بحرین

دادگاه آل خلیفه ۱۸ جوان را به اتهامات واهی همچون جاسوسی برای ایران به سلب تابعیت، حبس ابد و تحمل ۱۰ تا ۱۵ سال زندان محکوم کرد.

 به گزارش مشرق به نقل از صوت المنامه، دادگاه آل خلیفه ۱۸ جوان را به اتهامات واهی همچون جاسوسی برای ایران به سلب تابعیت، حبس ابد و تحمل ۱۰ تا ۱۵ سال زندان محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، دادگاه جنایی بحرین در پرونده  معروف به گروه بسطه (قروب البسطه) صدور حکم نموده و ضمن صدور حکم سلب تابعیت برای تمامی ۱۸ متهم، ۸ نفر از آنان را به حبس ابد، ۸ نفر را به تحمل ۱۵ سال حبس و دو نفر دیگر را به تحمل ۱۰ سال حبس محکوم کرد.

همچنین این دادگاه متهمین را در مجموع به پرداخت جریمه ای بالغ بر ۲ میلیون دینار بحرینی (معادل تقریبی ۲۰ میلیار ریال) ملزم کرد.

بر اساس ادعای وزارت کشور بحرین متهمان این پرونده متهم به جاسوسی برای جمهوری اسلامی ایران بوده و همچنین متهم هستند از مقامات سپاه پاسداران و حزب الله لبنان حمایت فکری و مالی جهت تشکیل گروه تروریستی که از آن به عنوان شاخه نظامی جنبش الوفاء بحرین یاد شده اقدام نموده اند.

متهمان این پرونده در اولین جلسات محاکمه اعلام نموده بودند که برای گرفتن اعتراف تحت شکنجه قرار گرفته و با اکراه و پس از توسل به زور برگه های اعتراف را امضا کرده اند.

پیش از این جنبش الوفاء در واکنش به ادعاهای وزارت کشور بحرین در خصوص این قضیه تشکیل هرگونه گروه مسلحانه توسط اعضای این جنبش را تکذیب کرده و متهمان این پرونده را زندانیان سیاسی خوانده بود.

مسئولین جمهوری اسلامی ایران نیز این اقدامات بحرین را محکوم نموده و حسین امیرعبداللهیان معاون اسبق وزارت خارجه و مشاور کنونی رئیس مجلس آن را تلاش بحرین برای تحریف چهره انقلاب مردمی بحرین خواند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس