستین بار با پیراهن تیم ملی ایتالیا بازی کرد. این اتفاق در مسکو رخ داد. ایتالیا باید برای صعود به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه در پلی اف برابر روسیه قرار می گرفت. لا ناتسیوناله توانست در بازی برگشت در سن پائولو با گل کاسیراگی جواز حضور در این بازی ها را کسب کند (بازی رفت با تساوی یک بر یک به پایان رسیده بود). نخستین تجربه جام جهانی برای دروازه بان ایتالیایی در فرانسه اتفاق افتاد. او از روی نیکمت ذخیره‌ها این بازی‌ها را دنبال کرد.

۲۰ سال بعد دروازه بان یوونتوس دوباره یک پلی اف را برای صعود به جام جهانی پیش روی خود می بیند. ایتالیا این بار باید برابر سوئد به میدان برود. بوفون می خواهد ششمین حضورش را در این بازی‌ها تجربه کند. هرگز فوتبالیستی به چنین رکوردی دست نیافته است. دروزاه بان تیم ملی ایتالیا تا به امروز با رکورد دروزاه بان مکزیک یعنی آنتونیو کارباخال (جام جهانی برزیل ۱۹۵۰، سوییس ۱۹۵۴، سوئد ۱۹۵۸، شیلی ۱۹۶۲ و انگلیس ۱۹۶۶) و لوتار ماتئوس (اسپانیا ۱۹۸۲، مکزیک ۱۹۸۶، ایتالیا ۱۹۹۰، آمریکا ۱۹۹۴ و فرانسه ۱۹۹۸) برابر بوده است. بوفون پس از جام جهانی تیم ملی را ترک خواهد کرد و حفاظت از دروازه را به عهده جانلوییجی دونامورا خواهد گذاشت.

کاپیتان تیم ملی ایتالیا در مارس ۲۰۱۷ به رکورد ۱۰۰۰ بازی رسمی رسید. او با پیراهن کشورش ۱۷۳ بازی کرده است. جوانان او را تحسین می کنند که باوجود این سن هنوز اشتیاق دارد و تمرین می کند از طرفی کسانی که سن بیشتری دارند حضور او را در تیم ملی واجب می دانند. بوفون اتحاد را در هر شرایطی در تیم ملی حفظ می کند. او همیشه اشتباهاتش را می پذیرد و از هم تیمی‌هایش دفاع می کند. آنتونیو کونته مانند ماچلو لیپی در زمان خودش از دروازه‌بان تیم ملی  حمایت کرد و اکنون جامپیرو ونتورا  این کار را انجام می دهد. از تیمی که سال ۲۰۰۶ قهرمان جهان شد تنها بوفون و د روسی باقی ماندند.

دروازه بان یوونتوس در جام جهانی روسیه ۴۰ ساله است. او با ۳۸ سال توانست  در سری A رکورد ۹۷۴ دقیقه کلین شیت را به ثبت برساند و این اتفاق را با منتشر کردن نامه ای در فیس بوک با دوستانش جشن گرفت. بوفون تنها یک جام را نتوانسته است بالای سرببرد. بهترین دروازه بان جهان در سال ۲۰۱۷ هرگز قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه نکرده است. او در برلین در سال ۲۰۱۵ و در کاردیف در سال ۲۰۱۷ تلاش کرد تا به این جام برسد اما موفق نشد.

بوفون همیشه نسبت به تیم خود وفادار مانده است. او پس از جدایی از پارما برای همیشه در تورین ماند حتی زمانی که یوونتوس را به خاطر تبانی در سال ۲۰۰۶ به دسته دو فرستادند( فابیو کاپلو و کاناوارو نیز این تیم را ترک نکردند). دروازه‌بان ایتالیایی چند ماه پس از این اتفاق در یک مصاحبه گفت: انسان شادی بودم. جام جهانی را با قهرمانی به پایان رساندم و فوتبال دوباره به من فرصت داد تا نشان بدهم چه شخصیتی دارم. می‌خواستیم میلیون ها هوادارا را خوشحال کنیم.

بوفون همیشه  اعلام کرده است دروازه بان کامل وجود ندارد و این مدافعان هستند که از دروازه‌بان ها محافظت می کنند. او برابر سوئد در بازی امشب (جمعه) دوباره به لئوناردو بونوچی و جورجو کیه‌لینی اعتماد خواهد کرد و تلاش خواهد کرد دوباره حضور در جام جهانی را تجربه کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس