اخبار ویژه روزنامه ها

ماله‌کشی صادق زیباکلام به اشغالگری صهیونیست‌ها با وجود اسناد روشن تاریخی، صدای اعتراض روزنامه اصلاح‌طلب را هم درآورد.

سرویس سیاست مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

کیهان

سقوط 6 پله‌ای رتبه کسب و کار
وزیر اسبق بازرگانی می‌گوید رتبه جهانی ایران در زمینه کسب و کار، طی دو سال گذشته 6 پله سقوط کرده و عمده علت آن سوء تدبیر است.
یحیی آل‌اسحاق (رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق) در گفت‌وگو با فرهیختگان اظهار داشت: اینکه ما دو سال پیش در رتبه 118 قرار داشتیم و بعد به مرحله 120 و امروز به رتبه 124 رسیده‌ایم روند خوبی نیست. اصلا همان رتبه 118 نیز رتبه خوبی نبود؛ یعنی ما در بین 193 کشور رتبه 118 گرفته‌ایم. مفهوم آن این است که هزینه‌های تولید ما بالا و امکان مانور و قدرت رقابت‌مان پایین آمده است.
وی می‌گوید: «این صورت مسئله پاسخ روشنی دارد؛ یک عامل آن مربوط به روابط بین‌الملل رقبای ماست، یعنی رقبای ما آزادی‌های عمل بیشتر و همراهی‌های گسترده‌تری دارند. برخورد سایر کشورها با آنها و شیوه سیاسی‌کاری‌ای که با آنها دارند مشابه برخوردشان با ما نیست؛ آنها تحریم ندارند ولی متاسفانه ما دچار تحریم هستیم. آنها روابط بانکی راحت‌تری دارند ولی ما روابط بانکی سختی با بسیاری از کشورها داریم.
وی در عین حال می‌افزاید: تنها 30 درصد مشکل به تحریم‌ها مربوط می‌شود و 50 درصد به عوامل داخلی و تدبیر مربوط می‌شود.
«نظام تدبیر ما باید با واقعیت‌های امروز اقتصاد همخوانی داشته باشد اما متاسفانه هنوز که هنوز است عمده اقتصاد ما دولتی مدیریت می‌شود.»
«ما بارها اعلام کرده‌ایم باید دولت سبک‌سازی شود اما در عمل به هیچ عنوان سبک‌سازی نمی‌شود. ما در حوزه‌های نظام بهره‌وری باید تولیدمان بهتر شود، در صورتی که 500 میلیارد دلار دارایی‌های ما دولتی است، یعنی اگر حتی در حد دو درجه بهره‌وری ما بالاتر برود در حد 50 میلیارد دلار سود درآمد نفتی کشور بالاتر می‌رود.»
آل‌اسحاق خاطرنشان کرد: «ما در فعالیت‌های اقتصادی انجماد دارایی‌ها را داریم. تنها 50 درصد از دارایی‌های نظام بانکی ما منجمد شده است؛ یعنی در نظام بانکی و تسهیلاتی وقتی می‌خواهیم فعالیت کنیم 50 درصد از دارایی‌های ما از حد انتفاع خارج است ولی کشورهای دیگر از هر یک ریال یا یک سنت خود بهترین استفاده را می‌کنند.»
آل‌اسحاق این را هم گفته که «یکی از شاخص‌های بهبود تصدی کسب ‌و کار، تسهیل و شفاف شدن روابط بانکی است.

گزارش تلویزیون فرانسه از اتحاد راهبردی ایران و روسیه
تلویزیون فرانسه اعلام کرد مهم‌ترین دستاورد سفر رئیس‌جمهور روسیه به ایران، اتحاد راهبردی است.
شبکه پنج تلویزیون فرانسه در گزارشی که به سفر ولادیمیر پوتین به تهران اختصاص داشت، ضمن مهم ارزیابی کردن این سفر گفت: رئیس‌جمهور روسیه هفته گذشته برای شرکت در اجلاس سه‌جانبه ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان به تهران رفت. وی در بدو سفر با آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر و حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
با اینکه گفته می‌شود این سفر به منظور گفت‌وگو میان سه کشور همسایه دریای خزر بر سر «هاب ترانزیتی ایران» انجام شده، اما به نظر می‌رسد دیدار رئیس‌جمهوری روسیه با مقامات عالی‌رتبه ایران بیشتر جنبه رایزنی درباره مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی داشته است.
پیروزی‌های پی‌درپی ارتش سوریه و ائتلاف علیه داعش موجب شکست این گروه و خروج آنها از بخش‌های زیادی از این کشور شده است.
شهر رقه، پایتخت خودخوانده داعش سقوط کرد و اکنون کانون درگیری‌ها به منطقه دیرالزور منتقل شده است که آن هم احتمالا به زودی از کنترل داعش خارج خواهد شد. از این رو به نظر می‌رسد جنگ داخلی سوریه روزهای واپسین خود را طی می‌کند. در نتیجه به نظر می‌رسد دیدار پوتین با مقامات عالی‌رتبه ایران در همین رابطه تفسیر شود. علاوه بر این آینده سیاسی و بازسازی اقتصاد سوریه نیز احتمالا یکی دیگر از رئوس گفت‌وگو میان دو طرف است.
برخلاف سال‌های پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، روسیه تحت رهبری پوتین به سرعت در حال تبدیل شدن به یک قدرت اصلی در معادلات بین‌المللی است.
در سال‌های اخیر نقش‌آفرینی مسکو در معادلات بین‌المللی و منطقه‌ای به شدت افزایش یافته و برخلاف سال‌های نخست هزاره جدید حضور فعالی در عرصه بین‌المللی پیدا کرده است. به این منظور به نظر می‌رسد نقش ایران در منطقه حیاتی است. ایران به لحاظ موقعیت ژئوپولیتیک بر سایر کشورهای منطقه برتری دارد.  جمعیت کشور به تنهایی از مجموع جمعیت کشورهای حاشیه خلیج فارس بیشتر است و تمام ساحل شمالی خلیج فارس و دریای عمان در اختیار ایران قرار دارد. به اینها باید همسایگی با تنگه هرمز، مهم‌ترین محل انتقال عمده نفت جهان را افزود.
علاوه بر این، تهران نفوذ زیادی در سوریه و عراق دارد و یکی از مهم‌ترین نقش‌آفرینان در این دو کشور است.
این در حالیست که کشورهای حاشیه خلیج فارس، برخلاف ایران، نزدیکی به غرب و در راس آنها آمریکا را ترجیح می‌دهند. به همین دلیل به نظر می‌رسد که روسیه لاجرم باید همکاری‌های خود با ایران را افزایش دهد. چیزی که تهران نیز مایل به انجام آن است. همکاری موفق ایران و روسیه در سوریه نشان داد که حضور این دو کشور در کنار یکدیگر به تقویت موقعیت منطقه‌ای آنان می‌انجامد.
این پیروزی نقش روسیه را در منطقه به کلی دگرگون کرد و موقعیت آن را استحکامی کم‌سابقه بخشید. در مقابل، اتحاد با روسیه، ایران را در برابر تهدیدهای آمریکا و غرب تا حدی بیمه می‌کند.

اصرار عجیب زیباکلام به ماله‌کشی نقش انگلیس در اشغالگری اسرائیل
ماله‌کشی صادق زیباکلام به اشغالگری صهیونیست‌ها با وجود اسناد روشن تاریخی، صدای اعتراض روزنامه اصلاح‌طلب را هم درآورد.
روزنامه اعتماد با اشاره به صدمین سالگرد صدور اعلامیه بالفور نوشت: هزاران فلسطینی در همین پنجشنبه در شهر رام‌الله به مناسبت یکصدمین سالگرد صدور اعلامیه بالفور تظاهرات کردند. همزمان نخست‌وزیر انگلیس در جلسه پارلمان این کشور و در آستانه صدمین سال انتشار اعلامیه بالفور گفت «افتخار می‌کند کشورش نقشی در تشکیل رژیم صهیونیستی داشته است.»
با خواندن این خبر به یاد مواضع دکتر صادق زیباکلام درباره نقش نداشتن انگلیس در تولد اسرائیل افتادم. او در کتاب «تولد اسرائیل» سعی دارد نقش انگلیس را در ایجاد اسرائیل بسیار کمرنگ کند و در فصل آخر آن کتاب می‌نویسد: «از میان مجموعه عواملی که در فاصله 1897 تا 1948 تاثیرات مستقیم و موثری روی به وجود آمدن یک کشور مستقل یهودی در فلسطین گذارد از دو عامل باید نام برد:‌ نفوذ یهودی‌ها در آمریکا و به روی کار آمدن نازی‌ها در آلمان. البته در ایران بسیاری به عکس، این نظر را داشته و معتقدند که مهم‌ترین عامل در به وجود آمدن کشور یهود، سیاست انگلستان بود؛ از سال 1917 به بعد یعنی از مقطعی که در جریان جنگ جهانی اول آن کشور توانست با شکست امپراتوری عثمانی،‌ حاکمیت فلسطین را به دست گیرد. به زعم آنان از این مقطع بود که عملا تشکیل کشور اسرائیل رقم خورد. واضح است که این نظریه خیلی درست نیست.» در حالی که هم اسرائیلی‌ها و هم فلسطینی‌ها و هم انگلیسی‌ها و هم آمریکایی‌ها خوب می‌دانند که مهم‌ترین عامل تشکیل دولت اسرائیل در سرزمین فلسطین، انگلیس است ولی نمی‌دانم چرا آقای زیباکلام اصرار دارد نقش انگلیس را در ایجاد اسرائیل، فرعی جلوه دهد و حتی نادیده بگیرد؟
فلسطین در آن زمان تحت‌الحمایه انگلیس قرار داشت. اعلامیه بالفور که از آن به عنوان سرآغاز تاسیس دولت صهیونیستی اسرائیل در سرزمین فلسطین یاد می‌شود، در 2 نوامبر 1917 خطاب به والتر روچیلد، نماینده یهودی عضو مجلس عوام انگلستان نوشته شد و طی آن بالفور، وزیر امور خارجه انگلیس نظر مساعد دولتش برای تشکیل دولتی یهودی در سرزمین فلسطین را اعلام کرد. از آن پس آنقدر ارتش انگلیس در فلسطین ماند تا مهاجرت یهودیان به فلسطین و توان مهاجران برای در اختیار گرفتن این سرزمین افزایش یابد. اسرائیلی‌ها ممنون انگلیسی‌ها هستند و کاری به تحلیل زیباکلام ندارند.

اعتراض سایت اصلاح‌طلب به سپنتا بازی افراطیون مدعی اصلاحات
پرداختن افراطیون مدعی اصلاحات و اعتدال به سوژه‌های حاشیه‌ای و پرت کردن حواس مردم از مسائل مهم کشور، صدای سایت اصلاح‌طلب را هم درآورد.
سایت خرداد نیوز در این زمینه در یادداشتی باعنوان «حاشیه‌های سیاسی برای فرار از مسائل اقتصادی؛ چالش‌های اقتصادی فراتر از منازعات دیرپای اقتصادی» نوشت: گاهی نیز برخی اتفاقات نشانه‌های ناخوشایندی از فرافکنی در راستای تشویش اذهان عمومی و انحراف از اتفاقات اصلی و به بیراه بردن افکار عمومی دارد که شاید تقویت‌کننده و تأییدکننده صحت‌گاه و بیگاه نظریه توهم توطئه باشد!
در همین رابطه مرور چند اتفاق این چند روز اخیر سپهر سیاسی شاید جالب توجه باشد، جایی که اتفاقات رخ داده نه موضوعیت و نه بار ارزشی نه اولویت زمانی نه هیچ شاخصه قابل توجهی دارند اما به یکباره به صدر مسائل روز سیاسی برکشیده شده و همه اذهان را به سمت و سوی خود جلب می‌کنند.
موضوع سپنتا از همین دست مسائل است، فارغ از اینکه دفاع از حقوق شهروندی از مرتبه و جایگاه بسیار بالایی برخوردار است، اینکه چنین موضوعی به یکباره به صدر مسائل روز سیاسی کشور کشیده می‌شود، جای تعجب بسیار دارد، در واقع فارغ از گزینه‌های فرامتنی حذف یا عدم حذف یک عضو منتخب شورای شهر یزد، هیچ اهمیت و نقش‌آفرینی بسزایی در فضای کلان سیاسی کشور نداشته و ندارد اما به یکباره به اولویت اصلی تبدیل می‌شود.
موضوع اصلی این روزها آنست که با کاهش قیمت نفت، عدم سرمایه‌گذاری خارجی در حد انتظار در دوران پسابرجام، چگونه اقتصاد ایران می‌بایست از زیر بار سنگینی دولت فربه نفتی که دیگر خبری از درآمدهای افسانه‌ای آن نیز نیست، رهایی یافته و از رکود اقتصادی با استفاده از بهره‌وری و سیاست‌های اقتصادی معطوف به داخل یا همان اقتصاد مقاومتی تبیینی خارج شود.
فارغ از این جنجال‌های گاه و بیگاه در فضای سیاسی، اهالی فن و کارشناسان خبره می‌دانند که دوران تازه‌ای پیش روی اقتصاد ایران گشوده شده، دورانی که نه فقط ایران که تمامی صادرکنندگان عمده نفت از جمله عربستان با آن روبه‌رو هستند، دورانی که درآمدهای بی‌حساب و کتاب و بریز و بپاش‌های مترتب با آن خبری نخواهد بود، دورانی که با توجه به فشارهای بین‌المللی که پیش روی ماست برای ایران گذر از آن با توجه به فقدان سرمایه‌گذاری خارجی سخت‌تر است، دورانی که باید تصمیمات شجاعانه و البته شاید هزینه‌ساز برای کوچک کردن دولت و کاستن از هزینه‌های زاید و مضاعف می‌بایست گرفت و...
البته اینها مسائل مهم و اصلی هستند که خواسته یا ناخواسته آنان را در هیاهوهای مسائل پیش‌پا افتاده سیاسی گم می‌کنیم، نکاتی که البته شاید در چند دهه گذشته موضوعیت پرداختن به آنها نیز وجود داشته اما این روزها بی‌گمان چالش‌های اقتصادی پیش‌رو مهم‌ترین دغدغه و مسئله روز در کشور ماست.
 

خراسان

ابلاغیه مبهم دولت درباره قیمت حامل های انرژی

بر اساس ابلاغیه یک مسئول ارشد اجرایی به وزیران اقتصادی کابینه، با تشریح برخی از راهبردهای ترسیم شده در حوزه انرژی، از ضرورت واقعی کردن قیمت نسبی حامل های انرژی در بخش های مختلف مصرف کننده، حداکثر تا پایان پنج ساله اول اجرای سند ملی راهبرد انرژی کشور و نیز تداوم آن خبر داده و افزوده است که توسعه مشارکت آحاد مردم در سرمایه گذاری بخش انرژی با هدف سیاست های کلی اصل 44 باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

مدیران مراقب نحوه قرارداد با شرکت های دانش بنیان باشند

طبق دستورالعمل یک مقام مسئول به تعدادی از سازمان ها و ادارات دولتی، ضمن برشمردن اهمیت توجه و حمایت از شرکت های دانش بنیانی که طی سال های اخیر وارد همکاری با این دستگاه ها شده اند، از مخاطبان این نامه خواسته است به مواردی چون رعایت قانون منع مداخله کارمندان در معاملات دولتی و کشوری در عقد قرارداد با این شرکت ها و نیز ایجاد ارزش افزوده برای نهادهای مذکور پس از تولید محصول یا به نتیجه رسیدن تحقیقات توجه کنند.

آرمان

تحریم سپاه یعنی تحریم ملت ایران

معاون سیاسی سپاه گفت: تحریم سپاه پاسداران به معنی تحریم همه ملت ایران است. سردار رسول سنایی راد عکس العمل در برابر مواضع خصمانه آمریکایی‌ها را واجب دانست و اظهار کرد: آنچه ترامپ علیه ملت ایران داد زده و نام خلیج فارس را وارونه و با نام جعلی عنوان کرده، حاصل فکر اتاق جمهوریخواهان است که وی با ادبیات لات مآبانه آنها را بیان می کند. وی ادامه داد: آقای ترامپ به نمایندگی از مجلس آمریکا ملت ایران را تروریست عنوان می کند چرا که مردم ما خاری در چشم آنها هستند. وی آمریکا را مساوی با ظلم و حمایت از داعشی‌ها توصیف کرد و افزود: داعش کودک کشی را از اسرائیل آموخته و از هیچ جنایتی در سوریه علیه شیعه، سنی، مسیحی، زن، کودک و غیره دریغ نکرده است.

بدهی ۱۰ هزار میلیاردی دولت به شهرداری

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به میزان بدهی دولت به شهرداری تهران،گفت: رقم این بدهی ۱۰ هزار میلیارد تومان است و این در حالی است که طی سال‌های گذشته دولت به تعهدات خود در بخش تامین هزینه ۵۰ درصدی مترو عمل نکرده است.مجید فراهانی با اشاره به وضعیت تهران در بخش‌های مختلف اظهار کرد: تهران علاوه بر مشکلات آلودگی هوا، ترافیک و کمبود حمل و نقل عمومی با آسیب‌های اجتماعی روبروست. وی با اشاره اینکه مدیریت شهری به تنهایی نمی‌تواند مشکلات را حل کند، تصریح کرد: برای رفع مشکلات تهران باید دولت و مجلس کمک کنند. مساله اصلی ما در شورای شهر تهران باید کاهش آلام و دردهای شهروندان باشد و کمک کنیم که مشکلات بر طرف شود و این در حالی است که حل مشکلات تهران نیازمند عزم ملی است.

صدور رأی پرونده کرسنت تا چند ماه دیگر

وزیر نفت در جمع خبرنگاران گفت: صدور رأی درباره پرونده کرسنت چند ماه طول می‌کشد. بیژن نامدار زنگنه در حاشیه مراسم معارفه قائم‌مقام وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره امضای چهار تفاهمنامه نفتی با شرکت‌های روسی و تهدیدهای ترامپ گفت: در هر صورت تعامل‌های بین‌المللی، یکجانبه‌گرایی آمریکا را تحت فشار قرار می‌دهد. وی درباره اینکه آیا این تهدیدها قراردادهای منعقدشده را تحت تأثیر قرار می‌دهد، نیز گفت: اقدام آمریکا یکجانبه‌گرایی است و بعید است اتفاقی برای قراردادهایی که منعقد شده است رخ بدهد، ضمن آنکه توتال کار خود را در فاز 11 پارس جنوبی آغاز کرده است. زنگنه درباره تولید و اکتشاف در خزر نیز تصریح کرد: ‌هنوز هیچ کشوری در اطراف دریای خزر کار در دریای عمیق را آغاز نکرده که بخشی از این مربوط به اختلافات است و بخشی نیز به‌دلیل تکمیل نشدن اکتشاف است.

مرز خسروی بازگشایی شود

معاون کنسولی و پارلمانی وزارت امور خارجه تصریح کرد: مرز خسروی بایدبه دستور نخست وزیر عراق بازگشایی شود. حسن قشقاوی با ارائه توضیحاتی در مورد روند صدور ویزا برای زائران اربعین حسینی و تفاوت آن با سالهای گذشته اظهار کرد: سال‌های گذشته زائران با توجه به ویزای اخذ کرده می توانستند ۲۰ روز در عراق بمانند ولی امسال زائران می‌توانند با استفاده از ویزای صادرشده ۳۰ روز در عراق بمانند. وی با بیان اینکه مدت اعتبار ویزا برای زائران سه ماه است، ادامه داد: اگر کسی در حال حاضر ویزا بگیرد تا سه ماه فرصت دارد تا سفر خود را به عراق انجام دهد.

کاخ سفید تعطیل شد

«سرویس مخفی» آمریکا اعلام کرد که روز جمعه یک نفر را به دلیل «فعالیت مشکوک» در نزدیکی کاخ سفید بازداشت کرده است. سرویس مخفی آمریکا در توئیتی خبر داد که «حصار شمالی» کاخ سفید همچنان بسته است. به گفته این سرویس مخفی، فرد مظنون در بازداشت است. کاخ سفید در زمانی که فعالیت مشکوک این فرد گزارش شد، تعطیل شد. به گزارش آسوشیتدپرس، این حادثه هنگامی رخ داد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دقایقی قبل از آن سوار هواپیمای اختصاصی ریاست جمهوری شد تا سفر به آسیا را شروع کند. سفر ترامپ به آسیا دوازده روز طول خواهد کشید. سرویس مخفی از کارکنان کاخ سفید و خبرنگاران خواست تا هنگام بررسی این اتفاق، در کاخ سفید بمانند.

امضای احکام انتصاب 3 شهردار

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از امضای احکام انتصاب شهرداران تبریز، شیراز و ملارد از سوی وزیر کشور خبر داد. سید محمدعلی افشانی افزود: عبدالرضا رحمانی فضلی - وزیر کشور- احکام انتصاب ایرج شهین باهر - شهردار تبریز، حیدر اسکندرپور - شهردار شیراز و علی سلگی - شهردار ملارد- را امضا کرد. شایان ذکر است بر اساس تبصره ۳ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران؛ انتصاب شهرداران در شهرهای با جمعیت بیشتر از ۲۰۰ هزار نفر و مراکز استان بنا به پیشنهاد شورای شهر و حکم وزیر کشور و در سایرشهرها به پیشنهاد شورای شهر و حکم استاندار صورت می‌گیرد.

ایران

تکذیب نامه روحانی به رهبر معظم انقلاب درباره سپنتا
معاون رئیس‌ جمهوری در امور زنان، نامه روحانی به رهبر انقلاب درباره موضوع سپنتا نیکنام را تکذیب کرد. معصومه ابتکار با تکذیب خبر نامه رئیس ‌جمهوری به رهبر انقلاب درباره پیگیری موضوع سپنتا نیکنام در کانال تلگرامی خود نوشت: «خبر روزنامه فرهیختگان از قول اینجانب در مورد تأیید نامه رئیس جمهوری روحانی به مقام معظم رهبری دروغ است. این سؤال خبرنگار بود، در حالی که من گفتم از این نامه خبری ندارم، ولی مواضع دولت در این زمینه روشن است. متأسفم از این همه بی‌دقتی و بی‌تقوایی و عطش زدن تیترهای جنجالی.»

 رضا ضراب دوباره خبرساز شد
تارنمای بلومبرگ نوشت رضا ضراب تاجر ایرانی- ترکیه‌ای که متهم است به ایران کمک کرده تا تحریم‌ها را دور بزند، برای پیش بردن کارهای خود از نام رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه استفاده کرده است. به گزارش ایرنا، بلومبرگ روز جمعه گزارش داد دادستان‌های امریکایی مکالمات ضبط شده و اسناد دیگری را جمع‌آوری کرده‌اند که حاکی است ضراب احتمالاً در پی جلب حمایت اردوغان بوده است. بلومبرگ در این گزارش با اشاره به اینکه «اردوغان دولت‌های دونالد ترامپ و باراک اوباما را تحت فشار قرار داد تا از پیگرد ضراب صرفنظر کنند»، افزود: «به افراد نزدیک به ترامپ از جمله رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک و مایکل موکیسی دادستان کل سابق امریکا پول داده شده تا اتهامات مطروحه علیه ضراب را لغو کنند.»محاکمه ضراب 27 نوامبر (ششم آذر) آغاز می‌شود. وی که در سال 2013 در ترکیه به اتهاماتی نظیر پولشویی دستگیر شده بود و گفته می‌شود ارتباط گسترده‌ای با شرکت سورینت متعلق به بابک زنجانی داشته، سال گذشته در جریان سفر به امریکا بازداشت شد.

جزئیات گفت‌وگوی نتانیاهو و ترزا می‌ درباره ایران
باراک راوید خبرنگار روزنامه هاآرتص و شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی با انتشار پیام‌هایی در صفحه توئیتر خود جزئیات جدیدی از گفت‌وگوی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و ترزا می‌نخست‌وزیر انگلیس در لندن منتشر کرد. به گزارش ایسنا وی نوشت: «نتانیاهو به ترزا می‌گفت که از نظر او، آنچه ترامپ رئیس جمهوری امریکا در خصوص ایران انجام داد بسیار خرسند است اما ترزا می‌ مخالفت کرده و به نتانیاهو گفته است: آنچه ترامپ در قبال ایران انجام داد، تنها باعث پیچیده‌تر شدن و سخت‌تر شدن مسائل شده است.» این خبرنگار در پیامی دیگر نوشت: «ترزا می‌همچنین به نتانیاهو گفت که نگرانی‌های مشترکی با وی درباره ایران دارد اما بریتانیا متعهد به حفظ توافق هسته‌ای با ایران است. بنابراین، باید بدون باز کردن مجدد توافق هسته‌ای به دیگر مسائل مرتبط با ایران رسیدگی کنیم.»

میرحسین موسوی با خواهران خود دیدار کرد
یک سایت نزدیک به مهندس میرحسین موسوی اعلام کرد که خانواده میرحسین موسوی روز جمعه به ملاقات او رفتند. به گزارش ایسنا، دو خواهر میرحسین موسوی اعلام کرده بودند که روز جمعه توانستند به دیدار موسوی و رهنورد بروند. این سایت اعلام کرده است که به خانواده موسوی اعلام شده است که آن‌ها روز جمعه هم می‌توانند با او و همسرش دیدار کنند. مهدی کروبی نیز اخیرا با دو نفر از اعضای ارشد حزب خود دیدار کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    2 6
    کسی که رفتار انگلیسی داره می خواد از موجودیت اسرائیل حمایت نکنه! اساتید منحرف این چنینی در دانشگاه ها بسیار هستند.پس باید دید چرا این چنین اساتید با چنین انحرافات صریح در مناسب حکومتی و دانشگاه ها نفوذ دارند و اکثر متهمان و مجرمان با انگلیس در ارتباط هستند.حال سربازان گمنام امام زمان چرا جلوی این نفوذها را نباید بگیرند؟ آیا دولت اجازه نمی دهد؟ یا به این روش امنیت ملی و منافع ملی نمی گویند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
      0 1
      ازین حرفا قبلا زیاد بلغور شده!
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    2 1
    اصلاح طلب : روحانی اصول گرا : احمدی نژاد میشه فرقشون رو بگید ؟!!
    • امیر IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
      1 103
      روحانی هم اصولگراست
  • SE ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    1 0
    ماسونها نه شاخ دارند نه دُم ولی نوکر صفتی و پادویی تا بی نهایت
  • زیباکلام دوست ! GB ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
    1 0
    آقا خواستم عرض کنم خدمت استاد عزیز آقای زیبا کلام و مخاطبین که بنده بخاطر وضوح در بیان و صراحت لهجه واقعا طرفدار آقای زیبا کلام هستم . به خودم و دیگران نمی تونم دروغ بگم هستم دیگه. ولی آخه نسبت به اسرائیل موضع تمام کشورهای مستقل جهان واضح هست . فلسطین اشغال شده . صهیونیست های تحت حمایت انگلستان به زور کشتار و اسلحه و جنایت و نسل کشی و شکنجه و سرکوب و قتل عام بخشی از یک امپراطوری رو جدا کرده ، چند متر سیم خار دار و ملات و بتون ریختند وسط ملک مردم و بهش می گن کشور یهود ! ... اینو که دیگه نمی تونم برای خودم انکار کنم . توصیه ام به آقای ریبا کلام و تمام اهل سیاست این هست ، اگر می خوان جایگاه و پایگاه شون در دل مردم ایران حفظ بشه نمی گم عملیات استشهادی کنید ، ولی پشت حق بایستید . هر وجدان پاک و درستی ، حق گویی و رک گویی رو می پسنده .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس