مایلی کهن

پیشکسوت فوتبال ایران، گفت: تا وقتیکه کمیته اخلاق به مسائلی که ضررت ندارد ورود می‌کند بعد جنجالی ایجاد می‌شود و بدون پافشاری روی موضوع مسئله را منتفی می‌کنند، اتفاقی نخواهد افتاد.

به گزارش مشرق، محمد مایلی‌کهن در برنامه فوتبال یک شبکه ورزش در مورد فساد در فوتبال، گفت: مشکلات فعلی چیزی نیست که تازه باشد. از گذشته این مسائل وجود داشته است. تا وقتیکه کمیته اخلاق به مسائلی که ضرورت ندارد ورود می‌کند بعد جنجالی ایجاد می‌شود و بدون پافشاری روی موضوع مسئله را منتفی می‌کنند، اتفاقی نخواهد افتاد.

وی افزود: ما سال قبل تیمی تشکیل دادیم که تا روز آخر شانس صعود به لیگ برتر را داشت با یکسری بازیکن جوان، ملوان عملکرد بسیار خوبی داشت و همان موقعی که کار را بر عهده گرفتیم از بازیکنان تست گرفتیم، همیشه برنامه کاری من به شکلی بوده که وقتی فردی مراجعه می‌کرد و درخواست تست گرفتن را انجام می‌داد این کار را می‌کردیم. گاهی حتی زمانی که در تیم ملی بودم بازیکن خوب یا سطح پایینی وجود داشت که او را به ما معرفی می‌کردند و می‌گفتند فلانی جزو افراد سطح پایین جامعه است و از ما می‌خواستند هوای او را داشته باشیم. در جواب می‌گفتم مگر من مربی تیم کمیته امداد هستم. باید بر اساس توانایی افراد بازیکنان را انتخاب کنم. اگر بازیکنی که توان مالی ندارد نسبت به فردی که توانایی مالی زیادی دارد کیفیت پایین‌تری داشته باشد باید به خاطر این مسئله چشم روی توانایی فردی ببندیم که وضع مالی خوبی دارد؟ این کار مغایر با اصول انسانی است ما فردی را انتخاب می‌کنیم که از لحاظ فنی قوی باشد.

پیشکسوت فوتبال ایران در ادامه یادآور شد: در ملوان این کار را انجام دادم و خوشخبتانه توانستیم نتایج خوبی بگیریم اما در پایان کار شرمنده مردم خوب استان گیلان و انزلی شدیم. متأسفانه از سال‌های دور این مشکلات وجود داشته و کسی با آنها برخورد  نکرده است و همین اتفاق باعث شده متخلفان در کار خود مصرتر شوند.

مایلی‌کهن در مورد اینکه فردی که کارت استعدادیابی باشگاه ملوان را داشته با قول بازی کردن مبالغی را از بازیکنان دریافت کرده است تصریح کرد: اگر برخورد درست با متخلفان انجام شده بود این مشکلات به وجود نمی‌آمد. وقتی چند سال قبل شخص اول فوتبال کشور در مورد تخلف یک تیم از او سوال می‌شود و می‌گوید به دلیل امکانات خوب آن تیم از تخلفش گذشتیم دیگر چه می‌توانیم بگوییم. ما به دنبال این هستیم که کار را پیش ببریم به همین خاطر روی تخلفات چشم می‌بندیم. برخورد با این مقوله برایمان ارزش ندارد وقتی به موضوعات بی‌ارزش پرداخته می‌شود و با مسائلی می‌خواهیم برخورد کنیم که مربوط به باشگاه‌ها است این مشکلات پیش می‌آید. ما مدیر فوتبالی و باشگاهی نداریم همه مدیران ما مدیر هزینه هستند. بازیکن که ما با قراردادی 2 ساله با رقم 80 میلیون جذب کردیم که نیمی از آن هم بیشتر پرداخت نشده است را رها کردند و او به تیم دیگری رفته و مبلغ 250 میلیون دریافت کرده است.

وی افزود: مشکل اصلی ما بی‌پولی نیست الان استقلال و پرسپولیس روی مسئله حق پخش تلویزیونی زوم کردند حرف آنها کاملاً‌ درست است اما مگر این دو تیم در این سال‌ها از طریق پیامک کم درآمد داشته‌اند. متأسفانه ما فقط مدیران هزینه هستیم. اگر چاه پول هم داشته باشیم این چاه را خشک می‌کنیم. برانکو مربی دوست داشتنی است و در این مدت چیزی در موردش نگفته‌ام اما وقتی مدیر ما عنوان می‌کند امیدواریم او قراردادش را تمدید کند اگر من هم باشم وقتی چنین حرفی را می‌شنوم اگر A تومان گرفته باشم برای سال بعد A به توان 2 درخواست می‌کنم. مشکل ما نداشتن مدیران ورزشی است. اکثر مدیران ما فقط مدیر هزینه هستند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس