کیم جونگ اون رهبر کره شمالی

کره شمالی مدعی شد که قصد دارد به عنوان یک کشور مستقل و برای توسعه برنامه فضایی خود ماهواره های بیشتری به فضا پرتاب کند و در این جهت اقداماتی نیز انجام داده و به دنبال راه اندازی یک ایستگاه فضایی است.

 به گزارش مشرق به نقل از روزنامه 'رودونگ سینمون' کره شمالی، پیونگ یانگ در جهت برنامه ۵ ساله توسعه فضایی خود ماهواره های بیشتری را به فضا پرتاب خواهد کرد و راه اندازی یک ایستگاه فضایی دائمی در ماه را در دستور کار دارد و به دنبال بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم است.


این روزنامه کره شمالی نوشت: برخی کشورها با صدور قطعنامه های تحریم، علیه پیشرفت مردم ما ایستاده اند و مانع پیشرفت ما شده اند که به هیچ وجه قابل تحمل نیست، این یک روند جهانی است که یک کشور به دنبال رشد اقتصادی با برنامه فضایی باشد.


خبرگزاری رسمی کره جنوبی همچنین در این باره می گوید: برنامه فضایی کره شمالی فقط یک بهانه و سرپوش برای توسعه برنامه موشکی این کشور است، پیونگ یانگ قصد دارد مقدمه پرتاب یک موشک دوربرد را فراهم کند.


'پیونگ یانگ' بعد از اینکه در دسامبر سال ۲۰۱۲ یک موشک دوربرد پرتاب کرد در فوریه سال ۲۰۱۶ نیز یک موشک دوربرد دیگر را آزمایش کرد.


کره شمالی بعد از آزمایش ششمین و قدرتمند ترین موشک دوربرد این کشور که یک موشک هیدروژنی بود و حدود یک ماه پیش انجام داد تا کنون تحرکات خاصی در این زمینه انجام نداده است.


این کشور که بر اساس قطعنامه های سازمان ملل از توسعه فناوری موشک های اتمی و بالستیک منع شده در ماه های اخیر چندین بار پرتاب های آزمایشی انجام داده است.


از هنگامیکه پیونگ یانگ نخستین آزمایش هسته ای خود را انجام داد، ۱۱ سال می گذرد روز نهم اکتبر سال ۲۰۰۶ میلادی، این کشور اولین آزمایش هسته ای خود را در مکانی در «پونگه- ری» واقع در شمال شرقی کره شمالی انجام داد.


کره شمالی تاکنون ۶ بار دست به آزمایش اتمی زده است که سه مورد آن به ترتیب در سالهای ۲۰۰۶، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳، دو مورد نیز در سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) و یک مورد نیز که یک بمب هیدروژنی قدرتمند بود ۳ سپتامبر امسال صورت گرفت.


هدف کره شمالی کوچک سازی سلاح های هسته ای بگونه ای است که بتوان آنها را بر روی موشک های بالسیتک قاره پیما سوار کرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    10 1
    کره شمالی با تست موشک قاره پیمای 14 هزار کیلومتری و بمب اتمی دیگه نیازی به برنامه فضایی به عنوان سرپوش نداره
  • IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
    2 3
    بزک نمیر بهار میاد خربزه با خیار میاد
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
      2 0
      با ایستادگی بهار حتما از راه خواهد رسید درود بر تمام آزاد مردان و ملتهای آزاده
  • GB ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    1 5
    یه کشور دیکتاتوری و متاسفانه رفیق خوب ما!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس