کد خبر 782269
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
موگرینی نمایه

یک روزنامه انگلیسی گزارش کرد، در حالیکه کشورهای اروپایی از متقاعد کردن رئیس‌جمهور آمریکا برای حفظ برجام ناامید شده‌اند، به دنبال آن هستند که کنگره آمریکا این توافق هسته‌ای را حفظ کند.

به گزارش مشرق، روزنامه انگلیسی «گاردین» در گزارشی به تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای عدم تأیید پایبندی ایران به برجام، نوشت که کشورهای اروپایی که از ترامپ ناامید شده اند، به دنبال آن هستند که کنگره آمریکا، توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) را حفظ کند.

این گزارش اینگونه آغاز شد که دولت‌های اروپایی نگران هستند که تلاش‌های هماهنگ آنها برای متقاعد کردن ترامپ برای تأیید پایبندی ایران به برجام با شکست مواجه شود و به همین دلیل هم‌اکنون به دنبال راههای دیگر برای نجات توافق دو ساله ایران و 1+5 می باشند.

گاردین ادامه داد، تلاش‌های لابی‌گری اروپا در حال حاضر بر کنگره آمریکا متمرکز شده است که در صورت عدم تأیید پایبندی ایران به برجام توسط ترامپ، دو ماه برای تصمیم گیری درباره وضع مجدد تحریم‌ها علیه تهران زمان دارد. 

این روزنامه انگلیسی درباره پیامدهای وضع مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران توضیح داد، تحریم‌های جدید می‌تواند به کناره‌گیری ایران از برجام و افزایش فعالیت‌های هسته‌ای ایران منجر شود و خاورمیانه را در آستانه یک درگیری بزرگ دیگر قرار دهد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس