مجلس آمریکا

«دیوید او سالیوان» سفیر اتحادیه اروپا در واشنگتن روز چهارشنبه از حضورش در کنگره در تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران خبر داد.

به گزارش مشرق،   «دیوید او سالیوان» سفیر اتحادیه اروپا در واشنگتن روز چهارشنبه از حضورش در کنگره در تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران خبر داد.


وی در توییتر نوشت: «تمام روز در کنگره بودم و توضیح می‌دادم که این توافق نتیجه‌بخش بوده و ما هرکاری خواهیم کرد تا اطمینان یابیم که توافق چندجانبه ۱+۵ پابرجا می‌ماند.

بر اساس قوانین داخلی آمریکا، رئیس‌جمهور این کشور باید هر ۹۰ روز یکبار وضعیت پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را به کنگره گزارش کند. رسانه‌های آمریکایی می‌گویند «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که در تبلیغات انتخاباتی برجام را «بدترین توافق تاریخ» خوانده بود، در موعد بعدی که روز ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) است، با این بهانه که ادامه برجام در راستای منافع امنیتی آمریکا نیست، از صدور تائیدیه خودداری خواهد کرد.

در صورت خودداری ترامپ از صدور تائیدیه، پرونده برجام به کنگره می‌رود و این قانونگذاران آمریکایی هستند که باید ظرف ۶۰ روز در مورد ادامه یا عدم حضور آمریکا در این توافق تصمیم‌گیری کنند.

«هلگا اشمیت» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه با تأکید بر اهمیت توافق هسته‌ای، گفت اروپا اطمینان خواهد یافت که این توافق بر هم نمی‌خورد.

روزنامه «گاردین» امروز گزارش داد که اتحادیه اروپا که از تغییر نظر دولت ترامپ ناامید شده، برای حفظ توافق هسته‌ای در حال رایزنی با کنگره است تا نمایندگان را از احیای تحریم‌های رفع‌شده ذیل برجام، بازدارد.

«ژرارد آرو» سفیر فرانسه در واشنگتن هم در واکنش به توییت او سالیوان در توییتر نوشت: «اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان و انگلستان با هم برای حفظ توافقی بین‌المللی که نتیجه‌بخش بوده، همکاری می‌کنند.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
    0 1
    کنگره جمهوری خواه و تایید برجام.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس