کد خبر 786692
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
 پیشروی نیروهای ارتش عراق در شرقاط

بنابر اعلام رسمی نخست وزیر عراق هدف از این عملیات بازگرداندن آرامش به کرکوک و بدست گرفتن کنترل شهر و تاسیسات نفتی آن می باشد.

به گزارش مشرق، ساعاتی پس از اعلام تمرد رسمی رهبران کرد اقلیم شمال (کردستان) عراق علیه دولت مرکزی این کشور واحدهای مشترک نظامی این کشور حرکت خود را برای بازگرداندن آرامش به شهر کرکوک آغاز کردند.

بنابر این گزارش، واحدهای «یگان ویژه مباررزه با تروریسم ارتش عراق» که فرماندهی آن بر عهده سرلشگر «فاضل پرواری» افسر ارشد کرد عراقی است شب گذشته پیشروی های محدودی در محورهای غربی و جنوبی حاشیه شهر کرکوک داشته و تقریبا بدون هرگونه درگیری مستقیم وارد منطقه صنعتی کرکوک شدند که در فاصله 5 کیلومتری دروازه های جنوبی آن قرار دارد.

به گفته منابع میدانی تنها در آغاز پیشروی ها شبه نظامیان پیشمرگه اقدام به موشکباران مسیر پیشروی آنها با کاتیوشا کردند که بلافاصله از سوی یگان توپخانه ارتش عراق پاسخ داده شد.

بنابر اعلام رسمی نخست وزیر عراق هدف از این عملیات بازگرداندن آرامش به کرکوک و بدست گرفتن کنترل شهر و تاسیسات نفتی آن می باشد. در بیانیه رسمی دفتر نخست وزیر عراق تاکید شده که نیروهای مسلح این کشور موظف به حفظ امنیت شهروندان عراقی از کلیه طوائف مذهبی و قومیتی هستند.

بیانیه نخست وزیر عراق به نیروهای مسلح عراقی تاکید شده که عملیات بازگشت امنیت به کرکوک باید با هماهنگی و همکاری مردم شهر و نیروهای پیشمرگه صورت خواهد گرفت. تاکید نخست وزیری و نیروهای مسلح عراق بر همکاری با نیروهای پیشمرگه نشان دهنده قصد دولت و نیروهای مسلح این کشور بر دوری از خشونت و درگیری و ایجاد خون ریزی می باشد.

حیدر العبادی روز گذشته برای چندمین بار اعلام کرد عراق اجازه درگیری میان فرزندان عراق از طوائف و قومیتهای مختلف از حمله کرد، عرب ترکمان و … را نخواهد داد.

منبع:اعلام الحربی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    36 18
    ولی شما که آرامش رو از شهر گرفتید آقای حیدرالعوادی
    • محمد IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      32 18
      این را به اقای بارزانی بگو هیچ گشوری باتمامیت ارضی خود باکسی شوخی ندارد در ابادی ما درمحرم دودسته داریم دسته زنجیرزنی علی اکبری ودسته دوم دسته علی اصغریدراین چندروز بقدری دشمنی بین دودسته زیاد میشود که اگریک بارزانی دراین ابادی هزار وپانصد نفری داشته باشیم هم وسط ابادی را دیوار میکشد هم برای استقلال رفراندم برگزار میکند هم جنگ داخلی راه می اندازد
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    6 0
    چه خوب! بدون درگیری!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس