کد خبر 784000
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
نیچروان بارزانی

یک روزنامه عربی چاپ لندن از مخالفت نخست‌وزیر منطقه کردستان با جدایی‌طلبی رئیس‌منطقه کردستان در شرایط کنونی و فشارهای جدید علیه «مسعود بارزانی» خبر داد.

 به گزارش مشرق، در حالی که بغداد همچنان بر ضرورت ابطال همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان برای آغاز گفت‌وگوها و رفع تحریم‌ها علیه اربیل تاکید دارد، به نظر می رسد که اختلافات داخلی میان رهبران کُرد نیز بالا گرفته است و به دلایل مختلف، خواستار توقف قطار جدایی‌طلبی بارزانی هستند.

روزنامه «العرب» چاپ لندن در یادداشتی با تیتر «فشارهای داخلی در منطقه کردستان بحران مسعود بارزانی را تشدید کرد»، به بررسی این مسئله می پردازد وفاش می‌کند: مسعود بارزانی با فشارهای شدیدی مواجه است که مانع خواست او در تبدیل منطقه کردستان به یک کشور مستقبل است.

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: بارزانی علاوه بر فشارهای داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی از سوی اعضای خانواده‌اش نیز در فشار است و گزارش‌هایی مبنی بر مخالفت شدید «نیچروان بارزانی» برادرزاده او و نخست‌وزیر منطقه کردستان با جدایی‌طلبی عمویش در دست است.

بر اساس این گزارش، منابع آگاه سیاسی در اربیل می‌گویند: نیچروان مخالف جدایی‌طلبی عمویش است و می‌گوید که اکنون زمان مناسبی برای جدایی‌طلبی نیست. وی مورد اعتماد محافل سیاسی در واشنگتن، تهران، آنکارا و حتی بغداد است و به داشتن مواضع سیاسی حکیمانه معروف است.

نیچروان بارزانی می‌ترسد که فشارهای اقتصادی بر منطقه کردستان به دلیل پروژه جدایی‌طلبی با پیامدهای  بحران مالی بزرگی که هم‌اکنون نیز این منطقه به دلیل کاهش قیمت نفت و عدم پرداخت حقوق کارمندان منطقه کردستان از سوی بغداد، از آن رنج می‌برد؛ ادغام شود و مانع رشد و توسعه نهضت عمرانی او شود.

به ویژه که شهر اربیل از زمان دستیابی نیچروان به نخست‌وزیری، دوران طلایی اقتصادی خود را طی می‌کند و وی پس از ایجاد زمینه مناسب برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی در منطقه‌کردستان، توافق‌نامه‌های زیادی با شرکت‌های برجسته بین‌المللی در عرصه اقتصادی امضاء کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس