کد خبر 794913
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۵
 تنظیم موتور

نشانه‌هایی مانند کم شدن شتاب خودرو، صدای غیر عادی موتور، لرزش بدنه، روشن شدن چراغ چک و مواردی از این قبیل، نشان دهنده فرا رسیدن زمان تنظیم موتور است.

به گزارش مشرق، چندین نشانه می‌توانند نیاز خودرو به تنظیم موتور را بیان کنند:

 چراغ های اخطار
چراغ های اخطار روی داشبورد خودرو هدفمند طراحی شده اند . این چراغ‌ها با روشن شدن خودرو روشن می‌شوند و گاهی به دلایل خاصی و برای اشاره به یک مشکل بالقوه در سیستم خودرو یا قطعات آن روشن می‌مانند . به این چراغ های اخطار توجه کنید ؛ اگر ضمن حرکت ماشین همچنان روشن می مانند ، در اولین فرصت برای رفع مشکل اقدام کنید . ممکن است علت ساده ای مانند سوختن لامپ چراغ عقب و یا مشکلی جدی مانند ایرادی در سیستم انتقال سوخت پیش آمده باشد . تشخیص و رفع عیب یک مشکل جزئی به شما کمک می کند که از مشکلات بزرگتر و هزینه بر در این راه اجتناب کنید .

ریپ زدن
اگر خودرو شما به طور ناگهانی – موقع گاز دادن یا موارد مشابه – گاهی ریپ می زند ، این مسئله نه تنها نشانه ی بروز یک عیب است ، بلکه ممکن است شما را در موقعیت خطرناکی قرار دهد . موتور ها طوری طراحی شده اند که به خصوص زمانی که بیش از همیشه به آنها احتیاج دارید ( مثلا در بزرگراه ) ، عملکرد قابل قبول و قابل اطمینانی داشته باشند ؛ علت این مشکل ممکن است کثیفی شمع ها یا گرفتگی فیلتر سوخت و یا مواردی کاملا متفاوت باشد .

بد استارت خوردن
شما ممکن است در اوایل صبح کمی خواب آلود باشید اما مسلماً خودروی شما این اجازه را ندارد ! اگر زمانی که به آن نیاز دارید استارت نمی خورد یا برای روشن شدن باید چندین بار استارت بزنید ، و یا اینکه استارت میخورد اما روشن نمی شود ، مطمئناً مشکلی وجود دارد ؛ علت این مشکل می تواند ضعیف بودن باطری ، نقصی در سیستم استارت و یا انواع مشکلات دیگر باشد .

مصرف سوخت نامناسب
اگر علی رغم اینکه اطمینان دارید همان مسافت همیشگی را طی می کنید و شخص دیگری هم از ماشین شما استفاده نمی کند ، احساس می کنید مصرف بنزین ماشین زیاد شده ، احتمالاً خودرو شما در مصرف سوخت دچار مشکل شده است . در این حالت ، با مصرف یک گالن سوخت مسافت کمتری را طی می کنید و باید دلیل این مشکل را پیدا کنید . افت ناگهانی درجه ی بنزین در مسافت تعیین شده برای هر واحد سوخت نشان می دهد که خودرو آنطور که باید عملکرد خوبی ندارد . علت این مشکل شاید فشار باد نامناسب چرخها یا گیر کردن قطعه ای از سیستم ترمز باشد ، شاید هم زمان تنظیم خودرو فرا رسیده است . میزان مصرف سوخت خودروی خود را کنترل کنید تا قبل از اینکه دچار مشکل جدی شود ، از وضعیت سیستم آن مطلع شوید .

منبع:خودروکار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس