پرچم اسرائیل

در پی تهدید دبیرکل حزب الله لبنان مبنی بر تبدیل شدن مخازن آمونیاک در حیفا به بمب اتمی، اسرائیل با تشکیل کمیته کارشناسی در نهایت این مخازن را پس از ۳۰ سال فعالیت تخلیه کرد.

 به گزارش مشرق به نقل از روزنامه رای الیوم، پایگاه خبری «ان. آر. جی» اسرائیل به نقل از منابع کاملا آگاه در تل آویو، اعلام کرد، مخازن آمونیاک در خلیج حیفا پس از سی سال فعالیت تعطیل شد، زیرا کمیته کارشناسان به ریاست پرفسور ایهود کیننالی به این نتیجه رسیدند که این مخازن می تواند عمال نابودی و کشتار صدها هزار غیر نظامی باشد. 

تلاش اسرائیل برای جلب موافقت اردن برای انتقال مخازن آمونیاک

در همین ارتباط گزارش های دیپلماتیک  بین المللی حاکی از این است که اسرائیل تلاش دارد انبارهای آمویناک را به اردن منتقل کند و بیش از یک بار به طور رسمی از اردن درخواست کرده است بندر العقبه در مدیترانه را به انبار گاز آمونیاک تبدیل کند.

بر اساس این گزارش ها مراجع تصمیم گیر سیاسی و امنیتی در اردن این درخواست را بررسی کردند و کمیته رسمی متشکل از وزیر محیط زیست و وزیر انرژی و نیز وزیر حمل و نقل تشکیل دادند تا نتایج تبدیل تنها بندر اردن به مخزن گاز آمونیاک اسرائیل را مورد بررسی قرار دهند.

اعتراف شهردار حیفا به درستی اظهارات نصرالله

یونا یاهف رئیس شهرداری حیفا نیز در گفت وگو با تلویزیون اسرائیل با اشاره به تهدید سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله به اینکه گاز آمونیاک در خلیج حیفا و موشک های حزب الله موجب تولید بمب اتمی خواهند شد و خسارت های مالی و جانی بسیار زیادی را به بار خواهند آورد، گفت: متاسفانه من نصرالله را تایید می کنم و اظهارات او صد درصد درست است و کابینه به ریاست بنیامین نتانیاهو باید این موضوع را جدی گرفته و با آن برخورد مسئولانه داشته باشد.

شهردار حیفا گفت: از دبیر کل حزب الله ممنون است زیرا با تهدید به حمله به خلیج حیفا بار دیگر موضوع بمب ساعتی را در افکار عمومی اسرائیل زنده کرد و دبیر کل حزب الله لبنان به موضوع حساسسی اشاره کرد که موجب وحشت اسرائیلی ها است به ویژه اینکه درخواست های رسمی متعددی در مورد لزوم انتقال مخازن شیمیایی از خلیج حیفا به سایر نقاط مطرح شده است.

همچنین یکی از ساکنان حیفا به تلویزیون رسمی اسرائیل گفت، تهدید علیه خلیج حیفا و به عبارت دقیق تر علیه مخازن آمونیاک از سال 1991 وجود داشته است اما از آن زمان تا امروز کابینه های اسرائیل هیچ اقدامی برای دور کردن این خطر از منطقه انجام ندادند.

تهدید جدی مخازن آمونیاک؛ احتمال به واقعیت پیوستن کابوس‌ها

در این میان تلویزیون اسرائیل نیز اعلام کرد گاز آمونیاک در خلیج حیفا و در منطقه ای پرجمعیت وجود دارد و همین وضعیت جان صدها هزار نفر از ساکنان آن را در معرض خطر قرار می دهد و همچنین فعالیت این مخازن بدون مجوز بود.

این منبع تاکید کرد که 12 میلیون تن گاز آمونیاک در این محل وجود دارد و بعید نیست اگر یک موشک به آن اصابت کند، این کابوس به واقعیت تبدیل شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس