علی نوبخت

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: واحدهای متخلف دارویی در دوره جدید باید در لیست سیاه قرار گیرند.

به گزاش مشرق، علی نوبخت رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به دنبال تعامل بیشتر با سازمان غذا و دارو در دوره جدید است،گفت: باید از تجارب گذشته در جهت رفع مشکلات صنعت دارو استفاده شود، همچنین باید از فضای تغییرات ایجاد شده در سطوح مدیریتی سازمان غذا و دارو  برای تعیین تکلیف بخشی از مسائل مانند بدهی بیمه‌ها به داروخانه بهره‌مند شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، درخصوص برخی انتقادهای وارده به عملکرد سازمان غذا و دارو در دوره گذشته مبنی براینکه در واردات و توزیع دارو انحصاری عمل شده است، افزود: مسائلی در دوره گذشته سازمان غذا و دارو در این خصوص مطرح شد، شاید تغییر رییس سازمان غذا و دارو نیز در راستای این موارد باشد؛ اما این موضوعات باید در واحدهای قضایی باید ثابت شود.

وی با تاکید بر ورود سازمان بازرسی کشور و ارسال پرونده های تخلف به محاکم قضایی، تصریح کرد: تخلفات مطرح شده باید در محاکم قضایی ثابت شود، نمی توان درحال حاضر دراین باره قضاوت کرد؛ اما به طورحتم بنا به دلایل متعددی تغییرات در مدیریت سازمان غذا و دارو باید انجام می شد.

نوبخت با بیان اینکه در تک تک تصمیم گیری ها در حوزه دارو باید از نظرات کارشناسان این حوزه استفاده شود،گفت: به عنوان رییس کمیسیون بهداشت اعلام می کنم اگر کوچکترین تخلفی در این زمینه مشاهده شد، این کمیسیون از آمادگی لازم برای رسیدگی به موضوعات برخوردار است؛ ضمن اینکه به برخی واحدها به دلیل بیان مسائلی اخطار می دهم، چرا که فردی یا شخصیتی حقوقی رشوه ای داده و بعد درزمان دیگری موارد را مطرح می کند.

این نماینده مردم درمجلس دهم، با اشاره به اینکه برای اصلاح امور همه باید حساس باشند، افزود: با توافق صورت گرفته با رییس سازمان غذا و دارو مقرر شد اگر واحدی برای دستیابی به اهداف خود تخلف کند، باید در لیست سیاه قرارگرفته و از هیچ مزیتی استفاده نکنند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به خانه ملت گفت: اگر فردی درخصوص دریافت رشوه در سازمان غذا و دارو در دوره گذشته دلایلی دارد، باید به محاکم قضایی ارایه کند، یا اینکه تخلفات را به کمیسیون بهداشت ارسال کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس