کد خبر 793284
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
قیمت کالاها

براساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی در هفته منتهی به 5 آبان ماه سال جاری، ۶ گروه کالایی با افزایش قیمت روبرو بوده است.

به گزارش مشرق، گزارش هفتگی بانک مرکزی از متوسط قیمت در خرده فروشی‌ها حاکی از آن است که در هفته منتهی به 5 آبانماه سال جاری، قیمت تخم مرغ ۱۵.۱ درصد، میوه‌های تازه ۱.۴ درصد، سبزی‌های تازه ۳.۶ درصد، گوشت قرمز ۱.۱ درصد، گوشت مرغ ۱۵.۱ درصد و چای ۰.۲ درصد، در هفته منتهی به پنجم آبان ماه افزایش داشته اند.

لازم به ذکر است که قیمت خرده فروشی گروه های لبنیات، برنج، حبوب وروغن نباتی نسبت به هفته قبل ثابت بوده و گروه قند و شکر با کاهش ۰.۱ درصد مواجه شده است.

همچنین در یکسال منتهی به پنجم آبان قیمت لبنیات ۹.۷ درصد، تخم مرغ ۳۹.۹ درصد، برنج ۱.۶ درصد، حبوب ۱۰ درصد، میوه های تازه ۲۱.۳ درصد، سبزی های تازه ۳۱.۱ درصد، گوشت قرمز ۱۵.۳ درصد، گوشت مرغ ۶.۹ درصد، چای ۲۱ درصد و روغن نباتی ۲.۹ درصد افزایش یافته و تنها قند و شکر ۱۳.۴ درصد کاهش داشته است.

برنج و حبوب


در این هفته در گروه برنج و حبوب قیمت در تمام اقلام ثابت بوده است.

گوشت قرمز و گوشت مرغ


در هفته منتهی به 5 آبان ماه بهای گوشت گوسفند معادل ۲.۱ درصد و گوشت مرغ ۱۵.۱ درصد افزایش داشته ولی بهای قیمت گوشت تازه گاو و گوساله با کاهش ۰.۲ درصدی روبرو بوده است.

قند، شکر، چای و روغن نباتی


در این هفته بهای قند با کاهش ۰.۱ درصدی روبرو بود ولی قیمت چای خارجی ۰.۲ درصد افزایش داشت و بهای شکر و انواع روغن نباتی ثابت بود.

لبنیات و تخم مرغ


در هفته ذکر شده، در گروه لبنیات قیمت تمامی محصولات نسبت به هفته قبل از ان بدون تغییر گزارش شده است و در این میان بهای تخم مرغ با رشد ۱۵.۱ درصدی، شانه ای 11 هزار و 480 تا 15 هزار تومان به فروش رسیده است.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه


در هفته منتهی به 5 آبان ماه در گروه میوه های تازه نرخ سیب قرمز معادل ۰.۹ درصد، پرتقال درجه یک ۲ درصد، نارنگی ۵.۶ درصد و کیوی ۲.۴ درصد کاهش داشته است ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین ۰.۲ درصد تا ۱۵.۴ درصد با رشد همراه بوده اس، همچنین در گروه سبزی های تازه قیمت تمام اقلام این گروه بین ۰.۴ درصد تا ۱۸.۸ درصد رشد کرده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس