ولی ملکی

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو گفت: در ۲۱ درصد از برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو، اسناد بالادستی لحاظ نشده است.

به گزارش مشرق، ولی ملکی نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی نیرو، گفت: در گزارش برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو 21 درصد از برنامه‌ها با اسناد بالادستی مطابقت ندارد؛ یعنی اسناد بالادستی در یک پنجم برنامه‌ها لحاظ نشده است. 

وی افزود: برنامه‌ریزی برای تخصیص آب به کشاورزان مطابق طرح الگوی کشت که بیشترین وام از طریق این طرح به مردم داده می‌شود و 15 درصد کشاورزان در آن مشارکت می‌کنند، به گونه‌ای نوشته شده که هیچ اشاره‌ای به اسناد بالادستی درباره الگوی کشت نشده است. 

وی افزود: درباره آب‌شیرین‌کن‌ها در مناطق محروم و آب شور این مناطق نیز در برنامه وزیر نیرو اشاره‌ای ندیدیم که از چه مکانیزمی در این مناطق قرار است استفاده شود. 

ملکی ادامه داد: آقای اردکانیان! برای مدیریت پسماندها چه می‌خواهید بکنید؟ این مسائل در اسناد بالادستی وجود دارد، ولی در برنامه شما اشاره‌ای به آن نشده است. 

ملکی گفت: تعامل سازمانی و همبستگی اجتماعی را چگونه می‌خواهید انجام دهید؟ با شعار و نوشتن که نمی‌توان برنامه را عملیاتی کرد. 

وی گفت: ما نمایندگان انتظار داریم اصلاح الگوی مصرف به صورت عملیاتی انجام شود، برای بالا بردن سطح کیفیت و پایداری خدمات اقتصادی، چه برنامه کیفی و کمّی دارید؟ ما انتظار داریم اگر رأی آوردید، این مسائل را انجام دهید. 

نماینده مردم مشکین شهر ادامه داد: اصل اولویت تقاضا، سلامت کیفیت، زندگی نسل بعدی و رعایت محیط زیست، بیشتر نظریه‌پردازی است. نمایندگان از شما انتظار عملیاتی شدن برنامه‌ها را دارند، برنامه نباید شعاری باشد. 

وی افزود:‌ در مشکین شهر انرژی گرمایی بیش از 20 سال شروع شده در ترکیه بیش از 15 مگابایت بهره‌برداری می‌کنند، هنوز وزارت نیرو نتوانسته 5 مگابایت بهره‌برداری کند، زیرا اراده جدی در این زمینه وجود ندارد و من امیدی به اجرای این برنامه ندارم. 

وی گفت: برای بهبود مصرف آب شرب چه برنامه‌ای دارید؟ اگر آب شرب نباشد مردم در روستاها نمی‌مانند، باید در این زمینه برنامه‌ریزی داشت. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس