کد خبر 792958
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
زندان اوین نمایه

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس از بازدید اعضایی کمیسیون متبوعش از زندان اوین خبر داد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از بازدید اعضای کمیسیون متبوعش از زندان اوین خبر داد و گفت: این بازدید صبح امروز و در راستای بعد نظارتی مجلس انجام شد.

وی با بیان اینکه در این بازدید اعضای کمیسیون دیداری نیز با رئیس زندان اوین داشتند، افزود: نکته‌ای که در این ملاقات مطرح شد این بود که قضاتی که حکم زندان صادر می‌کنند خودشان  به زندان‌ها رفته و با متهمان جلسه بگذارند چرا که حضور آنها در زندان‌ها سبب می‌شود تا  قضات با واقعیات آشنا شوند تا پس از این بتوانند در موارد بعدی تصمیمات بهتری اتخاذ کنند.

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس با بیان اینکه وضعیت زندانیان از لحاظ روحی مناسب بود، گفت: وضعیت زندان از نظر بهداشت نیز در سطح بالایی بود.

حجت‌الاسلام نوروزی با تاکید براینکه قضات در موضوع رد مال دقت بیشتری کنند، گفت: قضات درباره رد مال باید به نحوی با شکات مذاکره کنند و با اخذ وثیقه از زندانی او را  از زندان خارج کنند تا  بتوانند بدهی خود را پرداخت کنند.

وی با ابراز اینکه قضات باید در رسیدگی به پرونده‌ها دقت کنند، ادامه داد: در برخی از موارد  در رابطه با رسیدگی به یک پرونده مشاهده شده که 2 شعبه قرار صادر کرده‌اند.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه پرسنل و کارمندان زندان از وضعیت کاری خود رضایت داشتند، گفت:  قرار است اعضای کمیسیون از وضعیت زندان قزل حصار و زندان تهران بزرگ و زندان‌های مراکز  استان‌ها نیز بازدید کنند.

حجت‌الاسلام نوروزی تصریح کرد: قرار است اعضای کمیسیون از بازدیدهای خود از زندان‌های کشور گزارشی را تهیه و جهت قرائت در صحن علنی مجلس تقدیم هیئت رئیسه پارلمان کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس