کد خبر 781384
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸
کشفیات کالای قاچاق و مواد مخدر در اصفهان

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۱۰ تن و ‏‏۵۰۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر و روان‌گردان در هفته اول مهر خبر داد.

به گزارش مشرق، اسدالله هادی‌نژاد گفت: کل کشفیات موادمخدر در این مدت ۱۰۵۰۴ کیلوگرم و بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان ۸۳۰۹ کیلوگرم بوده است که ۷۹ درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود.


وی افزود: در این مدت نیز ۸۶۸ حشیش، ۵۹۵ کیلوگرم هروئین، ۲۲۴ کیلوگرم مرفین و ۸ کیلوگرم شیشه ‌و ۴۹۷ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

معاون مقابله با عرضه ستاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۱۴۹۱ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۷ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

هادی‌نژاد افزود: در این مدت ۳۸۸۷۲ عدد قرص روانگردان در سطح کشور کشف شده که بیشترین تعداد با  ۳۵۷۳۳ عدد آن مربوط به استان فارس است. همچنین ۳۳۰ لیتر مواد پیش‌ساز کشف شده که ۳۰۰ لیتر آن در استان‌ آذربایجان غربی کشف شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه بالغ بر ۷۵ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به ۶ استان کشور می‌باشد، ‌ گفت: بیشترین حجم کشفیات با ۱۶۷۰ کیلوگرم مربوط به استان کرمان است که معادل ۱۶ درصد کشفیات کشور می‌باشد و فارس با ۱۴۵۱ کیلوگرم، سیستان و بلوچستان با ۱۳۳۱ کیلوگرم، اصفهان با ۱۲۹۹ کیلوگرم و هرمزگان با ۱۲۲۵ کیلوگرم و تهران با  ۸۹۹ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جمع کل دستگیری‌های این دوره ۷۷۲۵  نفر بوده که از این تعداد ۷۰۳۲ نفر در طرح‌های پاکسازی دستگیر شده‌اند و مابقی مربوط به دیگر عملیات‌ها هستند.

هادی‌نژاد بیان داشت: در مدت یادشده و طی اجرای عملیات پاکسازی مناطق آلوده در سطح استان‌های کشور  ۱۴۸ نفر قاچاقچی، ۳۳۶۰ توزیع کننده و خرده فروش و  ۳۵۲۴  نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس