شورای حل اختلاف

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس میزان حقوق و دستمزد کارمندان شوراهای حل اختلاف را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، اللهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت حقوق و مزایای کارمندان شوراهای حل‌ اختلاف، اظهار داشت: کارمندان شوراهای حل‌ اختلاف که اکثرا افراد متخصصی هستند متأسفانه حقوق‌ و دستمزدشان بسیار ناچیز است.

وی با بیان اینکه کارمندان شوراهای حل‌ اختلاف به‌ طور تمام وقت در اختیار دستگاه قضا هستند و در قوه‌ قضائیه فعالیت می‌کنند، افزود: متأسفانه دریافتی ماهیانه آنها بسیار اندک است و این در حالی است که آنها اقدامات بسیار مهمی انجام می‌دهند.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با یادآوری اینکه مجلس در قانون شوراهای حل اختلاف مصوب کرده که اعضای شوراهای حل اختلاف به اندازه حداقل قانون کار حقوق دریافت کنند، گفت: متأسفانه اعضای شوراهای حل اختلاف ماهیانه حداکثر حدود ۲۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند که این مقدار تأمین‌کننده هزینه رفت و آمد این افراد هم نیست.

ملکشاهی با بیان اینکه برخی از نمایندگان مجلس برای حل مشکلات کارمندان شوراهای حل‌ اختلاف طرحی را تدوین کرده‌اند، افزود: طبق این طرح قرار است درآمدهای ناشی از فعالیت شورا با اولویت پرداخت دستمزد پرسنل، خرج خودِ شورا شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمود IR ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    1 2
    مگه چکار میکنن که باید بیشتر از این حقوق بگیرن ? توی منطقه ما که هفته ای دوشب بازه شورای حل اختلاف. از ساعت هشت تا ده شب. بعضی هاشون زیرمیزی هم میگیرن
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    0 1
    چاهی درون چاه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس