العبادی

دولت مرکزی عراق ضمن مخالفت با توافقات بین ۲ معاون رئیس‌جمهور این کشور با رئیس منطقه کردستان، تاکید کرد: چنین توافقاتی برای بغداد الزام‌آور نیستند.

 به گزارش مشرق، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق با آنچه نتایج دیدار بین دو معاون رئیس‌جمهور این کشور (اسامه النجیفی و ایاد علاوی) با رئیس منطقه کردستان عراق خوانده شده، مخالفت و اعلام کرد توافقات صورت گرفته، الزام‌آور نیستند.

این خبر را شبکه کُردی روداو منتشر کرده است.

شب گذشته رسانه‌ها از توافقی بین رئیس جدایی‌طلب منطقه کردستان عراق و دو معاون رئیس‌جمهور عراق داده بودند که بر مبنای آن، تحریم‌های منطقه کردستان باید رفع شوند.

در بین معاونان رئیس‌جمهور عراق که به عنوان طرف‌های توافق ذکر شده‌اند، اثری از نوری المالکی، رئیس ائتلاف ملی و معاون رئیس‌جمهور عراق نبود.

«سعد الحدیثی» سخنگوی دولت عراق، یکشنبه (امروز)، اعلام کرد که دولت عراق هیچ مسئولیتی را در قبال توافقات صورت گرفته میان بارزانی و «اسامة النجیفی» و «ایاد علاوی» معاونان رئیس‌جمهور عراق نمی‌پذیرد و این توافقات برای دولت الزام آور نیست.

وی افزود: دولت عراق اقدامات خارج از چارچوب قانون اساسی را به رسمیت نمی‌شناسد و موضع خود در قبال همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان را تغییر نمی‌دهد.

بارزانی و دو معاون رئیس‌جمهور عراق درباره اوضاع جاری در کشور و نحوه حل و فصل مسائل و مشکلات ایجاد شده در عرصه سیاسی رایزنی کرده بودند و به توافقی شامل چهار محور دست یافته بودند.

توافق مذکور شامل گفت‌وگو و نشست میان طرف‌های اصلی سیاسی عراق برای آرامسازی فضای ایجاد شده میان بغداد و اربیل بر اساس یک دستورکار مشخص و یک برنامه با سقف زمانی باز، آغاز گفت‌وگوها بر اساس یک سازوکار برای هماهنگی مستمر و رفع فوری تحریم‌ها علیه منطقه کردستان بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس