همه پرسی کردستان عراق

مشاور رئیس اقلیم کردستان در گفتگو با روزنامه عکاظ گفت: کردستان روابط خوبی با تهران و آنکارا دارد و اقدام نظامی علیه این اقلیم را وارد نمی داند.

 به گزارش مشرق به نقل از روزنامه «عکاظ»، کفاح محمود کریم مشاور مسعود بارازنی رئیس منطقه کردستان عراق اعلام کرده که بعید می داند نتیجه همه پرسی جدایی اقلیم کردستان منجر به اقدام نظامی علیه این اقلیم شود.

وی در گفتگو با روزنامه عکاظ عربستان گفت که اقلیم کردستان یک روند مدنی، مسالمت آمیز و بر اساس دموکراسی را پیش برده است و افزود که سازمان ها و نهادی های بین المللی و حقوق بشری از این روند حمایت می کنند.

محمود کریم گفت اقلیم کردستان می خواهد از نتایج همه پرسی به عنوان سلاحی نرم برای مذاکره و گفتگو با شرکایش در بغداد و همسایگانش مانند ایران و ترکیه استفاده کند.

وی ادامه داد : ما از همان سال 1991 که خودمختاری را به دست آورده ایم تا کنون ثابت کرده ایم که همسایگان خوبی بوده ایم با ایران و ترکیه روابط خوبی داریم و اساس روابطمان با این دو کشور همکاری اقتصادی است.

او در خصوص احتمال اقدام نظامی ترکیه در کردستان هم گفت سیل بیانیه ها و اظهاراتی که می بیینیم  به مرحله اجرایی نخواهد رسید و همه این حرفها مصرف داخلی دارند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • فرید IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
    7 6
    نتیجه رفراندوم به بدبختی کردهای عراق منجرخواهد شد .
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
    2 6
    جنگ نخواهد بود خودشان تسلیم خواهند شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس