یداله صمدی

برای حوزه هنری احترام خاصی قائل هستم و فکر می کنم خدمات زیادی برای سینمای ایران انجام داده است.

به گزارش مشرق، یدالله صمدی؛ جزو قدیمی های سینما است که با آثار ایرانی و خاطره انگیزی از سینمای دهه های 60 و 70 در اذهان مردم باقی مانده است. آثاری چون «اتوبوس» که فرصت دوباره ی تماشایش چند شب پیش از طریق رسانه ملی برای دوستداران سینمای ایرانی فراهم شد.

کارگردان مطرح سینمای ایران که آخرین فیلمش با عنوان «پدر آن دیگری» در شبکه نمایش خانگی مورد توجه قرار گرفت،  از ادامه تلاش هایش برای یافتن سرمایه گذار برای پروژه سینمایی «مشدی عباد» سخن گفت و اظهار امیدواری کرد این اثر با کمک متولیان هر چه زودتر شکل بگیرد.

کارگردان فیلم های ماندگاری چون «آپارتمان شماره 13»، «دو نفر و نصفی» و «ساوالان» که در آثارش می توان ارادت خاصی به سینمای بومی و رگه های فولکلور را دید، درباره موضوع «اکران فیلم های خارجی در سینماهای ایران»به آینه نیوز گفت: «باید دید چه فیلم هایی را می خواهند نشان دهند و چه برنامه ای دارند. در واقع اگر فیلم ها معرفی شود، بهتر می توان قضاوت کرد. فعلا نمی توان به طور قطعی نظر داد اما در کل رقابت در هر زمینه ای خوب است و منجر به شکوفایی می شود و مردم هم حق دارند تا فیلم های روز جهان را در سینما ببینند .»

یدالله صمدی در پاسخ به پرسشی مبنی بر چرایی تناقض میان «عدم حمایت از آثار ایرانی در اکران» و «اکران فیلم های غیرایرانی» توسط «حوزه هنری»، عنوان کرد: «من ترجیح می دهم در این باره حرفی نزنم. ضمن این که برای حوزه هنری احترام خاصی قائل هستم و فکر می کنم خدمات زیادی برای سینمای ایران انجام داده است اما درباره گرایش مخاطبان به آثار ایرانی در برابر فیلم های خارجی در اکران فکر می کنم به مرور همه چیز مشخص می شود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس