کد خبر 778720
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
تظاهرات گسترده هواداران استقلال کاتالونیا

هزاران نفر از طرفداران استقلال کاتالونیا از اسپانیا به خیابان‌های شهرهای مختلف منطقه ریختند تا حمایت خود را از برگزاری همه پرسی و استقلال این منطقه اعلام کنند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، تظاهرات کنندگان در حمایت از استقلال کاتالونیا روز یکشنبه در خیابان های شهرهای مختلف منطقه راهپیمایی کردند.

این تظاهرات در مخالفت با اقدامات دولت اسپانیا برای جلوگیری از برگزاری همه پرسی استقلال کاتالونیا برگزار شده است. دولت مادرید اعلام کرده است که برگزاری این همه پرسی غیر قانونی و بر خلاف قوانین اسپانیا است.

پلیس اسپانیا تعدادی از مقام های کاتالونیا را که در سازماندهی همه پرسی استقلال مشارکت داشته اند، بازداشت کرده است. پلیس اسپانیا همچنین بنرهای تبلیغاتی، صندوق های رای و برگه های رای گیری را نیز توقیف و ضبط کرده است. این همه پرسی قرار است اول اکتبر برگزار شود.

علی رغم این تحولات، کارلس پویگدمونت رهبر کاتالونیا تاکید کرده است که این همه پرسی برگزار خواهد شد. روز یکشنبه ده ها هزار نفر از معترضان با تجمع در مناطق مرکزی شهر بارسلونا در حمایت از برگزاری همه پرسی شعار دادند.

بیش از 3 تا 4 هزار مامور پلیس از سایر مناطق اسپانیا وارد کاتالونیا شده اند.

این نیروهای جدید پلیس به 5 هزار پلیس غیر نظامی اسپانیا ملحق خواهند شد که پیش از این در کاتالونیا مستقر بودند. بیش از 17 هزار نیروی پلیس کاتالونیا نیز ماموریت برقراری نظم را بر عهده دارند.

وزارت کشور اسپانیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای پلیس مامور نظارت بر برقراری نظم عمومی هستند و در صورت برگزاری همه پرسی غیر قانونی استقلال، وارد عمل می شوند.

نظرسنجی انجام شده در ماه جولای توسط دولت کاتالونیا نشان می دهد که 49.4 درصد کاتالان ها مخالف استقلال هستند و 41.1 درصد از استقلال این منطقه از اسپانیا حمایت می کنند. بیش از 70 درصد کاتالان ها نیز خواستار برگزاری همه پرسی قانونی بر سر استقلال شده اند تا این مساله حل و فصل شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس