کد خبر 793874
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
ورزشگاه ویمبلی

معبد جهان فوتبال میزبان اتفاقات خاص و دارای ویژگی‌های منحصر به فرد است.

به‌ گزارش مشرق، تقریبا یک قرن از تاسیس ورزشگاه ومبلی میزبان دیدار حساس امشب (چهارشنبه) تاتنهام و رئال مادرید می‌گذرد. این ورزشگاه در سال ۱۹۲۳ توسط جورج پنجم افتتاح شد. در سال ۲۰۰۳ دوباره توسط نورمن فاستر (معمار انگلیسی) بازسازی شد. ومبلی یک ورزشگاه خاص است که در ادامه‌ به لالیل آن اشاره  می‌شود.

۱)  نخستین بازی: ۳۰۰ هزار تماشاگر و یک اسب سفید

نخستین مسابقه فوتبالی که در این ورزشگاه برگزار شد به سال ۱۹۲۳ برمی‌گردد. ومبلی میزبان فینال FA Cup بود و ۳۰۰ هزار نفر برای تماشای این بازی به این ورزشگاه رفته بودند. مردم لندن هرگز چهره پلیسی که سوار بر اسب سفید بود و تلاش می‌کرد جمعیت زیادی را که پشت دروازه‌ بودند، کنترل کند، فراموش نمی‌کنند. در جایگاه اختصاصی، پادشاه جورج پنجم حضور داشت. از طریق بلندگو حضور پادشاه اعلام و سرود ملی نواخته شد. سپس هیجان مردم فروکش کرد، دوباره نظم برقرار و شرایط برای انجام بازی امکان پذیر شد.

۲) رکوردشکنی تاتنهام در ورزشگاه جدید خود

تاتنهام از سال ۲۰۱۶ در ومبلی میزبان حریف‌های اروپایی خود است. این تیم توانست رکورد حضور تماشاگران را به عنوان میزبان در دیدار برابر بایرلورکوزن بشکند. ۸۵ هزار و ۵۱۲ نفر در این ورزشگاه حضور داشتند (این ورزشگاه با ظرفیت ۹۰ هزار نفر) پس از نوکمپ با بیشترین ظرفیت است. امشب تیم لندنی می‌تواند در دیدار برابر مادرید این رکورد را بهبود ببخشد.

۳) کپی برداری نوکمپ از چمن ورزشگاه ومبلی

پس از این که از چمن ومبلی به شدت انتقاد شد در سال‌ ۲۰۱۱ چمن این ورزشگاه عوض شد و از یک نوع چمن طبیعی بهره بردند. باشگاه بارسلونا نیز پارسال از این چمن بهره برد و در ورزشگاهش استفاده کرد. شرکت Grass Master این چمن‌ها را عرضه می‌کند. انگلیس می‌خواست با بهره گیری از این سیستم میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ را در دست بگیرد که این اتفاق نیفتاد.

۴) رئال مادرید هنوز در "خانه فوتبال" بازی نکرده است

در حالی که ومبلی میزبان مراسم‌های ورزشی و فرهنگی مهمی بوده و کنسرت‌های تاریخی در آن برگزار شده، رئال مادرید هرگز دراین ورزشگاه بازی نکرده است. ومبلی که لقب "خانه فوتبال" را دارد امشب میزبان تیم ‌اسپانیایی خواهد بود.

۵) سرو ۴۰ هزار نوشیدنی در یک مسابقه

این تعداد سرو نوشیدنی تنها در مسابقات راگبی و فوتبال امکان پذیر است. در ورزشگاه ومبلی می‌توان ۳۰ هزار نوشیدنی در مدت ۱۰ ‌دقیقه عرضه کرد. همچنین در جایگاه‌ها در یک بازی ۱۰ هزار و ۵۰۰ غذا سرو می‌شود.

۶) بزرگترین طاق در جهان

طاق مشهور ورزشگاه جدید از کیلومترها فاصله قابل دیدن است و به عنوان یکی از چشم اندازهای لندن محسوب می‌شود. قطر این طاق ۷.۴ متر است و یک قطار به راحتی می‌تواند در آن حرکت کند. طول آن ۳۱۵ متر  است که باعث شده بزرگترین سقف جهان شود.

۷) ۹۰ هزار جایگاه خاص

در ورزشگاه جدید همه صندلی‌ها به گونه‌ای در کنار هم قرار گرفتند که فضای کافی برای پاهای تماشاگران داشته باشد. طراحی جدید ومبلی باعث شده که تک‌تک جایگاه‌ها مانند جایگاه اختصاصی باشد.

۸) امکانات رفاهی عالی

در ورزشگاه خاص لندن، آمار برخی از امکانات رفاهی عجیب است. در این ورزشگاه ۲۶۱۸ سرویس بهداشتی، ۴۷ فروشگاه،  ۲۶ هزار و ۱۶۴ آسانسور ، ۳۰ پله برقی، هشت رستوران، ۶۸۸ جایگاه برای سرو نوشیدنی و غذا و ۹۸ آشپزخانه وجود دارد.

۹) افتخار اپراتوری بریتانیا

پروژه‌ ومبلی قدیمی در سال ۱۹۲۰ آغاز شد تا نمایشگاه اپراتوری بریتانیا باشد. به همین خاطر نخستین نام این ورزشگاه Empire Stadium بود. با گذشت زمان، فدراسیون فوتبال انگلیس باعث شد این مکان به یک کمپ ورزشی تبدیل شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • reza IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
    5 1
    اگه یه مشت فاسد بجای رانت ورشوه وپانساندیسی بودن که هزاران میلیارد خارج کشور برای فرزنداشون وخودشون کردن .....با 2هزار ملیارد ازاون 1000تا اختلاس یه ورزشگاه تماما ملی مجهزبه وای فای ومدرن به اسم بنیان گذار حکومت کبیر اسلامی میساختن ومبلی نیست ونابود میشد ومشت محکمی تو دهن کدخدا ومتحدا میشد .....مابا پیشرفتمون اسرائیل رو نابود میکنیم نه با شعار وبدبختی که امروز دچارش شدیم وهمدست ومترسک اونا
    • . ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
      0 0
      خخخ آره به همین خیال باش 😂

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس