کد خبر 782267
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
مایکل مور

مایکل مور در ادامه با تاکید بر این که آمریکا کشوری است که پر از خشونت است و خشونت همیشه از بشکه تفنگ بیرون نمی‌آید، به این اشاره کرده که متاسفانه تراژدی لاس‌وگاس قطعا آخرین حادثه از این دست نیست.

به گزارش مشرق به نقل از ورایتی، مایکل مور در یادداشتی نوشته است: پانزده سال پیش در هفته‌ای مثل این هفته، فیلم «بولینگ برای کلمباین» در سینماهای آمریکا اکران شد. در آن زمان واقعا هرگز اتفاقی مثل تیراندازی در کلمباین اتفاق نیفتاده بود. ماهایی که روی این فیلم کار می‌کردیم فکر می‌کردیم باید این کار را برای در دسترس بودن سلاح انجام دهیم و از پدیده سلاح در دست مردمی که نباید آن را داشته باشند بگوییم. اسلحه در دست مردمی که می‌ترسند موجب می‌شود از آن به شکلی اغراق‌آمیز استفاده کنند. می‌ترسیدیم این رفتار دیگر نرمال شود و می‌خواستیم به مردم هشدار بدهیم که شاید کشورمان دارد دچار چرخشی نادرست می‌شود.

وی در ادامه نوشته است: اگر به این بحث و به جنجالی که به راه افتاد برگردید، می‌بینید این فیلم مورد انتقاد و بی‌احترامی از سوی افرادی قرار گرفت که نمی‌خواستند چنین صدایی را بشنوند. چقدر درست است که حالا بیاییم درباره فیلمی از ۱۵ سال پیش حرف بزنیم که موفق به متقاعد کردن مردم برای آنچه ما یک مشکل بزرگ می‌دانستیم نشد؟ کاری نمی‌شود کرد و تیراندازی‌های کور هم هر چه بیشتر و بیشتر شایع می‌شود.

این کارگردان افزوده است: این واقعه غم‌انگیز و تراژیک که در لاس وگاس رخ داد نشان دهنده این است که در کشوری که ۳۰۰ میلیون اسلحه در خانه‌های مردم وجود دارد، به یک اقلیت خیلی کوچک اما عصبی این امکان داده شده تا بخش زیادی از این سلاح‌ها را در اختیار داشته باشد و رییس جمهوری آنها هم نشان داده که چندان به رفتارهای خشونت‌آمیز هوادارانش در شارلوتزویل نقدی ندارد و اینها دقیقا همان کسانی هستند که از پلیس‌هایی که به شهروندان سیاهپوست غیرمسلح شلیک می‌کنند حمایت می‌کنند.

مایکل مور در ادامه با تاکید بر این که آمریکا کشوری است که پر از خشونت است و خشونت همیشه از بشکه تفنگ بیرون نمی‌آید، به این اشاره کرده که متاسفانه تراژدی لاس‌وگاس قطعا آخرین حادثه از این دست نیست و این تراژدی وقتی خاتمه می‌یابد که مردم بخواهند مانع آن شوند.

این کارگردان و مستندساز در ادامه به نقش انجمن اسلحه ملی (NRA) به عنوان یکی از سه لابی‌گر بزرگ و پرقدرت در واشینگتن دی سی اشاره می‌کند و یادآور می‌شود: آیا نباید از خودمان بپرسیم چرا اجازه می‌دهیم این پول و اثرات این پول وارد سیستم سیاسی ما شود؟ وی می‌افزاید: شما باید از خودتان بپرسید که این چه نوع دموکراسی است؟

وی در ادامه بیان می کند: مشکل اصلی اینجاست که هم دموکرات‌ها و هم جمهوریخواهان نمی‌خواهند باNRA  مبارزه کنند چون بخش مهمی از هزینه‌های رقابت‌های انتخاباتی از  همینجا تامین می‌شود.

این سینماگر در عین حال می‌افزاید: این در حالی است که ۷۷ درصد مردم این کشور حتی یک اسلحه هم ندارند و ۹۰ درصد آمریکایی‌ها می‌خواهند قوانین کنترلی بیشتری بر تملک اسلحه وجود داشته باشد و همین افراد از رای دادن منصرف می‌شوند و همین موجب می‌شود تا دموکرات‌ها روزگار سختی در پیش داشته باشند، در حالی که باید بتوانند کاری کنند که این افراد بخواهند دوباره رای دهند.

مایکل مور هنوز اجرای تک نفره‌اش در برادوی را با عنوان «مضمون تسلیم من» به پایان نبرده است. این نمایش که ماه آگوست شروع شد در بلاسکو تئاتر تا ۲۲ اکتبر ادامه خواهد داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
    0 0
    در کشوری که ۳۰۰ میلیون اسلحه در خانه‌های مردم وجود دارد. این در حالی است که ۷۷ درصد مردم این کشور حتی یک اسلحه هم ندارند. ؟!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس