کد خبر 792925
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
دیدار آمانو با ظریف

مدیرکل آژانس اتمی ضمن تایید مجدد پایبندی ایران به برجام، تاکید کرد بازرسان بدون مشکلی به وظیفه خود در راستی‌آزمایی از ایران عمل می‌کنند.

 به گزارش مشرق، «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (دوشنبه) مجددا تاکید کرد ایران به تعهداتش تحت توافق هسته‌ای پایبند بوده و بازرسان این آژانس برای اقدامات راستی‌آزمایی خود مشکلی ندارند.

آمانو طی یک کنفرانس خبری در حاشیه همایش بین‌المللی انرژی هسته‌ای در «ابوظبی» گفت: «آژانس اتمی می‌تواند تاکید کند که چنین تعهدات هسته‌ای در حال اجرا شده است.»

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وی همچنین افزود: «از ایران خواستم که تعهدات هسته‌ای خود را به طور کامل اجرا کند... این محرک اصلی دیدار با ایران بود...درخصوص فعالیت‌های بازرسان ما، آنها به وظایف خود بدون مشکلی عمل می‌کنند.»

مدیرکل آژانس اتمی ادامه داد در دیداری که با مقامات ایرانی داشته به آنها گفته که توافق هسته‌ای «یک دستاورد مهم در زمینه راستی‌آزمایی» بوده است.

آمانو اما از اظهار نظر درباره استراتژی جدید آمریکا علیه ایران و عدم حضور مقامات ایرانی در این همایش بین‌المللی انرژی هسته‌ای در امارات عربی متحده امتناع کرد.

وی روز گذشته طی سفر به تهران و نشست خبری مشترک با «علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ضمن تایید پایبندی ایران به برجام، از همه طرف‌های توافق هسته‌ای خواست به تعهداتشان تحت برجام عمل کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس