کد خبر 793088
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۵
سفیر عراق

سفیر عراق در تهران گفت: این سفارتخانه ویزای تمامی افرادی که تا روز دوشنبه در سایت سماح برای سفر زیارتی به عراق ثبت نام کرده اند را تا فردا سه شنبه صادر خواهد کرد.

به گزارش مشرق، راجح صابر عبود الموسوی شامگاه دوشنبه در نشستی با استاندار و جمعی از مسئولان این استان در محل استانداری خوزستان افزود:پیش بینی می شود فردا سه شنبه ۱۰۰ هزار ویزا برای زائران عتبات عالیات در کنسولگریهای عراق در ایران صادر شود.


سفیر عراق در تهران اضافه کرد: اگر تا کنون تعللی از سوی کنسولگری عراق در اهواز در زمینه صدور ویزا به وجود آمده آن را از همین الان برطرف می کنیم و با سرعت بیشتری روادید زائران را صادر خواهیم کرد.


الموسوی اضافه کرد: من موافق حذف روادید میان ایران و عراق در ایام اربعین هستم اما هنوز کشور عراق از نظر زیرساختهایی مانند راه، جاده، هتل و ... آمادگی لازم را پیدا نکرده است.


وی در ادامه گفت: همچنین مشکلی که هم اینک برای صدور ویزای رایگان عراقی های مقیم ایران به وجود آمده را حل خواهیم کرد و به این مساله رسیدگی می کنیم تا آنها هم بتوانند در این مراسم معنوی باشکوه شرکت کنند.


وی در پایان تاکید کرد: ویزای الکترونیکی عراق در ایران به طور حتم تا سال آینده راه اندازی می شود که این امر باعث سرعت عمل بالای صدور روادید در ایران خصوصا در ایام اربعین خواهد شد.


در این نشست استاندار خوزستان و برخی دست اندرکاران مراسم اربعین حسینی در این استان مشکلات مربوط به زائران خصوصا مشکل طولانی شدن روند صدور روادید برای زائران را مطرح کرده و خواستار تعجیل مسئولان سفارت عراق در ایران در این زمینه شدند.


همچنین در این نشست برای تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی در ایران و عراق تبادل نظر انجام و تصمیماتی در این زمینه اتخاذ گردید.


استان خوزستان دارای دو پایانه مرزی چذابه و شلمچه در مرز ایران و عراق است و در اربعین هر سال بیش از یک میلیون نفر از این دو مرز عازم عتبات عالیات می شوند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس