کد خبر 794948
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
شعار پیراهن نفت تهران

اگر بگوییم اسیر یک بی‌خردی هستیم، بیراه نیست.

به گزارش مشرق، یک بی‌خردی که سراسر جامعه را فرا گرفته و فقری که ریشه می‌دواند و در لایه لایه‌های این جامعه فرو می‌رود. فقری که مدت‌هاست در ورزش به‌خصوص فوتبال ریشه دوانده و حاصل آن مدیریتی درمانده‌ است که جان فوتبال را ذره‌ذره می‌گیرد. برای نشان دادن این فقر، بی‌خردی و مدیریت درمانده، مثال زیاد است برای زدن، اما درد دارد این زدن‌ها. دردی که تا مغز استخوان را اسیر خود می‌کند و چه بسا آدم‌های دیوانه فوتبال را به جنون می‌کِشد و آنها را ذره‌ذره می‌کُشد.

یکی از این مثال‌ها مربوط به تصمیماتی است که برای نفت تهران گرفته شده و می‌شود. تصمیماتی که نفت را از یک تیم بازیکن‌ساز، موفق و آسیایی که پله‌پله بالا آمده بود، تبدیل به تیمی کرده که اکنون در ورطه سقوط قرار دارد. سقوط نه به معنای فوتبالی، بلکه نفت اکنون در سقوطی دست و پا می‌زند که تمام ساختارهایش را از دست می‌دهد. هیچ کسی هم راه‌حلی برای نجات این تیم ندارد و اتفاقا برعکس، تمام خرد جمعی‌ها شرایط را بد و بدتر می‌کند.  بیژن زنگنه، وزیر نفت که اصلی‌ترین تصمیم‌گیرنده برای واگذاری تیم فوتبال نفت تهران بود، افرادی را برای واگذاری این تیم تعیین کرد که هیچ‌کدام نتوانستند از پس این کار برآیند. هیچ‌گونه آینده‌نگری صورت نگرفت و این تیم پس از واگذاری به افراد مختلف، هنوز در بلاتکلیفی به سر می‌برد. اکنون هم که شرایط به‌ گونه‌ای پیش رفته که وزارتخانه حتی قبول نمی‌کند تیم را پس بگیرد تا وضعیت آن تعیین‌تکلیف شود.  ماجرا به اینجا بازمی‌گردد که مدیران ناکاربلد و درمانده‌ای با تصمیمات اشتباه به‌یک‌باره تصمیم به افزایش بودجه تیم نفت در زمان سرمربیگری علیرضا منصوریان گرفتند. این افزایش یک‌باره بودجه، البته دردسرهایی را موجب شد و چیزی جز عصبانیت وزیر به دنبال نداشت. مدیرانی که قصد داشتند وزیر را هم درگیر مشکلات تیم نفت کنند، آن هم در شرایطی که زنگنه در وزارت نفت درگیر پرونده‌های بزرگی از جمله اُپک، کرسنت، بابک زنجانی و چندین و چند پرونده دیگر بود. وزیر هم برای اینکه از این دردسر خلاص شود، دستور واگذاری این تیم را داد.

حالا بی‌خردی، خردجمعی در مجموعه نفت در بحث واگذاری این تیم قدیمی، مشخص نکردن اهلیت خریداران برای واگذاری، نگرفتن تضمین‌های لازم و... باعث شده نفت به چاهی بیفتد که باخردان زیادی جمع شده‌اند و هنوز نتوانسته‌اند این تیم را نجات بدهند. موضوع هم به بحث آسیایی بودن این تیم بازمی‌گردد که همه از جمله مسئولان این تیم و فدراسیون فوتبال تا وزارت ورزش و جوانان تلاش می‌کنند جلوی حذف این تیم را بگیرند. به نظر می‌رسد این کار هم بسیار سخت باشد و فوتبال در حال قربانی شدن این بی‌خردی‌ها می‌شود، چراکه شواهد این‌گونه نشان می‌دهد. در شرایطی که فوتبال ایران آخرین روزهای خود را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان پشت سر می‌گذارد، هر روز خبرهای ناامیدکننده‌ای از نفت به گوش می‌رسد که یک روز بازداشت مالک آن است، روز دیگر اعتصاب بازیکنان و یک روز دیگر هم انحلال آکادمی این باشگاه!

منبع:‌ روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس