پرچم عربستان

دولت عربستان به اقدام سازمان ملل در درج نام ائتلاف سعودی در لیست سیاه به دلیل «کشتار کودکان یمنی» واکنش نشان داد و با ادعای حمایت از حقوق کودکان جهان از خود دفاع کرد.

 به گزارش مشرق، عربستان سعودی در واکنش به درج نام «ائتلاف» سعودی در لیست سیاه سازمان ملل به دلیل ارتکاب جنایات در حق کودکان یمنی اعلام کرد که این کشور بر حمایت از حقوق کودکان صرف نظر از اینکه چه هویت یا نژادی داشته باشند، تاکید دارد.

دولت عربستان بدون اشاره به کشتار هر روزه کودکان یمنی در جنگ سه ساله ائتلاف سعودی اعلام کرد که ریاض اهمیت زیادی برای حقوق کودکان متناسب با توافقات بین المللی قائل است.

معاون نماینده دائم عربستان در سازمان ملل روز گذشته در هفتاد و دومین دور مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد که تاکید عربستان بر حمایت از حقوق کودکان منحصر به کودکان سعودی نمی شود، بلکه شامل همه کودکان جهان اعم از کودکان سوری، فلسطینی و یمنی است.

بنت فهد الدلیم گفته که مرکز کمک و اقدامات انسانی ملک سلمان مبلغ ۶۶.۷ میلیون دلار را به سازمان بهداشت جهانی برای مبارزه با گسترش بیماری وبا در یمن که جان هزاران کودک یمنی را گرفت، تقدیم کرد و در صدد بازگرداندن آنها به مدارس و آموزش مجانی است.

سازمان ملل اخیرا نام ائتلاف عربی ضد یمنی به سرکردگی عربستان سعودی را به دلیل «ارتکاب جنایات علیه کودکان یمنی» در لیست سیاه خود قرار داد.

نمونه‌ای از کشتار کودکان یمن در بمباران عربستان

نمونه‌ای از کشتار کودکان یمن در بمباران عربستان

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس