کد خبر 781882
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹
العبادی

نخست وزیر عراق در نشست خبری هفتگی خود با بیان اینکه هدف اصلی دولت آزادسازی مناطق اشغال شده است، تأکید کرد که دیدگاه مرجعیت دینی عراق پشتیبان وحدت این کشور بوده است.

به گزارش مشرق، نخست وزیر عراق می‌گوید اولویت دولت وی آزادسازی تمامی شهرهای عراق از دست داعش است.

به گزارش شبکه سومریه، حیدرالعبادی عصر سه شنبه در جریان نشست خبری هفتگی ضمن تشکر از نقش مرجعیت دینی عراق در بحران‌های این کشور به ویژه از آیت‌ الله سید علی سیستانی، مرجع عالی قدر شیعیان عراق، تأکید کرد که نظرات مرجعیت در وحدت عراق سرنوشت ساز بود و به حفظ آن کمک کرد.

وی در مورد تصمیمات دولت مرکزی عراق علیه مقامات منطقه کردستان این کشور نیز گفت که این تصمیمات شامل شهروندان کرد نمی‌شود.

العبادی هرگونه توسل به قدرت در مناطق مورد مناقشه از سوی مقامات کردستان را «غیرقابل قبول» خواند و از اربیل خواست این مناطق به صورت مشترک و با رهبران فدرال اداره شود.

نخست وزیر عراق به منطقه کردستان هشدار داد از اعزام نیروهای نظامی به کرکوک خودداری کند؛ چرا که این اقدام خطرناک خواهد بود.

العبادی قانون اساسی عراق را «مرجع و اصل» در گفت‌وگو با منطقه کردستان دانست و اعلام کرد که به شرط پایبندی این منطقه به قانون اساسی و لغو نتایج همه‌پرسی حاضر است با اربیل وارد گفت‌وگو شود.

وی همچنین تاکید کرد که موضع بغداد در قبال همه‌پرسی جدایی کردستان ثابت بوده و نتایج این همه‌پرسی باید لغو شوند. به گفته نخست‌وزیر عراق، اقلیم کردستان در اجابت خواسته بغداد مبنی بر پیوستن به نبرد آزادسازی حویجه، تاخیر کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس