به گزارش مشرق، خودرو سازی به نقل از بلومبرگ نوشت: کریستینا فرناندز رئیسجمهور
آرژانتین اعلام کرده است که برنامهای در دست اجرا دارد که در آن در راستای
افزایش صادرات و تقویت اقتصاد این کشور خودروسازان جهانی برای فروش خودروی
خود در بازار این کشور ناچار به انجام نوعی تبادل کالا به کالا هستند.
در این طرح خودروسازان برای وارادات و فروش خودرو ساخت خود در این کشور ناچار خواهند بود به اندازه حجم نقدینگی خودروهای خود، دیگر کالاهای اصلی و عمده تولید شده در آرژانتین را از این کشور خارج و آنها را صادر کنند.
در حالی که مطمئنا این طرح بر افزایش صادرات در این کشور تاثیر خواهد گذاشت اما در همین حال برخی از کارشناسان اقتصادی این کشور بر تاثیر آن در بازار خودرو این کشور ابراز نگرانی کردهاند.
یکی از این کارشناسان در گفتگو با بلومبرگ آورده است: این بسیار مشکل است که بطور مثال میان واردات خودروهای لوکس به ارزش ۱۵۰ هزار دلار با صادرات کالاهایی مانند مشروبات الکلی و زیتون تعادل برقرار کنیم.
مشروبات الکلی و مواد غذایی همچون برنج ، بادام زمینی، خوراک مرغ، سوختهای بیودیزل و آب معدنی از جمله بازارهای عمده در آرژانتین هستند که با اجرای این طرح، خودروسازان جهانی چارهای جز بازاریابی برای این گونه کالاهای آرژانتینی نخواهند داشت.
بازار خودرو در آرژانیتن بطور متوسط هر ساله شاهد رشد ۳۰ درصدی بوده است و حفظاین بازار توسط خودروسازان با توجه به برنامه فعلی رئیسجمهور آرژانتین بسیار مشکل خواهد بود که اجرا و پایداری این برنامه را تا حدی غیرممکن خواهد ساخت.
در این طرح خودروسازان برای وارادات و فروش خودرو ساخت خود در این کشور ناچار خواهند بود به اندازه حجم نقدینگی خودروهای خود، دیگر کالاهای اصلی و عمده تولید شده در آرژانتین را از این کشور خارج و آنها را صادر کنند.
در حالی که مطمئنا این طرح بر افزایش صادرات در این کشور تاثیر خواهد گذاشت اما در همین حال برخی از کارشناسان اقتصادی این کشور بر تاثیر آن در بازار خودرو این کشور ابراز نگرانی کردهاند.
یکی از این کارشناسان در گفتگو با بلومبرگ آورده است: این بسیار مشکل است که بطور مثال میان واردات خودروهای لوکس به ارزش ۱۵۰ هزار دلار با صادرات کالاهایی مانند مشروبات الکلی و زیتون تعادل برقرار کنیم.
مشروبات الکلی و مواد غذایی همچون برنج ، بادام زمینی، خوراک مرغ، سوختهای بیودیزل و آب معدنی از جمله بازارهای عمده در آرژانتین هستند که با اجرای این طرح، خودروسازان جهانی چارهای جز بازاریابی برای این گونه کالاهای آرژانتینی نخواهند داشت.
بازار خودرو در آرژانیتن بطور متوسط هر ساله شاهد رشد ۳۰ درصدی بوده است و حفظاین بازار توسط خودروسازان با توجه به برنامه فعلی رئیسجمهور آرژانتین بسیار مشکل خواهد بود که اجرا و پایداری این برنامه را تا حدی غیرممکن خواهد ساخت.