کد خبر 783272
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۲
بانی فیلم

یک روزنامه سینمایی که علاقه خاصی به فعالان روشنفکرنما دارد، در شماره دیروز خود به تبلیغ جاسوس انگلیس پرداخت.

به گزارش مشرق، بانی فیلم که در یادداشتی به مناسبت چندسالگی خود به مخالفان فحاشی کرده بود، به بهانه نوشته شدن کتابی درباره ابراهیم گلستان در فرانسه، از این جاسوس انگلیس تعریف و تمجید کرد.


تنها نگاهی کوتاه به قسمتی از سوابق تاریخی گلستان نشان می‌دهد پس از اینکه کارتل‌ها و تراست‌های انگلیسی موفق به ایجاد کنسرسیوم نفت شدند، ابراهیم گلستان و برادرش- شاهرخ- مأموریت یافتند تا با استفاده از مطبوعات و ابزار سینما، فعالیت استعمارگرایانه کنسرسیوم در زمینه استخراج و عرضه نفت ایران را به عنوان دستاوردهای ملی به آگاهی عموم برسانند.

دیری نگذشت که با حمایت کنسرسیوم، ‌گلستان توانست سازمان فیلم گلستان را تأسیس کند.در ادامه هم وی اقدام به همکاری با شبکه‌های «بی‌بی‌سی» انگلیس، «ان‌بی‌سی» و «آی‌تی‌دی» آمریکا و شبکه‌های «کامنولث نیوز» وابسته به اتحادیه کشورهای کامنولث نمود.


باید گفت گلستان هیچگاه نتوانست در عرصه فیلم‌سازی استعداد شایان توجهی از خود نشان دهد و هیچ یک از فیلم‌هایش نیز با کوچک‌ترین استقبال مردمی روبه‌رو نشد. او در فیلم «اسرار گنج دره جنی» که در سال ۱۳۵۳ کارگردانی نمود، عناد خود با اخلاقیات و دین اسلام را به شکلی مستهجن به نمایش گذاشت.

با این حال او چنان از حمایت رژیم شاه بهره می‌برد که سازمان اوقاف وقت، چند قطعه از اراضی موقوفه حاج مخبرالسلطنه هدایت واقع در دروس را به صورت اجاره ۹۹ ساله در اختیار وی گذاشت.


گلستان، با بهائیان روابط صمیمانه‌ای داشت. این روابط تا آنجا بود که بهایی‌های ثروتمند بی‌چشمداشت به او کمک می‌کردند. مثلاً آن گونه که شماره ۱۱۳ ماهنامه گزارش فیلم نوشته است؛ یک کارخانه‌دار بهایی کارگرانش را برای ساخت فیلم «اسرار گنج دره جنی» در اختیار گلستان گذاشت.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس