کد خبر 792712
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
دادگاه

مراسم قسامه سرنوشت مردی را که متهم است دختربچه‌ای هشت‌ساله را به قتل رسانده و سوزانده‌ است، مشخص خواهد کرد. این درحالی است که متهم در همه مراحل تحقیقات اتهام قتل را رد کرده‌ است.

به گزارش مشرق، متهم که پیروز نام دارد و در همسایگی سارا دختر هشت‌ساله زندگی می‌کرد، وقتی بازداشت شد که یک نفر به مأموران گزارش داد روز گم‌شدن دختربچه او را در ماشین پیروز دیده است.
بر اساس محتویات پرونده ساعت هفت صبح، نهم اسفند سال ٩٠، دو خواهر برای رفتن به مدرسه‌، خانه را در یکی از روستاهای لواسانات ترک کردند. پس از رسیدن به سر کوچه خواهر بزرگ‌تر وارد مغازه‌ای شد تا برای سارای هشت‌ساله خوراکی بخرد، اما وقتی بیرون آمد اثری از خواهرش نبود.

او به جست‌وجو در اطراف پرداخت اما اثری از خواهرش نبود به همین خاطر به خانه بازگشت و موضوع را به پدر و مادرش اطلاع داد.

در ادامه جست‌وجوی اهالی در منطقه آغاز شد، اما هیچ ردی از سارا به دست نیامد، والدین این دختر با مراجعه به پلیس به طرح شکایت پرداختند. سرانجام عصر همان روز یکی از اهالی جسد سوخته‌ای را در استخر یک باغ در آن منطقه پیدا کرد. با حضور مأموران در محل مشخص شد جسد متعلق به دختربچه‌ای است که چند ساعت از قتل او می‌گذرد.

خانواده سارا پس از مشاهده جسد سوخته دخترشان، او را شناسایی کردند و روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد. جسد با دستور قضائی به پزشکی قانونی منتقل شد و تیمی از کارآگاهان تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند. بررسی‌های پلیسی نشان می‌داد دختربچه قربانی انتقامی کور شده است.

تحقیقات برای شناسایی عامل این جنایت به بن‌بست رسیده بود تا اینکه مردی با مراجعه به مأموران گفت: روز حادثه سارا را سوار بر خودروی مردی به‌نام پیروز دیدم.

پس از این ادعا پیروز احضار شد و تحت بازجویی قرار گرفت اما منکر هرگونه جرمی شد. این در حالی بود که یکی از اهالی نیز به مأموران گفت روز حادثه پیروز را در حال آتش‌زدن جعبه‌های چوب در باغی دیده است.

پس از تکمیل تحقیقات با توجه به دلایلی که علیه پیروز مطرح شده بود، بازپرس برای او قرار مجرمیت به اتهام قتل عمد صادر کرد و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

متهم در شعبه ٧١ وقت دادگاه کیفری پای میز محاکمه قرار گرفت. اولیای دم در این جلسه برای قاتل دخترشان تقاضای قصاص کردند.

پیروز نیز در دفاع از خود گفت بی‌گناه است و قتلی مرتکب نشده است. با توجه به کافی‌نبودن دلایل هیئت قضات رأی بر برائت متهم دادند. این رأی مورد اعتراض اولیای‌دم قرار گرفت و پرونده به دیوان عالی کشور رفت. با توجه به نقض رأی یک‌بار دیگر پرونده به شعبه هم‌عرض یعنی شعبه ١٠ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. متهم روز گذشته یک‌بار دیگر در جایگاه حاضر شد. او گفت: من مرتکب قتل نشدم و پنج سال است دراین‌باره حرف می‌زنم. اما همچنان من را به دادگاه می‌آورند و متهم می‌کنند. دلیلی برای قتل سارا نداشتم نه با خانواده‌اش دشمنی داشتم و نه با خودش. او و خانواده‌اش در همسایگی ما زندگی می‌کردند. او مثل ناموس و دختر من بود و هیچ‌وقت نگاهی بد به او نداشتم و اگر لازم بود از او دفاع می‌کردم. حتی مداحی و قرآن‌خوانی برای سارا را هم خودم انجام دادم.

سپس یکی از شاهدان در جایگاه حاضر شد. او گفت: پسرم برای آوردن آب به کانال رفته‌ بود که با وحشت برگشت و گفت جسدی را دیده ‌است. وقتی من به محل رفتم و پلیس را خبر کردم، متهم هم بین مردم بود و خیلی ناراحت شده بود اما من او را بالای سر جسد یا زمان کشف جسد ندیدم.

شاهد دیگر پرونده نیز حرف‌های مشابهی را مطرح کرد و گفت: من متهم را بالای سر جسد ندیدم، فقط وقتی که داشت از خیابان عبور می‌کرد او را دیدم.

با توجه به اینکه دلایل کافی برای محکومیت متهم وجود نداشت هیئت قضات اعلام کردند در جلسه بعدی با برگزاری مراسم قسامه رأی پرونده را صادر خواهند کرد. بر اساس این تصمیم اگر اولیای‌دم نتوانند ٥٠ نفر از اقوام نسبی خود را به دادگاه معرفی کنند که حاضر باشند قسم یاد کنند پیروز عامل قتل است، آن وقت متهم باید ٥٠ بار قسم بخورد که مرتکب قتل نشده‌ است و در این صورت تبرئه می‌شود. اما اگر ٥٠ فامیل نسبی مقتول قسم بخورند این مرد قاتل است، مرد جوان به قصاص محکوم می‌شود.

منبع: شرق

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    41 3
    کسی که نمیدونه قاتل کی هست چطوری بیاد اونجا قسم بخوره؟
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
      13 1
      خب دقیقا نکتش همینجاست دیگه..
  • ایران من IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    12 1
    جل الخالق
  • زیبا احمدپور از تبریز US ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    8 1
    خدا به همه ارامش بده قتل داغ فرزند سخته
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    32 1
    قسامه جایی ارزش دارد که مردم برای قسم ارزش قایل باشند. در کشوری که قسم دروغ خوردن کاری راحت و آسان است قسامه روش درستی برای قضاوت نیست.
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    22 0
    بعضیادروغگوی قهاری هستن مثل مدیر استانی دانشگاهی در شهری که هستم ...دخترباز حرفه اییه چنااااااااااااااااااااااان دروغ میگه که همه باورشون میشه !!!فقط اون دخترامیدونن این چه کثافتیه !!!
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    10 0
    بهتر است باز پرونده به آگاهی ارسال شود تحقیقات میدانی صورت گیرد بازجویی شوند مظنونین پدرو مادر بچه دوست دارن بفهمند سرنوشت فرزندشون را

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس