کد خبر 794458
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۰
سراشیبی

رانندگان هستند که هنگام پیمودن یک مسیر سراشیبی خودرو را به منظور مصرف سوخت کمتر در حالت خلاص قرار می‌دهند در حالی که این یک تفکر خطرناک و غلط است.

به گزارش مشرق، برخی از رانندگان هنگامی که قصد دارند تا یک مسیر سراشیبی را طی کنند خودرو را در حالت خلاص (در خودروهای اتوماتیک روی حالت N) قرار می‌دهند با این فرض که سوخت کمتری مصرف شود اما این امر یک اقدام غلط و گاهی بسیار خطرناک است.

در خودروهای دنده‌ای، هیچ فرقی ندارد که ایستاده باشیم یا در حال پیمودن یک سراشیبی یا حتی یک مسیر صاف، اگر خودرو در حالت خلاص باشد مانند یعنی خودرو در جا کار می‌کند و این امر موجب افزایش مصرف سوخت می‌شود. علاوه بر آن، اگر در سراشیبی دنده را خلاص کنیم و از ترمز استفاده کنیم، ممکن است حرارت لنت و دیسک ترمز افزایش بیاید و ممکن است موجب خوب عمل نکردن ترمز و در نتیجه بروز حادثه شود.

خودروهای اتوماتیک جدید هم هنگامی در حالت درایو قرار دارند و در سراشیبی قرار می‌گیرند، سیستم‌های هوشمند خودرو این فضیه رو متوجه می‌شود و پاشش سوخت به محفظه احتراق را متوقف می‌کند و در نتیجه در آن بازه زمانی مصرف سوخت شما به صفر کاهش می‌یابد و از ترمز موتور (Engine Brake) برای کنترل ماشین استفاده می‌کند. حال اگر خودرو در حالت خلاص قرار داشته باشید مانند زمانی که خودرو در جا کار می‌کند، همواره مقداری بنزین وارد محفظه احتراق می‌شود و در نتیجه خودرو شما در حالت خلاص آلایندگی بیشتری دارد.

منبع: خودروکار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    0 0
    مصرف سوخت تابع زمان و دور موتور (که با پدال گاز تنظیم می شود) هستش وقتی که دور موتور کم هستش یعنی پدال گاز را فشار نمی دهیم کمترین حالت مصرف سوخت هستش که در اینجا به زمان بستگی دارد یعنی زمان بیشتر باشد مصرف سوخت هم بالا می رود مثلا در مدت زمان یک دقیقه شما در دور موتور2000 در این حالت چه خودرو ایستاده چه درحال حرکت سربالایی سر پایینی مصرف سوخت یکسانی دارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس