راننده  اسنپ

اسمش «محمد» است و ۲۲ سال دارد. به اتهام تجاوز به عنف یا به بیانی دیگر، به اتهام آزار و اذیت بازداشت‌ شده‌ است.

 به گزارش مشرق، او همان کسی است که ۲۳ شهریور امسال دختر ۲۷ساله‌ای را سوار کرد تا به فرودگاه برساند ولی چه کسی می‌دانست او در سرش افکار شیطانی می‌پروراند. دختری که برای مداوا به تهران آمده‌بود و هر چقدر به این جوان التماس کرد که کاری با او نداشته‌باشد ولی محمد گوشش به این حرف‌ها بدهکار نبود و بدون اینکه به عاقبت این کار فکر کند، نقشه سیاهش را به اجرا گذاشت.

روبه‌روی‌مان نشسته، پای چپش گویی روی زمین از استرس ضرب گرفته است. این را می‌شود از حرکات و رفتارش و عرقی که روی پیشانی‌اش نشسته، متوجه شد. جوان میانه قد و لاغر اندامی است با رد زخم‌های کهنه‌ای که روی گردن و پشت سرش نشانی از گذشته‌اش دارد. روی انگشت وسط دست راستش، شاخ گوزن را خالکوبی کرده که وقتی از او می‌پرسیم آیا این خالکوبی معنا و مفهومی دارد یا نه، می‌گوید«نه». سرش را به زیر انداخته و چشمش را دوخته به جوهری که روی کف اتاق ریخته است.

از او درباره روز حادثه می‌پرسم و اینکه چرا دست به چنین کاری زده‌است؟

دست خودم نبود، اون روز حشیش کشیده بودم و توی حال خودم نبودم. بعد فهمیدم چه غلطی کردم. خیلی پشیمونم.

دقیق‌تر توضیح میدی؟

فکر کنم ساعت ۶ عصر بود، می‌خواستم گوشی رو خاموش کنم و برم سمت خونه که برام توی برنامه اسنپ درخواست اومد. پیش خودم گفتم این سرویس هم برم و از اون‌طرف برم خونه. رفتم به آدرسی که اعلام شده بود و مسافرم رو که خانم جوانی بود، سوار کردم. این خانم صندلی عقب نشست، ۱۰۰متربیشتر نرفته‌بودیم که گفت پشت ماشین صدا میده و دلیلش رو پرسید. گفتم کمک عقب ماشین خراب شده و باید ببرمش تعمیرگاه. به‌خاطر اینکه اذیت نشه کمی جلوتر وایسادم و ازش خواستم بیاد صندلی جلو بشینه. با اصرارم اومد و نشست. از اتوبان امام علی(ع) رفتم بالا و از چهارراه استقلال رفتم سمت شیان و نزدیکی‌های اونجا وایسادم.

نمی‌دونم چه اتفاقی برایم افتاده ‌بود، روی رفتارام کنترلی نداشتم. بهش گفتم می‌خوای باهم رابطه داشته‌باشیم،گفت نه؛ من حال و روز خوبی نداشتم و رفتم توی یک جاده خاکی که کسی نبود و ... .

بعدش چی شد؟

می‌خواستم ببرمش فرودگاه، توی راه وایسادم که سیگار بخرم، هنوز به دکه نرسیده‌بودم که دیدم از توی ماشین پیاده شد و فرار کرد. من هم سریع سوار ماشین شدم و رفتم خونه.

کجا زندگی می‌کنی؟

مشیریه.

می‌دونستی این خانم متاهله؟

اولش نمی‌دونستم. کیف لپ‌تاپش توی ماشینم جا مونده‌بود. وقتی بعد از دو- سه روز بازش کردم دیدم توی کیف، شناسنامه هست. وقتی شناسنامه رو باز کردم دیدم ای داد بی‌داد این بابا شوهر داره. دو دستی زدم توی سرم که بدبخت شدم. بخدا نمی‌خواستم این‌طور بشه.

سابقه‌ای هم داری؟

نزاع و درگیری و شرب خمر.

پس چطور توی اسنپ استخدام شدی؟

اولش کار می‌کردم ولی بعد از اینکه برگه سوءپیشینه رو تحویلشون ندادم، برنامه‌ای که توی گوشی داشتم قطع شد. رفتم دفتر اسنپ و اونا گفتن باید سوءپیشینه بیاورم ولی چون سابقه داشتم بهشون نگفتم. توی راه برمی‌گشتم که دیدم چندتا جوون توی دستشون پلاکارد گرفتند که راننده برای اسنپ استخدام می‌کنند. به یکیشون مشکلم رو گفتم اون هم گفت توی فک و فامیل یا رفقام کسی رو دارم که گواهینامش رو بده. گفتم دارم. اون هم گفت از روی گواهینامه و کارت ماشین و بیمه عکس بگیرم و براش بفرستم. همون روز اون کار رو کردم و شب نشده برنامه اسنپم وصل شد و سرویس رفتم.

یعنی با هویت یکی از رفیقات کار می‌کردی؟

بله. چاره‌ای هم نداشتم. بالاخره باید یک‌جوری خرجم رو درمی‌آوردم. هیچ کجا کار نیست، تنها جایی که می‌تونستم کار کنم همین اسنپ بود.

خب فکر نمی‌کردی اگر این خانم شکایت کنه، پلیس پیدات می‌کنه؟

به خدا حالم خوب نبود. قرص‌هایی که بهشون اعتیاد دارم من رو از خود بی‌خود میکنه. نمیدونستم چه کاری می‌کنم. اگر تو حال خودم بودم، هیچ وقت این کار رو نمی‌کردم.

آخرین بار کی این خانم رو دیدی؟

چند روز پیش برای مواجهه حضوری اومده بود. بنده خدا حالش خیلی بد بود. وقتی من رو دید از ترس جیغ می‌کشید.

اگر کسی با خانواده خودت این کار رو بکنه، چه حالتی بهت دست میده؟

می‌کشمش.

به نظرت چه مجازاتی در انتظارته؟

نمی‌دونم. توی بازداشتگاه چند نفری از متهم‌ها گفتند که برای آزار و اذیت و تجاوز، حکم اعدام می‌دهند.

می‌ترسی از اینکه چنین حکمی بدهند؟

چرا نمی‌ترسم. از اون روزی که این حرف رو زدن، شب‌ها کابوس می‌بینم که می‌خوان اعدامم کنند.

پس چرا به چنین روزهایی فکر نمی‌کردی؟

خریت کردم. اگر می‌دونستم این‌طوری گرفتار میشم، هیچ‌وقت دست به چنین کاری نمی‌زدم.

خانوادت می‌دونن به‌خاطر این اتهام بازداشت هستی؟

همون روز اولی که ریختن توی خونه و من رو گرفتن، همشون فهمیدن.

حرف آخر؟

اشتباه کردم و پشیمون هستم. از شاکی می‌خوام منو ببخشه.

منبع: قانون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 25
  • غیر قابل انتشار: 15
  • سعید IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    خوب ماجرایی را پیراهن عثمان کردید که بساط اسنپی ها را بریزید بهم. واقعا که... از خودتون خجالت بکشید
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      58 76
      اسنپ قابل اعتماد نیست و فقط کار و کاسبی مشروع تاکسی ها و آژانسها را کساد کرده است.
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      42 2
      یعنی میگی واقعیتها رو نگن مردم نا آگاهند که به این روز گرفتار میشن
    • IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      55 13
      راننده های تاکسی و آژانس قابل اعتماد هستن ؟ چند مدت پیش خوندم چند نفر با یه تاکسی دقیقا همین کار ها رو میکردن در ثانی یکی بی بند و باری و عورت نمایی زنان رو در یابد
    • سید علی IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
      6 0
      یادمه چند ماه پیش بود که داستان تجاوز راننده تاکسی که شیشه کشیده بود رو می خوندم.در ورامین بود.بله تجاوز کار وحشتناک و نادرستیه.این مورد در آژانس ها هم اتفاق افتاده ولی آیا این شرکت ها تعطیل شدند.یا مثلا وقتی یک به طور مثال تراشکار تجاوز کنه کل تراشکاری ها تعطیل میشن.؟؟؟
    • AE ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
      6 0
      کار و کاسبی مشروع آژانسی ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!! یه چیزی ننویس که شاخ در بیاریم.الان کاسبی اسنپی ها غیر مشروعه؟ تا حالا تاکسی ندیدی تجاوز کنه؟ ناموسا آژانس داری؟
    • IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
      4 0
      قطعا تاکسی های رسمی و پلاک قرمز قابل اعتمادتر هستند. چرا که مراکز رسمی شهرداریها موظف به تایید صلاحیت آنها هستند. هر چند همیشه احتمال وجود افراد نخاله هست اما این احتمال در مورد اسنپ خیلی بیشتر است.
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
      5 0
      استخدام ها باید سفت و سخت تر باشه همه جاکلاهبرداری زیاد شده
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    65 4
    باید به همراه این متخلف ، بازاریاب و متصدیان اسنپ هم مجازات شده و اعلام آشکار شود تا ناموس مردم که به آنها اعتماد میکنند، دچار مشکل نشوند
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    68 4
    متجاوز رو فقط باید آويزون کرد
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      3 60
      از عصر هجر اومدی؟؟؟؟؟
    • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      61 4
      16/7/1396 - 20/46 نه! از عصر «حجر» اومده! تو هنوز حجر رو بلد نیستی بنویسی پز روشنفکری می آی؟!
    • ایران IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
      2 0
      دقیقاً طبق حرف خودش که گفته می کشمش باید این رو هم کشت که بدونه فقط خودش غیریت نداره اصلا فرض که کلا دختر بود نه زن شوهردار خوب بیچاره همه جا بی آبرو میشید و بدبخت تر از حالا
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    31 0
    وحشتناک
  • AE ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    31 19
    خوب الان چی کار کنیم؟تاکسی های اینترنتی بده؟ تاکسی های غیر اینترنتی خوبه؟
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      14 2
      شما مختاری
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      13 4
      یعنی انقدر فهمیدنش سخته!
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      16 14
      بله. من شخصا هرگز به اسنپ اعتماد نمی کنم.
  • محمد IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    29 2
    اولا من بگم به شدت طرفدار استارتاپها - تاکسیهای اینترنتی - هستم ولی همین استارتاپها اگه نظارتی رویشان نباشه و خودشان هم دقت نکنند بحران درست میکنن . مشکل از شرکت اسنپ و حتی رقبای آن مثل تپسی هست که برای استخدام راننده شرایط را آنقدر راحت می‌گیرند که یک شخص سابقه دار هم می‌تواند در آن استخدام شود وای به حال ما مسافرها و راننده های سالم این شرکت و شرکتهای مشاهب که به خاطر اسم اسنپ اعتماد میکنیم در حالی که هر سابقه داری راحت در این شرکت ها استخدام میشه
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    3 21
    خوب اگه همین باشه که گفته یعنی به اون خانم گفته می خوای رابطه داشته باشیم اون هم گفته نه بعدش رفته سیگار بخره خانوم فرار کرده فکر نکنم حکمش اعدام باشه احتمالا به خاطر ازار و اذیت شلاق و زندان داشته باشه
    • هادی IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
      3 0
      آقا یا خانم عزیز بعد از سه نقطه رفته سیگار خریده یعنی .....
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
      4 0
      ابله بعد از تجاوز رفته جایی سیگار بخره خانم فرار کرده
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    25 3
    والا ما ازرانندگان اسنپ برخورد خیلی بهتری دیدیم .ماشین با کولر واحترام بیشتر وقیمت خیلی کمتر .تو سیستم اسنپ کارت ماشین هم باید به نام راننده باشه وموقع درخواست ماشین عکس راننده هم اعلام میشه .
    • IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
      1 7
      تله هم یعنی همین دیگر! عذای چرب و نرم برای حیوان گرسنه ساده لوح.
  • طاها ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    21 0
    باید در استخدام افراد در مشاغلی که با مردم ارتباط مستقیم دارند مثل رانندگان تاکسی بسیار سخت گرفته شود و بیشتر از لحاظ اخلاقی مورد بررسی قرار گیرند. واقعا موضوع گزینش موضوع بسیار مهمیه.
  • سیدیاسر IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    25 2
    اگر چند سال رو پیگیری کنیم حتی راننده های تاکسی و آژانس هم تو این مسئله پرونده خوبی ندارند بالغ بر ۹۰ درصد رانندگان اسنپ سوپیشینه ارائه دادند شما کافی یک جرم داشته باشی استخدام نمیشی البته جای ضعف اسنپ اینجاست که در امر گزینش کم کاری کرده و ده درصدی با نام دیگران وارد میدان شدند که باید رسیدگی شود
    • IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
      4 2
      شما واقعا این حرفها را باور می کنی؟ اسنپ و تاپسی را کدام نهاد رسمی و حقوقی کنترل می کند؟ در حالی که تاکسی های رسمی زیر نظر شهرداری ها هستند.
    • US ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
      0 0
      ده درصد را خوب اومدی
    • سالار IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
      1 1
      عزیزم اگه میشه به این راحتی سو پیشنه عوض کرد یا جای شخص دیگری خودت جا بزنی وای بحال اون شرکت یا موسسه شما بگو 1 درصد همون یه درصد کار خودش میکنه حالا چه برسه به ده درصد یعنی از صدهزار راننده ممکنه 10 هزار نفرشون مشکل داشته باشند که خوش بینانه بهش نگاه کنیم هزار نفر سوسابقه دارن که این رقم قابل توجهی متاسفانه.
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    16 0
    یکی نیست از این همه سازمانها و موسسات فرهنگی بپرسه که خروجی شما چی بوده که امروز شاهد این همه قتل عجیب و غریب و مفاسد اخلاقی و اقتصادی و غیره هستیم؟ بی شک ما وسط جنگ فرهنگی هستیم ولی به نظر میرسه که فقط داریم فرار می کنیم، استراتژی برای حمله ی ما چیه؟
    • IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
      2 0
      با وجود تلگرام و ماهواره و.. هیچی. قدرت ما در مقابل قدرت دشمن نزدیک به صفر است.
  • محمد IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    1 0
    باید اعدامش کرد همین
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    1 1
    اعدام کنید جرات داشته باشید اعدام کنید 1نفرنه 1000نفررا اعدام کنید ترس از جریمه اگرباشه شاید کسی سراغ خلاف نرود اعدام کنید شاید خواهرومادر خود ما مسئولان بودند اعدام کنید درس عبرت بشود
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    2 0
    برو گمشو فقط اعدام
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    1 0
    وب اگه همین باشه که گفته یعنی به اون خانم گفته می خوای رابطه داشته باشیم اون هم گفته نه بعدش رفته سیگار بخره خانوم فرار کرده فکر نکنم حکمش اعدام باشه احتمالا به خاطر ازار و اذیت شلاق و زندان داشته باشه اخوی انگار نخوندی برو بخون بعد از آزار و اذیت میخواسته فرار کنه
  • فریدون IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    5 2
    این مساله تجاوز وزورگیری گه هرروز شاهدش هستیم با برانداختن اسنپ واعدام کردن این وآن و...خاتمه نخواهد یافت این حادثه حاصل چند عامل توام می باشد .اول فقر فرهنگی دوم بیکاری سوم اعتیاد چهارم بی بند وباری وبی حجابی پنجم فساد .ششم عدم تربیت درست خانوادگی و.... همه رو که یجا نمیشه درمان کرد .اول باید فکری به حال اعتیاد جوانان کرد وبیکاری وفساد وبدحجابی و راهی برای اطفائ حریق جنسی در جوانان...
  • DELPHY IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    1 0
    به نظر من با توجه به اینکه هر تاکسی آنلاینی مشخصات وسیله نقیله و مشخصات صاحبشو میده احتمال اینجور موارد رو خیلی کم می کنه ، ولی نظارت باید بیشتر باشه و هر کسی رو استخدام نکنن . ضمناً جدیدا یه خبر خوندم ک یه راننده تاکسی این کار رو انجام داده . اینا بهونه خوبی نیست ک اسنپ رو جمع کنن
  • زهرا IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    1 0
    چند وقت پیش هم یکی از دوستان متاهل من سوار شده بود و میگفت از همون روز راننده شروع کرد تو شبکه های اجتماعی مزاحمت ایجاد کردن و ما هم بهش گفتیم برو پیگیری کن و از اون راننده شکایت کن.
  • محمد IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    9 0
    راننده اسنپ خانم استخدام کنید و خانمها رو جابجا کنن.اقا هم اقایان رو جابجا کنن.شاید بهتر شد
  • حسین NL ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    4 0
    پس این سابقه دارای که چندین سال پاکن برن کجا کار کنن خرج زنو بچشونو بدن چه ربطی به سابقه داره این جور ادما که تجاوز به ناموس مردم میکنن کلا ادمای مریض و روانی هستن اسنپ تنها شرکتی هست که شغل افرینی کرده و خیلی از جوانها دارن از بغلش نون میخورن مثل بقیه شرکتها از فکو فامیل خودشون استفاده نکردن یا مثل اژانسها پارتی بازی نمیکنن که سرویس خوبو بدن به دوستاشون اسنپ یه شرکت بی ریا هرکس که بانیه این کار شیر مادرش حلالش
  • سالار IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    1 1
    واقعا در شهری که تاکسی امین مردمه با امتحانات مشکلی که باید رانندگان تاکسی بگذرانند چرا مردم به یه نرم افزار اعتماد میکنند نتیجه زیاد فکر کردن نمیخواد شاید خیلی اتفاقات دیگری افتاده که بخاطر حفظ ابرو پنهان شده.
    • IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
      1 0
      کدوم آبرو؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
    2 1
    الان هیچکس آبرو نداره که بخواد بره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس