کد خبر 784966
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶
ایهود باراک

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی عدم تایید توافق هسته‌ای را به نفع ایران و مانع مذاکره با کره‌شمالی دانست.

به گزارش مشرق، «ایهود باراک» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی گفت این اشتباه است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا توافق هسته‌ای ایران را تایید نکند.

باراک دلیل این ارزیابی خود را اینگونه توضیح داد که عدم تایید توافق هسته‌ای، از طرفی به نفع ایران خواهد بود و از طرف دیگر، امیدها برای مذاکره با کره‌شمالی را ازبین می‌برد.

وی طی مصاحبه با روزنامه «نیویورک تایمز» ضمن درخواست از ترامپ برای خارج نشدن از برجام، گفت: «حتی اگر آمریکا تصمیم به خروج (از توافق) بگیرد، کسی با او همراهی نمی‌کند، نه چین، نه روسیه و نه حتی اروپاییان. این فقط به نفع ایران می‌شود.»

این مقام پیشین اسرائیلی با اذعان به پایبندی ایران به توافق هسته‌ای، افزود آنها به دریافت منفعت‌های اقتصادی این توافق ادامه داده اما اگر ترامپ خارج شود، بهانه‌ای خواهند داشت تا حرکت به سمت هسته‌ای شدن را ادامه دهند.

 باراک با بیان اینکه درس‌های یک توافق شکسته از ذهن رهبر کره‌شمالی نخواهد رفت، تاکید کرد: «آنها با خود خواهند گفت مذاکره با آمریکایی‌ها معنی ندارد زیرا آنها یک‌طرفه و بعد از زمان کوتاهی، از توافقی که امضا کرده‌اند، خارج می‌شوند.»

وی ضمن ادعای اینکه تلاش ایران برای به‌دست آوردن بمب اتمی، کشورهای همسایه مانند عربستان سعودی، مصر و ترکیه را به اقدامی مشابه وا می‌دارد، گفت: «فکرش را بکنید اگر ایران هسته‌ای شود، چه اتفاقی در نسل بعد خواهد افتاد.»

در حال تکمیل...

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
    1 0
    خاطرجمعان و برجام پرستان بفرمایند تحویل بگیرند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس