صباآذرپیک

یکی از فعالان رسانه‌ای اصلاح‌طلب در صفحه توئیترش، توسل به ائمه اطهار، شفاعت و نذری دادن را شرک و زیارت‌کنندگان قبور ائمه و استفاده‌کنندگان از نذری را مشرک خواند.

به گزارش مشرق، در روزهای گذشته و در ایامی که مردم ایران غرق در سوگواری امام حسین (ع) بودند، در سویی دیگر یعنی در فضای مجازی شماری از  فعالان رسانه‌ای که خود را اصلاح‌طلب معرفی می‌کنند، شبهاتی را درباره توسل، زیارت و نذری  مطرح کردند که واکنش‌های زیادی را در بین کاربران برانگیخته است.

این شبهات مقارن بود با دهه اول محرم یعنی همان روزی که 8 سال پیش در عاشورای حسینی 88 شماری از حامیان جنبش موسوم به سبز به بی‌حرمتی به ساحت امام حسین و عزاداران آن پرداختند که از سوی سران فتنه، مردمان خداجوی نام گرفتند.

دیروز سالگرد بی‌حرمتی حامیان سران فتنه به ساحت امام حسین در عاشورای 88 بود

در نمونه‌ای از این شبهه افکنی‌ها، یکی از فعالان رسانه‌ای اصلاح‌طلب در صفحه توییتر خود در چند رشته توییت، اساساً توسل به ائمه اطهار، شفاعت و نذری دادن را شرک و زیارت کنندگان قبور ائمه و استفاده کنندگان از نذری را مشرک خواند.

فعال رسانه‌ای اصلاح‌طلب توسل و زیارت قبور ائمه را شرک آمیز خواند

خانم آذر پیک از جمله خبرنگاران نشریات و روزنامه‌های اصلاح‌طلب همچون اعتماد بوده که در کارنامه خود سابقه چندین بار بازداشت به اتهام مسائل امنیتی و اخراج از مجلس شورای اسلامی دیده می‌شود.

او پیشتر هم در صفحه شخصی خود محور چندین موضوع جنجالی در فضای مجازی از جمله رفع حصر سران فتنه و  اعتصاب غذای  مهدی کروبی که در میان کاربران توییتری به اعتصاب نمایشی مشهور شد، بوده است. او در اثنای آنچه به عنوان اعتصاب غذای کروبی می‌خواند با دامن زدن به این موضوع، از یکی دیگر از سران فتنه خواسته بود، دست به اعتصاب غذا بزند.

 آذر پیک محور اصلی جنجال سازی خبری مربوط آنچه اعتصاب سران فتنه نامیده شد، بود

به تازگی این خبرنگار اصلاح‌طلب در رد زیارت و توسل به ائمه در صفحه توییتر خود نوشته است:" وای به روزی که نذری می‌گیرند که بخورند تا حاجتشون را بگیرند، در ضریح بوس می‌کنند، پارچه می‌مالند به ضریح که شفا بگیرند، حاجت بگیرند، وای بر این شرک"

وی در توییت دیگری با زیر سوال بردن نذری و توسل به اهل بیت اعتقادات خود را اینگونه نمایان می‌کند: "ذات نذری دادن این نبود که سیر رو سیر کنید، چطور دلتون میاد نذری بگیرد؟ معنی نذری چی بود؟ نذری شفا میده؟ حاجت میده؟ کافر شدید؟ شرک مگه غیر اینه"

به نظر می‌رسد شبهات اخیر مطرح شده درباره توسل و زیارت قبور معصومین، بی‌شباهت با افکار و نظرات "ابن تیمیه" متفکر اصلی و دینی فرقه وهابیت و سلفی‌گری نیست. ابن تیمیه که از او به  متفکر اندیشه‌های گروه داعش نیز یاد می‌شود، در فتاوای انحرافی خود، توسل به پیامبر و اهل بیت را بدعت و شرک می‌داند و زیارت قبور آنها را حرام اعلام کرده است.

نکته حائز اهمیت اینکه فتاوای ابن تیمیه رهبر معنوی و فقهی وهابیت و داعش، بارها از سوی علمای برجسته اهل سنت از جمله محمد بن بخاری، ابن حجر عسقلانی، ابن حجر مکی و جمعی از دیگر بزرگان و راویان حدیث اهل سنت رد شده و حتی بزرگان اهل سنت، رای بر کفرآمیز بودن این فتاوا داده‌اند.

در همین زمینه، محمد بن محمد بخاری از علمای برجسته و مشهور اهل سنت که حنفی مذهب هم بوده است، حکم داده که "هر کس به ابن تیمیه شیخ الاسلام بگوید، کافر است. (کتاب البدر الطالع: 2/260)" از سوی دیگر، ابن حجر مکی نیز، افکار و اقوال ابن تیمیه را "فاسد" اعلام کرده است. (الفتاوی الحدیثة،ص 86).

شبهات درباره توسل و زیارت قبور ائمه و تجاهل به این موضوع  بارها از سوی فقها و علمای شیعه پاسخ داده شده است. به اختصار و بنا بر اعتقاد شیعیان توسل به ائمه و زیارت قبور آنان، برای تقرب بیشتر به خدا است و توسل به امامان شیعه در طول توسل به خداوند قرار دارد نه در عرض آن.

حال سئوال اینجاست اینگونه شبهه افکنی‌ها با چه هدف و انگیزه‌ای انجام می‌شود و چرا واکنشی از سوی اصلاح‌طلبان در رد این شبهات انجام نمی‌شود؟

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    88 4
    وهابی گثیف تو هم دنبال جازه نوبلی
    • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
      9 2
      خدا به حق عزای امام حسین، ریشه و دودمان هرچی افساد طلب هست رو بخشکونه
    • IT ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
      7 1
      اخی این ابجی کیه چند کیلوی حرف زدن ونزدنش چه اهمیتی داره که انعکاس میدین
  • مصطفی IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    59 2
    از کوزه همان برون طراود که در اوست
    • سد IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
      1 1
      تراود!
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    37 2
    شایسته است اصلاح طلبان از این روشنفکر مآب های ضد دین که جزو نفرات اول صفوف توزیع متبرکات دخیل می بندند. و یا وقتی خودشان به یک مشکلی برمیخورند سر از پا نشناخته خودشان را به اماکن متبرکه می رسانند و طلب شفاعت می کنند. برائت و بیزاریشان را اعلام نمایند.
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
      0 0
      البته اکثر اصلاح طلبان از این صنف افراد هستند قبوال نداری برو به هیت برو به مسجد برو به نماز جماعت برو به نماز جمعه بر به هییتهای مذهبی یرو به اماکن مقدسه ولی برای یافتن انها اکثرا بروی به ساحل بروی به تفرجگاها بروی به ۰۰۰۰
    • ماني IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
      4 2
      ريشه اصلاح طلبي همينه دادا جون !!! راه رو اشتباه نرو عشقي !!!
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    41 2
    وهابی ملعون دنبال جایزه ست
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    28 1
    خاک بر سر بی مقدارت که میخوای به بهانه مطرح شدن هر غلطی بکنی! اصلا کاری به حرفهات ندارم که نه در تخصص من هست و نه هشت سال درس حوزوی خوندم و ساعت ها مطالعه و ساعت ها مباحثه کردم و قطعا وقتی پزشک نیستم و در کار پزشکی دخالت نمیکنم و فتوا نمیدم در بحث تخصصی دینی هم همینطور ولی لااقل این روشنه که برای اینکه بگی هی! من یک زنم که هیچ کار مفید دیگه ای پیدا نکردم تا خودم را به همه نشون بدم و نه ریاضیدان! شدم و نه محقق و نه مهندس و نه پزشک که کاری کرده باشند و نه مخترع و نه نویسنده که چیز قابلی ثبت و نشر کنم و ولی حالا با پریدن به اعتقاد و دین مردم اون هم از روی دست وهابی ها و بی بی سی و آروغ بعدش شاید بتونم برای خودم یک جلوه ای نمایش بم در افکار عمومی!! اسم قشنگش را هم میزارم آزاد اندیشی!!! بله زنا کاری هم در غرب اسمش بیشتر اوقات عشقه!!!
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    39 1
    .... ببند دهن ... اصلاح طلبتو . ننگ بر منافقین
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    27 1
    جريان حامي ليبرال دموكراسي و جريان متحجر تكفيري دو لبه يك قيچي در تقابل با اسلام ناب يا همان اسلام ولايي...
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    19 1
    احمق
  • محمد IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    0 0
    بنده اصلا دوست ندارم درباره ی اشتباهات یا تقصیرهایی که دیگران مرتکب میشن اظهار نظر کنم . اما حالا که این خانم این حرف ها رو زده باید به ایشان گفت شما اگر نگران دین مردم یا به قول خودتان مشرک شدن مردم هستید چرا خودتون حدود حجاب رو که دین وضع کرده رعایت نمی کنید ؟ آیا واقعا نگران دین هستید یا اینکه به قصد تخریب مجالس امام حسین شبهه افکنی می کنید ؟ چگونه است که کسی حق اعتراض به بی حجابی را به بهانه آزادی ندارد ولی شما حق دارید دیگران را مشرک بخوانید ؟ شبهه ای هم که درباره شفا دادن پارچه وارد کردن جوابش در آیات 93 تا 96 سوره یوسف آمده . حضرت یوسف پیراهن خود رو برای پدر نابینایش فرستاد و حضرت یعقوب با قرار دادن پیراهن روی چشمانش بینا شد .
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    17 1
    ائمه و خصوصن امام حسین (ع) خط قرمز خود خدا هستن هرکی در افتاد بدجوری ور افتاد این شعار نیست با یه سرچ ساده سرنوشت قبلی ها رو بخون خانم
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    0 0
    تاوقتی انحرافات توسط عده ای تئوریزه نشود و برای آن فلسفه بافی نشود، عده ای ساده لوح بعنوان پیاده نظام توی خیابان ها به مساجد و هیئت ها سنگ وآتش نمیزنند، گناه فتنه سازان و گمراه کنندگان بیشتر از فریب خورده هاست
  • پسر IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    0 0
    آدمای کثیف امثال این، چونکه هیچ توجهی بهشون نیست، میخواین با این جور مزخرفات خودشون نشون بدن. درود خداوند بر اهل بیت علیهم السلام و پیروانش لعنت خداوند بر دشمنان اهل بیت علیهم السلام
  • SE ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    0 0
    خلفای بغداد با همه اهن و تلپ و شقاوتشان در دشمنی با اهل بیت و زیارتگاهای شیعیان هیچ غلطی نتوانستن بکنند و امروزه شاهد حضور میلیونی عزاداران و عاشقان اهل بیت هستیم حالا این جوجه تکفیری چه غلطی میگوید!
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    0 0
    جهلش آشکار است
  • عذرا IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    0 0
    بابااینقدربه اینافشارنیاریدمگه میرحسین نگفت که اینها عده ای خدا جوبودند خوب این ابجی هم از فرزندان ایناست تازشم تادلتون بخوادتودولت دوازدهم از این عتیقه ها داریم
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    0 0
    دنبال جایزه صلح
  • سید مهدی IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    0 0
    با وجود الگوهامثل شریعتی، سروش و کدیور چنین حرف هایی عجیب نیست.
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    7 0
    این تفکر کثیف و فاسد فقط مختص اصلاح طلبان متعفن است
  • سجاد IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    8 0
    خوبه حالا خودشون سال 88 از رنگ سبز و مقدسات برای رای گرفتن استفاده میکردن
  • میثم ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    4 0
    بنظر می رسد این یک پروژه ای است که هر سال در ایام محرم که مصادف است با شکست فتنه ها کلید زده می شود تا بگویند ما هم هستیم . ولی نمی فهمند که این حرفهای بی سر وته که بر گرفته از رهبران تکفیری است موجب تقویت ایمان مردم به راه ائمه (ع) می شود راستی مشکلی نیست تو نذری نخور ولی ما می خوریم تا چشم شما از حدقه در بیاد.
  • احدی IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    6 0
    این هم ته دیگ توهین کنندگان به ظهر عاشورا88
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    5 0
    انسانهای زیربته وحقیر با این حرفها میخوان کمی توی جامعه خودشون رو نشون بدن.بلاخره هر کسی به یه روشی حالا این بدبخت هم اینجوری میخواسته عرض اندام کنه.زیاد گنده اش نکنید سرش گیج بره.80میلیون آدم نمیفهمن این یارو که معلوم نیست پدر و مادرش کین مبفهمه.بای بای
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    0 7
    سایت مشرق ! خراب کردید - هم دنیا را و هم آخرت را - راه توبه و برگشتی هم ندارید
    • محمد IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
      0 0
      ببند هم مونده شما وهابی ها در مورد آخرت صحبت کنید خخخخخ
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    0 3
    جمله اولش درسته. نذری باید گرسنه رو سیر کنه. ولی بعدش تنه به تنه وهابیت زده. از تکنیک بی بی سی استفاده کرده: پاره حقیقت گویی.
  • علی IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    0 0
    بهتره به این خانم گفت آذرپوک.اصلاح طلبان تازه نظریات پوسیده وهابیت احمق رامطرح می کنند؟
  • محمد IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    0 0
    با سلام . صحبت کردن در مورد گناهان یا تقصیرهای دیگران کار خوبی نیست اما حالا که این خانم امثال بنده که نذری می خورند رو مشرک دونستند باید به ایشون بگم شما اگر نگران دین مردم هستید چرا حدود حجاب رو که خدا و دین تعیین کرده زیر پا گذاشته اید؟ ( به عکس صفحه شخصی نگاه کنید ) . این که این پیام ها از سر دل سوزی برای دین است یا شبهه افکنی خدا عالم است . در پیامشون نوشتن " کافر شدید؟" گویا ایشان معنی کفر را هم نمی دانند . کافر کسی است که منکر وجود خدا باشد و با مشرک فرق دارد . شبهه شفا دادن پارچه هم که مطرح کردن جوابش در آیات 93 تا 96 سوره یوسف هست . زمانی که حضرت یوسف از نابینایی پدرشان ( حضرت یعقوب ) آگاه شدند پیراهنشان را برای پدر فرستادند و فرمودند آن را روی چشمان خود بگذارید و حضرت یعقوب هم چنین کردند و چشمانشان شفا یافت . پیراهن حضرت یوسف هم یک تکه پارچه بیشتر نبود اما به خواست خداوند چشمان کور را بینا کرد .
  • سید حبیب IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
    2 0
    با لجن پراکنی این سگ صفتان ملعون نور خدا خاموش نخواهد شد بگویند تا از حسادت بمیرند ما ارادتمان به اهل بیت که نور خدایند بیشتر خواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس