برجام

مقامات سیاسی مختلف جهان، به راهبرد جدید امریکا علیه ایران واکنش نشان دادند.

به گزارش مشرق، سخنرانی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با موضوع ارائه راهبرد جدید آمریکا علیه ایران، با واکنش‌های مختلف روبه‌رو شد.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به این سخنرانی گفت  برجام یک توافق بین‌المللی است و هیچ کشور به تنهایی نمی‌تواند آن را لغو کند.  

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد گفت امیدوار است توافق هسته‌ای ایران ادامه پیدا کند. 

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با استقبال از راهبرد ضد ایرانی ترامپ، مدعی شد سخنان وی خیلی مهم بود و احتمالا منجر به جنگ شود.

دولت عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ای ضمن استقبال راهبرد جدید آمریکا، اعلام کرد که با واشنگتن برای مقابله با تهران همکاری خواهند کرد.

«جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا تاکید کرد: برجام، توافقی کارساز است و آمریکا و متحدان ما از جمله اسرائیل را امن‌تر می‌کنند. 

معاون وزیر خارجه روسیه نیز با بیان اینکه اظهارات ترامپ علیه ایران، «بسیار مشکل‌زا» است، از همه طرف‌ها خواست به برجام پایبند باشند.

فرانسه، آلمان و بریتانیا در بیانیه‌ای مشترک تاکید کردند حفظ توافق هسته‌ای ایران، منافع ملی آنها را تامین می‌کند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز پس از سخنرانی ضد ایرانی ترامپ، گفت در حال ارزیابی محل استقرار برای نیروهای آمریکایی هستند اما جزئیات دیگری ارائه نداد.

الیوت انگل، عضو ارشد دموکرات در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا:  طرح ترامپ درباره برجام معقول نیست. مذاکره برای اضافه کردن بندهای اضافی به توافق هسته‌ای نیازمند ائتلافی از شریکان بین‌المللی است، نه اقدام یکجانبه کنگره. 

بحرین ضمن استقبال از راهبرد ضد ایرانی آمریکا علیه ایران اعلام کرد که از هرگونه تلاش برای جلوگیری از حمایت مالی تروریست‌ها حمایت می‌کند.

«بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس با بیان اینکه توافق هسته‌ای به امن نگه‌داشتن جهان کمک کرد، گفت انگلیس با شرکایش تلاش می‌کند برجام را حفظ کند.

«جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا درپی سخنرانی ضد ایرانی ترامپ گفت تاکنون هیچ تغییری در خصوص موضع نظامی ما در قبال ایران ایجاد نشده است.

«مارگو وال‌اشتروم» وزیر خارجه سوئد در توئیتر خود نوشت حفظ توافق هسته‌ای ایران مهم بوده و اتحادیه اروپا از برجام و قطعنامه 2231 که عدم اشاعه و ثبات منطقه‌ای را تقویت می‌کند، حمایت می‌کند. 

«جان کری» وزیر خارجه رئیس جمهور پیشین آمریکا طی بیانیه‌ای گفت: «تصمیم امروز رئیس‌جمهور ترامپ، خطرناک است. او یک بحران بین‌المللی ایجاد کرده است. این اقدام، منافع امنیت ملی آمریکا و متحدان نزدیک ما را نادیده می‌گیرد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مهرداد IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    12 0
    به نظر من متن سخنرانی کاملا نشان می دهد که توسط سعودیها نوشته شده است. طبق اصول دیپلماسی ترامپ باید سعی می کرد بین مردم ایران شکاف ایجاد کند اما با روخوانی متن نوشته شده توسط سعودیها که به واژه مجعول اشاره شده است ، ترامپ "هوش خفن" تمام ایرانیها با هر سلیقه و مسلکی را مقابل خود قرار داده است. خدایا متشکریم که دشمنان ما را اینگونه "هوش خفن" آفریدی.
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    5 0
    واکنش چین و روسیه چی شد مشرق خان
    • امیر IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      1 1
      جناب 23:04 چشماتو خوب بازکن تا واکنش روسیه را در متن بالا ببینی، چین هم قبل از سخنان ترامپ ، به مقامات آمریکایی تاکید کرده بود که همه طرفها باید به برجام پایبند باشند.
  • حسن مراد صفريان KW ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    1 0
    موگرینی گفت هیچ کشوري به تنهایی نمی‌تواند برجام را لغو کند به اين حرفها زياد خوش بين نباشيد فرانسه، آلمان و بریتانیا اتحادیه اروپا وقتي گفتن هیچ کشوري به تنهایی نمی‌تواند برجام را لغو کند قصدشان ايران است اونها خودشان ميدانند كه امريكا از برجام خارج نميشود اين هشدار ها براي ما است كه تحريمهاي جديدي در راه است و حق نداريد از برجام خارج شويد وباز بياييد رو ميز مذاكره و موشكهايتان را بياوريد شما كي بيدار ميشويد موگرینی فرانسه، آلمان و بریتانیا كري هزار بار به كلاهي كه بر سر سياست مداران ما گذاشتند خنديدن و شما هنوز به اونها خوش بينند.
  • US ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    2 0
    بحرین ضمن استقبال از راهبرد ضد ایرانی آمریکا علیه ایران اعلام کرد که از هرگونه تلاش برای جلوگیری از حمایت مالی تروریست‌ها حمایت می‌کند. آخه بحرین چه کشوریه و چه جایگاهی داره که واقعاً ما را تهدید کنه!
  • ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    2 1
    یه دوتا دونه موشک و راکت بیافته روی تل آویو همه چی درست میشه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس