کد خبر 791917
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
بلیت فروشی دربی

هشتاد و پنجمین دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در شرایطی برگزار شد که وضعیت بلیت‌فروشی این مسابقه پربیننده فاجعه بود و چند نفر مصدوم برجای گذاشت!

به گزارش مشرق، پس از آنکه افشاگری هایی در مورد سود هنگفت شرکت طرف قرارداد با سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال از محل بلیت فروشی مسابقات فوتبال صورت گرفت، مسئولان تصمیم گرفتند به این وضعیت سروسامان دهند اما در دربی تهران نه تنها سامانی دیده نشده بلکه فاجعه‌هایی رخ داد که بیشتر از هر چیز باعث آبروریزی بزرگ در فوتبال ایران شد.

درحالی که به نظر می رسید سازمان لیگ بتواند این بازی بزرگ را مدیریت و کمک کند تا نسبت به سالهای گذشته تماشاگران با آرامش و اطمینان بیشتری به ورزشگاه بیایند اما روز بازی اتفاقات تلخ و متاثر کننده‌ای رخ داد که بازگو کردنش بجز بی آبرویی برای مجموعه فوتبال ثمر دیگری ندارد.

چند روز قبل از دربی اعلام شده بود که هیچگونه بلیت فروشی در ورزشگاه آزادی انجام نمی شود و هواداران باید به شعب بانکی که حامی دو تیم استقلال و پرسپولیس هست مراجعه و بلیت دریافت کنند. اما صحبت هایی که تعدادی از هواداران در مورد خدمات این بانک مطرح کردند نشان از بی برنامگی و هرج و مرج فراوان داشت و در نهایت هم خیلی ها نتوانستند بلیت دریافت کنند. 

سازمان لیگ هم با این بهانه که بلیت فروشی را در اختیار باشگاه پرسپولیس قرار داده است از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرد و مسئولان این سازمان در مواجه با سوالاتی در مورد آبروریزی بزرگ دربی حاضر به پذیرش مسئولیت نبودند. این در حالی بود که مسئولان باشگاه پرسپولیس هم مسئولیت بلیت فروشی و نقایص آن را برعهده نمی گرفتند و مقصر را سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال معرفی می کردند. 

فاجعه زمانی بود که برخی هواداران به خاطر داشتن بلیت و عدم راه پیدا کردن به ورزشگاه به خانه هایشان برگشتند و آنهایی که بلیت نداشتند از نرده ها و دیوارهای ورزشگاه بالا  رفتند و خود را به داخل رساندند. در این بین چند هوادار هم به خاطر افتادن از روی بلندی مصدوم شدند. ضمن اینکه فروش بلیت با قیمت های چند برابری هم به وفور دیده شد و مشخص نبود این بلیت ها از کجا در اختیار برخی دلال ها قرار گرفته بود.

فرقی نمی کند فدراسیون فوتبال مقصر باشد یا سازمان لیگ یا باشگاه پرسپولیس؛ آنچه مهم است جان مردم و علاقمندان به فوتبال است که ظاهرا هیچ ارزشی برای مسئولان ندارد. آقایانی که با اتومبیل های خود تا جلوی در ورودی ورزشگاه می آیند و در بهترین صندلی ها هم قرار می گیرند نباید هم دغده هواداران را درک کنند. 

نباید هم به فکر هوادارانی باشند که با هزار امید و آرزو از نقاط دور و نزدیک خود را به ورزشگاه می رسانند اما بدترین برخوردها با آنها می شود و یا راهشان نمی دهند و یا با باتوم کتک شان می زنند و یا بدترین توهین ها را به آنها می کنند. آقا وقت آنهایی که بلیت اینترنتی می خرند تا به موقع وارد ورزشگاه شوند ارزش ندارد؟ آیا کسی برای جان آنها ارزش قائل می شود؟ آیا باید یکی بمیرد تا آقایان به فکر بیفتند؟

این بلیت فروشی بیشتر شبیه آبرو فروشی در فوتبال است که هر سال هم پررنگ تر از قبل رخ می دهد و هیچیک از مسئولان هم حاضر نیستند مسئولیت آن را بپذیرند. سازمان لیگ که متولی برگزاری لیگ برتر است باید به این موضوع رسیدگی کند و حداقل برای جان مردم ارزش قائل شوند نه اینکه کار را به امان خدا رها کنند و حاضر نشوند هیچ مسئولیتی را هم بپذیرند. 

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمود IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
    2 0
    درست کردن اوضاع کاری نداره ولی مثل اینکه به نفع خیلیهاست همیشه جورومتشنج کنن ومردم رو ناراضی نگهدارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس