رهبر انقلاب

رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند:بیان این موضوع اقتصادی در این محیط نظامی، برای نشان دادن اهمیت امنیت در همه بخش ها است.

به گزارش مشرق، مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در دانشگاه افسری امام علی(ع) برگزار شد.


رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به میدان، در محل یادمان شهدا حضور یافتند و با قرائت فاتحه، یاد شهیدان مجاهد را گرامی داشتند.


فرمانده کل قوا سپس از یگان‌های حاضر در میدان سان دیدند.
ایشان همچنین جانبازان سرافراز حاضر در میدان را مورد تفقد قرار دادند.


در این مراسم حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا در سخنانی، مهمترین وظیفه و مسئولیت نیروهای مسلح را تأمین امنیت کشور خواندند و با تاکید بر اینکه پیشرفت در عرصه های مختلف از جمله علمی و صنعتی و اقتصادی منوط به وجود امنیت است، گفتند: امنیت بستری برای رشد همه عناصر قدرت و پیشرفت است زیرا در فضای ناامنی، آرمان های بزرگ و درخشان از ذهنها فراموش می‌شوند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی مهمترین مسئله کشور، موضوع اقتصاد و معیشت مردم است، افزودند: بنای اقتصاد کشور نیز باید یک بنیان امنی باشد.


ایشان بنیان اقتصادی کشور را به دلیل وابسته بودن به درآمد نفت، ناامن خواندند و تاکید کردند: وابستگی اقتصاد به نفت، یک مشکل تاریخی و بجامانده از دوران قبل از انقلاب است و همین موضوع موجب شده است که ما در دوران های مختلف در زمینه فروش نفت و درآمد حاصل از آن، دغدغه داشته باشیم.


رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه تا وقتی اقتصاد کشور از نفت فاصله نگیرد، بنیان صحیح و امنی به‌وجود نخواهد آمد، خاطر نشان کردند: بیان این موضوع اقتصادی در این محیط نظامی، برای نشان دادن اهمیت امنیت در همه بخش ها است.


حضرت آیت الله خامنه ای همه مردم بویژه جوانان را به دانستن قدر امنیتِ موجود و عزت و آرامش و سربلندی کشور که به برکت نظام جمهوری اسلامی بوجود آمده، توصیه کردند و گفتند: روزگاری، ایران عزیز با گذشته تاریخی و درخشان خود و با استعدادهای بی پایان، زیرپای مستشاران آمریکایی و صهیونیستی و انگلیسی بود و به‌دست حاکمان وابسته و ضعیف و پَست، تحقیر می شد اما اسلام، این کشور را نجات داد و جمهوری اسلامی، ایران را عزیز و مقتدر کرد.


ایشان، با اشاره به ناراحتی و عصبانیت قدرت های استکباری از اقتدار منطقه ای ایران، افزودند: دشمنان نظام اسلامی عناصر اقتدار ملی کشور را عامل مزاحم خود می دانند و با آنها مقابله می‌کنند و بر همین اساس با افزایش اقتدار جمهوری اسلامی در میان ملت ها، در منطقه و فراتر از منطقه مخالفند زیرا این اقتدار، عمق راهبردی نظام اسلامی است.


رهبر انقلاب اسلامی، مخالفت قدرت های استکباری با توان دفاعی کشور را نیز در همین چارچوب ارزیابی و تاکید کردند: راه مقابله با این مخالفت ها، این است که برخلاف خواسته آنها، بر عناصر اقتدار ملی، تکیه و ایستادگی کنیم.

حضرت آیت الله خامنه ای در همین خصوص گفتند: همان‌طور که قبلاً بارها اعلام کرده‌ایم و باز هم اعلام می کنیم، امکانات و قدرت دفاعی کشور قابل مذاکره و چانه‌زنی نیست و در خصوص ابزارهای دفاعی کشور و هر آنچه اقتدار ملی را تأمین یا پشتیبانی می‌کند، هیچ‌گونه چانه‌زنی و معامله‌ای با دشمن نداریم و راه اقتدار را با قوت به پیش خواهیم برد.
رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان گفتند: این کشور متعلق به شما است و باید همانگونه که جوانانِ دیروز به وظیفه خود عمل کردند، شما نیز در سایه اسلام و در چارچوب آرمان های انقلاب اسلامی، کشور را به اوج عزت برسانید.


حضرت آیت الله خامنه ای همچنین با تشکر از فرماندهان و اساتید دانشگاه افسری امام علی (ع)، این دانشگاه را فیضیه ارتش خواندند و یاد و خاطره شهدای ارتش بویژه شهدای دانشگاه افسری امام علی (ع) را گرامی داشتند.


در این مراسم، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش ضمن خیر مقدم به رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: متعهد می‌شویم که ارتش دست از دست سپاه پاسداران در نیاورد تا پایه‌های رژیم سلطه فرو ریزد و عمر رژیم صهیونیستی هر چه زودتر به پایان رسد.


امیر فولادی فرمانده دانشگاه امام علی(‌ع) نیز گزارشی از اقدامات و برنامه‌های علمی، فرهنگی، آموزشی و تقویت توان رزمی این دانشگاه بیان کرد.


در این مراسم به چند تن از فرماندهان، اساتید و روحانی نمونه دانشگاههای افسری ارتش و همچنین همسر شهید رستمی از شهدای ارتش، هدایایی اعطا شد و نمایندگان دانش‌آموختگان و دانشجویان نیز، مفتخر به دریافت درجه و سردوشی از دست فرمانده کل قوا شدند.


اجرای سرود و رزمایش میدانی، بخش دیگری از مراسم دانش آموختگی دانشگاه امام علی(ع) بود.


در پایان این مراسم، یگانهای حاضر در میدان ضمن اجرای عملیات اعتماد به نفس، از مقابل جایگاه رژه رفتند.

منبع: دفتر مقام معظم رهبری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    46 8
    سلام وبنام خدای مومنان همین سه دستور اجراشود کشورمابیمه شده است . بعنوان یک شهروند اعلام میکنم اگرکسی درباره قدرت نظامی ایران ومذاکره درباره آن اقدامی بکند شخصا ازدست من درامان نخواهدبود . هرکس باشد وهرچه بشود من مرگ رابراین زندگی وحقارت ترجیح میدهم . من حرف نمی زنم وهرخیانتی راجواب میدهم . این اتمام حجت کسی است که دراین کشورخانه ای ازخودهم ندارد اما تحملم بسررسیده است .
    • ج م IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
      39 4
      احسن ما نیز خائنین این مملکت را رها نخواهیم کرد
    • ناصر IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
      32 2
      شما تنها نیستی هر کسی که وطن پرست باشه با شماست..وطن پرست نه غرب پرست یا شرق پرست...
    • AE ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
      0 0
      افرین بر مغزت
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    61 6
    فدایی داری عزیزم مرگ بر امریکا و جیره بگیرانش
    • IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
      5 0
      احسنت .مرگ برآمریکا وحامیانش
  • FR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    27 3
    تکبیر
    • IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
      2 0
      به نظر من فقط تکبیر نباید گفت گرچه حرف خوبیه اما به تنهایی کافی نیست.
  • FR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    38 4
    جانم فدای رهبر
  • FR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    43 4
    حزب الله پیروز است
  • FR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    33 2
    منافقان و فتنه گران روسیاهان هر دوعالم هستن
  • سورنا US ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    21 30
    باید از وابستگی اقتصاد به نفت جلوگیری کرد
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    25 37
    سلام بر همه مردم ایران
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
      3 1
      ماذا ...فاذا...!؟
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
      12 2
      متاسفانه گوش شنوايي نيست با اينهمه افتضاحات برجام عده اي به دنبال برجام هاي بعدي هستند
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    28 6
    هرجا که بسیجیان وارد عرصه های نظامی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی شوند، فرامین ولی خدا را به پیش میبرند و امت به سعادت میرسد، ولی اگرکار دست فاقدین شرایط باشد ، برای همه مشکل ایجاد میشود
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    46 3
    خدا را شکر قدرت دفاعی کشور دست رهبر است نه دولت ها و گرنه تا الان حتی مرزبان هایمان هم برای مذاکره خلع سلاح شده بودند!
    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
      5 0
      بیست تا لایک داری داداش!
  • ایرانی IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    33 4
    برجام جمهوی اسلامی رو در دالانی یک طرفه انداخته که آخرش مشخص نیست چه شود امیدوارم ایران به سرنوشت لیبی و عراق دچار نشه و تجزیه نشه!..
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    39 2
    خدایا رهبر عزیزمان را از بلایا دور بگردان آمین یا رب العالمین
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    22 2
    من بانظرت موافق برادرعزیزم جانم فدای رهبروخاک عزیزم ایران
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    6 0
    این پیرمرد با این همه تجریه و توانایی و سلامتی اقتصادی و اخلاقی و علمی به خدا عزیزترن مرد ایران عزیز است. من گرچه مذهبی نیستم اما ایشون را خیلی دوست دارم
  • AE ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    0 0
    تو ایران همه مردم خدشون را کارشناس مدونن و درباره مسائل کلان کشورهای دیگه هم نظر میدن در حالی که مطزاله میخواد
  • ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
    0 0
    خوده آمریکا وروسبه هسته ای و موشکی دارند
  • IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
    4 0
    افرین. عالی بود
  • رضا IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
    0 0
    مهندسی وضعیت منطقه از همه چیز مهمتزه
  • دلواپس IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    0 0
    معتقدم با حضور این دولت و نحوه دور زدن همین بایدهای رهبری و تجربه برجام و قراردادهای نفتی IPC علیرغم اعلام شروطش و دور خوردن آن شروط کار ساز،حتما و حتما مذاکره غیر مستقیم انجام می شود و رسانه های غربگرا به طرح مباحث واهی چون سایه جنگ و تحریم، بیکاری، نبود سرمایه برای توسعه برنامه های اقتصادی و ساخت حدیث و روایت، بسترش را فراهم و عوامل میدانی در فضای مجازی و محیط اجتماعی کشور تلاشهای خود را خواهند کرد. پس شخصا باوری به این نبایدها ندارم .مگر نفرمودند هیچ کسی اذن بازرسی از تاسیسات نظامی را ندارد اما دیدیم بقول عراقچی با آن اظهارات سخیف، گفت چشم بسته رفتن پارچین و یک دستمال کشیدند و رفتند! معتقدم دولت، محترمانه منویات و شروط رهبری را بی اعتبار می کند و از طرفی به طرف امریکایی و اروپایی سیگنال می دهد که رهبری را مدیریت می کنند و امریکایی ها خیلی نگران نباشند اما دولت ایران را برای تعامل بشتر،تنها نگذارد! این بازی و شوی رسانه ای دولت و روحانی برای تحریم های جدید را باور نکنید.بازی افکاری عمومی است، بزودی خواهید دید ه بهانه همین تحریم های جدید و تحریم سپاه و اینکه میخاد مانع اجرایشون بشه، میره سراغ رهبری برای مجوز مذاکره! و جالبتر اینکه بهانه مذاکره ه برجام متعفن که کمک به سپاه و صنایع دفاعی اعلام میشود تا حق به جانب تر شود! و کیست که نداد تهاجم روحانی به سپاه و آزمایشات موشکی در مناظرات انتخاباتی ریاست جمهوری، زدن سپاه و دادن سیگنال به طرف امریکایی بود که اگر لازم باشد با سپاه هم در می افتد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس