کد خبر 795367
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
رگ سفید

نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس میزان خسارات ناشی از آتش‌سوزی «رگ سفید» را تشریح کرد.

 به گزارش مشرق، هدایت‌الله خادمی نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به میزان خسارات ناشی از آتش‌سوزی دکل نفتی «رگ سفید» شرکت ملی حفاری، اظهار داشت: این آتش سوزی خسارات فراوانی را در پی خواهد داشت و هر چه زمان اطفاء حریق طولانی باشد بر میزان خسارات افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان دقیق خسارات ناشی از آتش سوزی دکل پس از مهار قابل محاسبه است، افزود: خسارات ناشی از آتش سوزی دکل شامل از بین رفتن دکل حفاری که در حدود ۲۵ میلیون دلار قیمت دارد و همچنین میزان نفت و گاز سوخته شده، می‌شود.

نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد:همچنین هزینه‌هایی که جهت مهار و اطفاء آتش مانند حفر چاه‌های انحرافی نیز از جمله خسارات وارد شده، است که باید محاسبه شود.

خادمی با بیان اینکه امیدواریم تیمی که مسئول مهار آتش‌سوزی است هرچه سریعتر موفق به اطفاء آتش دکل شود تصریح کرد: اگر این آتش سوزی سریعتر خاموش شود هم خسارات مالی آن کاهش می‌یابد و هم نشان دهنده قابلیت، توانمندی و مدیریت ایران در اطفاء این‌گونه آتش‌سوزی‌هاست که بر وجهه بین‌المللی ایران به عنوان کشوری که توانایی مدیریت این‌گونه حوادث را دارد، موثر است.

نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه برای مهار این‌گونه آتش سوزی‌ها ۲ روش وجود دارد، عنوان کرد: اول اینکه آتش را از بالا و با پمپاژ آب و یا مواد اطفاء حریق آتش را مهار کرد و یا اینکه با حفر دو چاه و با تزریق مواد سیال که باعث کاهش فشار گاز درون مخزن می‌شود، آتش را مهارمی‌کرد.

دکل ۹۵ مشهور به «رگ سفید» در نزدیکی بندر هندیجان در استان خوزستان در روز (۷ آبان) دچار سانحه آتش‌سوزی شد که بر اثر آن، ۳ تن جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز مصدوم شدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
    1 0
    خواهشمند اتش سوزی های نفتی در دولتهای 9و10رابا11و12مقایسه کنید
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
    2 0
    آتش سوزی های زنجیره ای کار اسرائیل و عربستان است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس