کد خبر 782288
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
ترامپ

تقریبا نیمی از آمریکایی‌ها از مدیریت رئیس‌جمهور این کشور پس از توفان ماریا در پورتوریکو ناراضی هستند.

به گزارش مشرق، طبق آخرین نتایج 49 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی آسوشیتدپرس و مرکز تحقیقات امور عمومی نورک  واکنش ترامپ به بحران انسانی در این جزیره که هزاران نفر را درخود جای داده و همچنان دسترسی محدودی به مایحتاج اساسی مانند غذا، آب و برق دارند را تایید نکردند.

تنها 32 درصد از شرکت کنندگان نحوه مدیریت این بحران توسط ترامپ را تایید کردند. این نظرسنجی که در تاریخ 28 اکتبر انجام شد دارای حاشیه خطایی معادل 4.1 درصد است.

ترامپ و همسرش روز گذشته از این جزیره ویران شده توسط توفان بازدید کرده و با مقامات این منطقه نیز گفتگو کردند. هرچند کمکهایی از سوی آمریکا به مردم پورتوریکو تحویل داده شد اما اظهارات ترامپ در این جزیره جنجال برانگیز شد.

رئیس جمهور آمریکا، در سفر به منطقه سیل‌زده پورتوریکو اعلام کرد مردم این جزیره باید به خود ببالند؛ زیرا توفان ماریا فقط 16 کشته در میان آنها برجای گذاشته است!

ترامپ که پیش از این به دلیل بی توجهی نسبت به ساکنان اسپانیایی زبان پورتوریکو مورد انتقادات گسترده‌ای قرار گرفته بود، خسارات بر جای مانده از توفان ماریا را -که در دوران ریاست جمهوری وی رخ داد- با توفان کاترینا که در سال 2005 و در دوران ریاست جمهوری «جورج بوش» بوقوع پیوسته بود مقایسه کرد و گفت: در توفان کاترینا حدود 3 هزار نفر کشته شدند؛ اما خوشحال باشید که در توفان ماریا فقط 16 نفر جان خود را از دست دادند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس