روسیه و آمریکا

وزارت خارجه روسیه احتمال طرح درخواست از آمریکا برای کاهش تعداد کارکنان دیپلماتیک در روسیه را رد نکرده است.

 به گزارش مشرق به نقل از ریانوستی، گئورگی بوریسنکو رئیس بخش آمریکای شمالی وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه در سخنانی تاکید کرد: مسکو احتمال دستور دادن به آمریکا برای کاهش تعداد کارکنان دیپلماتیک در روسیه به کمتر از 300 نفر را رد نمی‌کند.

در ماه جولای، مسکو به ایالات متحده دستور داد تا تعداد کارکنان دیپلماتیک و فنی خود را که در روسیه مشغول به فعالیت هستند تا حدود 60 درصد کاهش داده و به 455 نفر برساند. تنش‌های دیپلماتیک در روابط دو کشور علت اصلی این تصمیم روسیه بوده است.

تعداد 455 دیپلمات معادل تعداد کارکنان دیپلماتیک روسی است که در آمریکا کار می کنند، البته این تعداد شامل اتباع روسی نیز می شود که در سازمان ملل در نیویورک مشغول به فعالیت هستند.

بوریسنکو در ادامه گفت: واقعیت این است که در تابستان افرادی را نیز که در دفتر روسیه در سازمان ملل کار می کنند، در نظر گرفتیم. اگر آمریکایی ها به این موضوع احترام نگذارند، این حق را به طور کامل خواهیم داشت تا تعداد دیپلمات‌های آمریکایی را کاهش دهیم. مسکو احتمالا از این پس آن تعداد کارکنان روسی را که در سازمان ملل مشغول به فعالیت هستند، محاسبه نخواهد کرد. در این صورت آمریکا باید تعداد دیپلمات‌های خود در روسیه را به کمتر از 300 نفر کاهش دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس