فیلم/ نحوه برخورد سردار سلیمانی با یک خبرنگار

فرمانده سپاه قدس با ابراز تاسف از برخی بیانات ناصحیح پیرامون جنگ که برخی افراد مسئول جنگ نیز در بیان آن نقش دارند، گفت: متاسفانه این صحبت ها به نوعی زیر سوال بردن امام را در برداشته است.

به گزارش مشرق،  سردار قاسم سلیمانی شامگاه سه شنبه، در میدان تاریخی نقش جهان و در مسجد امام (ره) اصفهان در جمع عزاداران حسینی اظهار داشت: این هفته به نام دفاع مقدس نامگذاری شده است و در شهری قرار داریم که در ابعاد مختلف ستون فقرات دفاع مقدس بود.

وی با اشاره به اینکه حجم فداکاری و ایثار در اصفهان بی نظیر بوده است، ادامه داد: استان اصفهان شاید به اندازه چندین استان کشور شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و در جنگ نقش کلیدی، محوری و مهم داشته است.

فرمانده سپاه قدس افزود: نمی توان دوران دفاع مقدس را بدون اصفهان متصور کرد.

وی با بیان اینکه نکته دوم در کنار این حجم فداکاری، نقش محوری اصفهانی ها در مدیریت و اداره جنگ است، بیان داشت: هرگز نمی توان نقش شهدای بزرگواری مانند خرازی را در جنگ نادیده گرفت و صحنه جنگ را بدون سرداران بزرگی مانند کاظمی و همت تصور کرد، نمی توان جنگ را دید و تاثیر و معنویت شهید ردانی ، روحانی بی نظیری مانند شهید میثمی که همگی متعلق به این شهر هستند را ندید.

سردار سلیمانی ادامه داد: شهید محلاتی و تصمیم انقلابی وی در هواپیما و انتخاب میان مرگ با عزت یا اسارت با ذلت را نیز نمی توان نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه این افراد نمونه عمل انقلابی بودند، ابراز داشت: انسان انقلابی کسی است که با شهادت خود ملتی را سربلند کند و تمام شهدای اصفهان و کشور در این زمینه ممتاز و بی بدیل بودند.

فرمانده سپاه قدس اضافه کرد: وقتی خبر شهادت شهید محلاتی به امام خمینی رسید از وی با تعبیر «محلاتی خودمان» یاد کردند، اصفهان صاحب چنین شخصیت هایی است.

وی با بیان خاطراتی از زمان جنگ ابراز داشت: در آن زمان جلسه ای برای مدیریت جنگ تشکیل نمی شد مگر اینکه شهیدانی مانند اقابابایی، خرازی، همت و غیره حضور داشتند و با حضور آنها آرامش و امنیت در ارتباط با تصمیم های جنگی احساس می شد.

شکست دشمنی که نمایشگاهی از ابزارهای نظامی داشت بسیار سخت بود

سردار سلیمانی با بیان اینکه تاثیر این شهر در جنگ به عنوان گنجی برای انقلاب باقی مانده است و در گذر زمان هربار گهر گران قیمت تری از این شهر کاوش می شود، تاکید کرد: اصفهان در جنگ نقش ارزنده و در پایه گذاری فرهنگ دفاع مقدس نقش بی بدیلی داشته است.

وی با بیان اینکه نقش و کارکرد دفاع مقدس نسبت به انقلاب و جامعه صرفا نظامی و برای دفع خطر نبوده است، گفت: شکست دشمنی که در حالت غافلگیری و عدم آمادگی به کشور ما حمله کرد آسان نبود، دشمن پیشروی های بزرگی در این عمل غافلگیرانه انجام داد به گونه ای که ۲۰ هزار کیلومتر از کشور ما را اشغال کرد.

فرمانده سپاه قدس افزود: شکست چنین دشمنی که همه کشورهای دنیا به او کمک کرده و نمایشگاهی از ابزارهای نظامی به وی هدیه کردند بسیار سخت بود.

وی با اعلام این مطلب که دشمنان حدود ۱۰۰ میلیارد دلار اعتبار تسلیحانی برای عراق منظور کردند که به اندازه یک تریلیون دلار پول امروز ارزش داشته است، ابراز داشت: پیروزی بزرگ ایران در بازپس گیری خاک کشور، شکست دشمن و تعقیب و تنبیه او در خاک خودش به تنهایی ارزشمند است.

سردار سلیمانی با ابراز تاسف از برخی بیانات ناصحیح پیرامون جنگ که برخی افراد مسئول جنگ نیز در بیان آن نقش دارند، بیان داشت: متاسفانه این صحبت ها به نوعی زیر سوال بردن امام را در برداشته است.

گلایه سردار سلیمانی از برخی روایت های کم بها و ناآگاهانه از دوران جنگ

وی تصریح کرد: ما یک امام مقتدر، حکیم، متقی و رهبری بصیر در دوران انقلاب و دفاع مقدس داشتیم که با کسی رودربایستی نداشت که اکنون این حرف های کم بها زده شود و شبهه برای مردم ایجاد کنند.

فرمانده سپاه قدس اضافه کرد: مردم ما در صحنه میدان جنگ به تکلیف عمل می کردند و تابع امام خمینی (ره) بودند.

وی با اشاره به تاکیر رهبر معظم انقلاب بر توسعه معارف جنگ اظهار داشت: بیشترین حجم کتاب هایی خوانده شده و تقریرهای کتاب توسط ایشان مربوط به کتاب های دفاع مقدس است چراکه این نوع کتابها اثر تربیتی بالایی دارد.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه با مطالعه برخی از این کتابها مانند وقتی مهتاب گم شد رهبر انقلاب اشک ریختند، بیان داشت: امروز کتاب های دفاع مقدس به دیگر زبان ها ترجمه می شود و ما با شخصیت های سیاسی روبرو شدیم که این کتاب ها را خوانده و از ابتدا تا انتها گریسته اند.

وی تصریح کرد: باید این نوع معارف را گسترش و نشر دهیم اما برخی افراد با اغراض بحث های کم بها به راه می اندازند و برخی را نا آگاهانه به این وادی می کشانند که ما از آنها گلایه داریم.

فرمانده سپاه قدس ادامه داد: همچنین گلایه داریم که چرا تلویزیون این مباحث را مطرح می کند، جنگی که دارای چنین رهبر مقتدری بوده دیگر جای بحث ندارد.
وی بیان داشت: دفاع مقدس باید همپای انقلاب سنجیده شود به نوعی که می توان گفت انقلاب بدون آنچه از دفاع مقدس به جامعه سرایت کرد، ناقص است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس