image_2017-10-24_00-19-54.jpg - کراپ‌شده

در جریان درگیری ها برای پاکسازی شهرک « محکان»، حدود ۴۵ تن از عناصر تروریستی داعش به هلاکت رسیدند؛ نیروهای سوری و مقاومت در این عملیات ۴ خودروی انتحاری را قبل از رسیدن به مواضع خودی منهدم کردند.

 به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت پس از دفع حملات تروریست های داعش در حومه جنوبی شهر المیادین، از نیمه شب گذشته عملیاتی را در این محور آغاز کردند و پس از درگیری های شدید چند ساعته موفق شدند، شهرک راهبردی «محکان» را به کنترل خود درآورند.

در جریان درگیری ها برای پاکسازی شهرک «محکان»، حدود ۴۵ تن از عناصر تروریستی داعش به هلاکت رسیدند؛ نیروهای سوری و مقاومت در این عملیات ۴ خودروی انتحاری را قبل از رسیدن به مواضع خودی هدف قرار دادند و منهدم کردند.

برای مشاهده نقشه در اندازه بزرگ‌تر روی آن کلیک کنید

نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه عملیات پاکسازی شهرک «محکان» و مناطق جنوبی شهر المیادین از مزارع «طیبه» و منطقه «رشاده» آغاز کرده اند و در مرحله نخست پس از ۸ ساعت درگیری سنگین موفق به عقب راندن تروریست های داعش از شهرک «محکان» شدند.

پس از تثبیت مواضع در این شهرک، عملیات پیشروی به سوی شهرک های حومه جنوبی شهر المیادین آغاز شده و نیروهای جبهه مقاومت موفق شدند خود را به ورودی های شهرک «القوریه» برسانند و بخش مرکزی و غربی این شهرک را از اشغال تروریست های داعش خارج کنند؛ درگیری ها در شرق این شهرک ادامه دارد.

از سویی دیگر، گروهی از نیروهای جبهه مقاومت از محور جنوبی شهرک «القوریه» خود را به ورودی های شهرک «العشاره» رسانده اند؛ درگیری ها در بخش شمالی و غربی این شهرک هم ادامه دارد و نیروهای در حال پیشروی هستند.

به گزارش مشرق، نیروهای جبهه مقاومت درصدد هستند روستاها  شهرک های واقع شده را در حدفاصل حومه جنوبی شهر المیادین و شهر البوکمال (آخرین پایگاه داعش در سوریه) به طور کامل پاکسازی کنند.

با رسیدن نیروهای جبهه مقاومت به شهر البوکمال، ارتباط تروریست های داعش در غرب، جنوب غرب دیرالزور و شرق استان حمص با شرق استان دیرالزور به طور کامل قطع می شود و آنان در محاصره کامل قرار می گیرند.

پاکسازی شهر راهبردی البوکمال و رسیدن به مرزهای مشترک با عراق، آخرین مرحله این عملیات به شمار می آید؛ در حال حاضر، نیروهای سوری و مقاومت از شهرک «العشاره» در حومه جنوبی شهر المیادین با شهر البوکمال حدود ۶۱ کیلومتر فاصله دارند.

برای مشاهده نقشه در اندازه بزرگ‌تر روی آن کلیک کنید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
    3 2
    کردها در سوریه یک ملیون جمعیت ندارند و حتی نیوهایشان به 30 هزار نمی رسد و اندازه خود داعش هم نیست تنها فرماندهان روسیه و پوتین خیانت کرده و شرق وشمال سوریه را به امریکاو اسرائیل فروخته اند وگرنه ازادی شهرهای اشغال شده توسط کردها کار یک ماهه است
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
    5 0
    باور کنید داعش 5 درصد از خاک سوریه را هم در اشغال ندارد ای کاش می نوشتید آمریکایی ها چقدر از سوریه را در اشغال دارند اون موقع می گفتم تمام خاک سوریه را بدون شهر رقه و حسکه دمشق بزودی سقوط خواهد کرد چون عدم حمله ارتش سوریه در اولین فرصت به کردها دادن نوعی مشروعیت به اقدامات آنهاست و هم دادن مشروعیت به اقدامات آمریکا و انگلیس و اسرائیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس