کد خبر 785403
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
رضا سراج

واشنگتن سعی دارد با تشدید فشار از محیط خارجی و تخریب و تضعیف در محیط داخلی، سپاه را در بیرون و درون کشور محدود، منفعل و زمین‌گیر کند.

به گزارش مشرق، دکتر رضا سراج کارشناس مسائل استراتژیک در کانال تلگرامی خود نوشت: پس از 9 ماه محاسبه و بررسی استراتژیست‌های آمریکایی، از راهبرد جدید آمریکا علیه ایران رونمایی شد.

در نگاه اول به این راهبرد جدید، چند نکته مشهود است. راهبرد جدید آمریکا علیه ایران، بیش از آنکه تهاجمی باشد؛ تدافعی است. این راهبرد به دنبال مهار روند قدرت‌یابی ایران در منطقه است. آمریکا از طریق مقابله با توان موشکی و دفاعی ایران، در صدد امنیت زدایی از ایران است. آمریکا همچنان به دنبال تحکیم محور عبری-عربی و تضعیف محور مقاومت برای حفظ توازن قدرت در برابر ایران است.

در این میان مهم‌ترین نکته در راهبرد جدید دولت آمریکا، تمرکز بر سپاه است. واشنگتن سعی دارد با تشدید فشار از محیط خارجی و تخریب و تضعیف در محیط داخلی، سپاه را در بیرون و درون کشور محدود، منفعل و زمین‌گیر کند. ضمن آنکه آمریکا در راهبرد جدید خود با تشدید بازرسی‌ها و نظارت‌ها به ویژه از مراکز نظامی، اجرای سخت‌گیرانه برجام را در دستور کار قرار می‌دهد.

تمرکز بر سپاه در راهبرد جدید آمریکا را از بهانه‌های واهی تشدید فشار علیه ایران می‌توان مشاهده کرد. «گسترش فعالیت‌های موشکی بالستیک، حمایت مادی و مالی از تروریسم و افراط گرایی، حمایت از حکومت بشار اسد علیه مردم سوریه، رویکرد خصمانه مداوم علیه اسرائیل، تهدید پایدار آزادی کشتیرانی به ویژه در خلیج فارس، حملات سایبری علیه آمریکا، اسرائیل، و دیگر متحدان و شرکای آمریکا در منطقه، نقض و سوء استفاده از حقوق بشر»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس