ماست

محققان دریافتند نوعی باکتری سالم موجود در ماست و سایر محصولات لبنی موجب کاهش علائم بیماری لوپوس در برخی بیماران می شود.

به گزارش مشرق، شین لو، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه تکنولوژی ویرجینیا، و تیمش به بررسی رابطه بین فقدان باکتری Lactobacillus و بیماری های خودایمنی نظیر لوپوس، پرداختند. باکتری Lactobacillus بخش مهمی از میکروبیوم روده انسان ها و موش هاست که اسید لاکتیک تولید می کند.

لو در این باره عنوان می کند: «ما در مطالعه سال ۲۰۱۴ خود دریافتیم موش های مبتلا به لوپوس دارای مقادیر کم Lactobacillus بودند که منجر به فرضیه افزودن این باکتری در جهت بهبود علائم بیماری شد.»

همچنین آنها دریافتند این موش ها دارای روده نازک و قابل رسوخی بودند که پروبیوتیک های نظیر Lactobacillus موجب برگشت روده نازک به حالت عادی می شدند.

لوپوس یک بیماری خودایمنی است که می تواند موجب خستگی مزمن، درد مفاصل، خارش، تب، نارسایی کلیه و حتی مرگ شود.

به گفته محققان، نفریت لوپوس معمولاً در مدت ۵ سال اول بعد از شروع علائم بیماری پیشرفت می کند و ۴۰ درصد تمام بیماران مبتلا به لوپوس و دو سوم کودکان مبتلا به این بیماری، دچار عوارض کلیوی خواهند شد.

همچنین محققان عنوان می کنند شیوع بیماری لوپوس در زنان ۱۰ برابر مردان است.

لو در ادامه می افزاید: «ما دریافتیم افزودن Lactobacillus به رژیم غذایی تنها بر موش های ماده تاثیر داشت و نه بر موش های نر. ما فکر می کنیم هورمون تستوسترون اثر باکتری سالم را سرکوب می کند.»

محققان تاکید می کنند این تحقیق محدود به موش های مبتلا به لوپوس و التهاب کلیه بود و باید تحقیقات بیشتری در جهت تعیین تاثیر مشابه این باکتری بر انسان ها انجام شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس