کد خبر 781785
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
بهمن طاهرخانی

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه آمریکا وارد جنگ حقوقی با ایران شده، گفت: نباید از بی‌نتیجه ماندن پیگیری‌های حقوقی و انفعال نهادهای بین‌المللی مأیوس شد و وظیفه عمومی دولت پیگیری مسأله است.

به گزارش مشرق، بهمن طاهرخانی در واکنش به محکوم شدن ایران به پرداخت 63 میلیون دلار غرامت به دلیل 4 سال زندانی بودن امیر حکمتی در کشورمان گفت: آمریکایی‌ها به ساختارهای بین‌المللی و حقوق بشری پایبند نبوده و با هنجارشکنی، ناامنی حقوقی در دنیا ایجاد می کنند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی تشکیل دادگاه و صدور قرار محکومیت علیه ایران را امر بعیدی ازسوی آمریکا در دخالت در حاکمیت کشورها و برهم زدن هنجارهای بین المللی ندانست و افزود: اقدامی که دادگاه آمریکایی در حمایت از امیر حکمتی انجام می دهد به لحاظ اصول بین المللی پذیرفته شده نیست و جوامع بشری آن را نمی پذیرد چرا که این فرد از طریق مبادله زندانیان میان دو دولت، آزاد شده و برگزاری دادگاه معنایی ندارد.

وی ادامه داد: واشنگتن بعد از شکست در سیاست های جنگ طلبانه قصد دارد با هوشمندی وارد جنگ حقوقی شود تا آبروی خود را حداقل در میان ملت آمریکایی حفظ کند.

طاهرخانی در ادامه با بیان اینکه وارد کردن فشار به دادگاه های آمریکایی از طریق نهادهای بین المللی وظیفه عمومی دولت در حاکمیت است، عنوان کرد: لازم است حقوقدانان کشورمان با بررسی از طریق نهادهای بین المللی داوری اقامه دعوی کرده و با استدلال موضوع صدور قرار غرامت علیه ایران را پیگیری کنند تا از طریق احکامی این حکم خنثی سازی شود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در دنیای امروز نهادهای بین المللی به لحاظ دیپلماسی که آمریکا دارد خیلی عکس العمل عادلانه نشان نخواهند داد اما این به معنای مأیوس شدن نباید باشد و باید موضوع را پیگیری کرد.

به گزارش مشرق، جنگ حقوقی تازه ترین نمونه جنگ آمریکا با ایران است. پیشتر از این آمریکا جنگ های نظامی توسط وابستگان خود در منطقه، جنگ فرهنگی و تهاجم همه جانبه، جنگ اعتقادی و تلاش برای از بین بردن معنویت و شبهه آفرینی در دین و ایجاد فرق انحرافی، جنگ اقتصادی و تحریم همه جانبه  را علیه ایران اجرایی کرده بود.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    13 11
    آقای ظریف کجایی دقیقا کجایی؟
    • IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
      1 1
      دارم گند شما رو جمع میکنم.
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
    1 0
    امریکا با مردم ایران جنگ ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس