کد خبر 795506
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
السیسی

رئیس‌جمهور مصر که از کشورهای نزدیک به عربستان است در دیدار با رئیس پارلمان لبنان از اینکه «سعد حریری» نخست‌وزیر این کشور پس از اعلام استعفای خود، در اقامت اجباری باشد ابراز نگرانی کرد.

 به گزارش مشرق، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان برای شرکت در همایش بین‌الملل جوانان به شرم‌الشیخ مصر سفر کرده بود که از بیروت تماس تلفنی دریافت کرد و به او خبر استعفای سعد حریری را دادند.

به نوشته روزنامه الأخبار لبنان، نبیه بری پس از شنیدن این خبر تصمیم گرفت سفر خود را نیمه تمام گذاشته و به بیروت بازگردد اما پیش از بازگشت به کشورش با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر دیداری فوری برگزار کرد.

در این دیدار که ۴۵ دقیقه به طول کشید «علی عبدالعال» رئیس پارلمان مصر، «سامح شکری» وزیر خارجه و نیز مدیر دستگاه اطلاعات مصر به اضافه «انطوان عزام» سفیر لبنان در قاهره حضور داشتند.

السیسی در این دیدار خواستار آرامش و حفظ ثبات در داخل لبنان شد و از بری خواست سه پیام به سید «حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان ابلاغ نماید: نخست اینکه در سخنرانی شبانگاهی خود از پاسخ به حریری خودداری نماید، حزب‌الله از تحریک اسرائیل و بهانه دادن دست آن خودداری کند و سوم اینکه از تحریک سُنی‌ها در لبنان اجتناب نماید.

السیسی همچنین با اشاره به اینکه بر اساس گزارشات دستگاه اطلاعات مصر هیچ ادله‌ای درباره تلاش برای ترور حریری وجود ندارد، ابراز امیدواری کرد که این مسئله بهانه‌ای برای باقی ماندن حریری در عربستان نباشد.

رئیس‌جمهور مصر همچنین افزود: «نگران این هستم که حریری در اقامت اجباری باشد».

به نوشته این روزنامه، بری از السیسی خواست تا به مقابله با پیآمدهای احتمالی حاصل از استعفای حریری کمک نماید و السیسی نیز در جواب بر پایبندی کشورش به ثبات لبنان، حاکمیت و امنیت داخلی آن تأکید کرد و گفت که نگرانی‌های حاصل از استعفای حریری را درک می‌کند و برای از بین بردن فضاهای منفی تلاش خواهد کرد.

پس از این دیدار بری گفت «با وجود همه سختی‌ها، دیدار با السیسی باب بزرگی را برای حل مسائل گشود و من از هموطنان لبنانی‌ام می‌خواهم که آرامش خود را حفظ کرده و از رسانه‌ها نیز می‌خواهم که به مسئولیت ملی و حرفه‌ای خود عمل کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس